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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Mark Kolb
-
아티스트
-
인원
게임 소개
WayWord Connections
WayWord Connections는 전략적 경로 구축에 맞춤법을 결합한 협력 단어 게임이다. 플레이어는 자신이 선택한 단어와 웨이포인트를 연결하기 위해 협력합니다.
중간 지점을 일치하는 문자로 덮고 단어를 구성하여 연결합니다. 시간이 다 되기 전에.
게임 구성품:
12개의 마그네틱 맵 섹션
구간을 연결하기 위한 마그네틱 언더레이
17개의 빅램 타일을 포함한 136개의 문자 타일.
미포함: 타이머. 휴대폰을 사용하여 제한 시간을 설정합니다.
목표:
모든 웨이포인트를 커버하고 웨이포인트가 분리되지 않도록 단어로 연결합니다. 시간이 다 되기 전에 이렇게 하세요!
설정:
2~6개의 지도 섹션을 잡으세요.
구간을 순서대로 나열하여 지도를 작성합니다.
모든 타일을 플레이어 사이에 거꾸로 놓습니다.
각 플레이어는 5개의 타일을 위로 향하게 합니다.
구간당 타이머를 플레이어 수로 나눈 값을 10분으로 설정하여 6개의 구간과 4명의 플레이어가 있을 경우 타이머를 10 x 4 / 6 = 6.6분으로 설정합니다.
동시 게임 플레이:
여러분들은 동시에 시간을 두고 게임을 하고 있습니다.
모든 플레이어는 두 가지 방법 중 하나로 타일을 배치합니다:
일치하는 문자가 있는 웨이포인트 위에.
기존 글자에 붙은 완전한 단어를 만든다.
공통 문자(크로스워드)에 걸쳐 두 단어를 결합합니다.
손에 있는 타일을 최대 5개의 타일로 교체합니다.
모든 웨이포인트가 커버되고 모든 단어가 상호 연결될 때까지 재생합니다.
주:
물 위에 편지를 놓을 수 없습니다.
게임을 완성하기 위해서는 단어를 아무 곳에나 놓을 수 있지만, 단어는 고아가 될 수 없습니다(연결되지 않음).
여러 명의 플레이어가 있으면 단어의 방향은 중요하지 않습니다. 그러나 일관성을 원한다면 모든 문자와 단어를 왼쪽에서 오른쪽, 위에서 아래 방향으로 동일하게 재생하십시오.
한 플레이어가 단어를 만들지 못하면 다른 플레이어가 단어를 만들 때까지 기다립니다. 그러나 모든 플레이어가 한 마디도 할 수 없는 경우 모든 타일을 교체하십시오. 이런 상황은 솔로를 할 때만 발생할 가능성이 높다.
문자는 격자 사각형 안에 들어가야 합니다.
게임 종료:
모든 웨이포인트를 커버하고 모든 단어를 연결한 상태에서 모든 손에서 남은 글자를 계속 플레이하십시오. 만약 선수가 단어를 만들지 못한다면, 다른 글자를 그려라.
글자가 남아 있으면 이길 수 없다.
함께 노력하여 시간을 보내세요!
—출판사의 설명
WayWord Connections는 전략적 경로 구축에 맞춤법을 결합한 협력 단어 게임이다. 플레이어는 자신이 선택한 단어와 웨이포인트를 연결하기 위해 협력합니다.
중간 지점을 일치하는 문자로 덮고 단어를 구성하여 연결합니다. 시간이 다 되기 전에.
게임 구성품:
12개의 마그네틱 맵 섹션
구간을 연결하기 위한 마그네틱 언더레이
17개의 빅램 타일을 포함한 136개의 문자 타일.
미포함: 타이머. 휴대폰을 사용하여 제한 시간을 설정합니다.
목표:
모든 웨이포인트를 커버하고 웨이포인트가 분리되지 않도록 단어로 연결합니다. 시간이 다 되기 전에 이렇게 하세요!
설정:
2~6개의 지도 섹션을 잡으세요.
구간을 순서대로 나열하여 지도를 작성합니다.
모든 타일을 플레이어 사이에 거꾸로 놓습니다.
각 플레이어는 5개의 타일을 위로 향하게 합니다.
구간당 타이머를 플레이어 수로 나눈 값을 10분으로 설정하여 6개의 구간과 4명의 플레이어가 있을 경우 타이머를 10 x 4 / 6 = 6.6분으로 설정합니다.
동시 게임 플레이:
여러분들은 동시에 시간을 두고 게임을 하고 있습니다.
모든 플레이어는 두 가지 방법 중 하나로 타일을 배치합니다:
일치하는 문자가 있는 웨이포인트 위에.
기존 글자에 붙은 완전한 단어를 만든다.
공통 문자(크로스워드)에 걸쳐 두 단어를 결합합니다.
손에 있는 타일을 최대 5개의 타일로 교체합니다.
모든 웨이포인트가 커버되고 모든 단어가 상호 연결될 때까지 재생합니다.
주:
물 위에 편지를 놓을 수 없습니다.
게임을 완성하기 위해서는 단어를 아무 곳에나 놓을 수 있지만, 단어는 고아가 될 수 없습니다(연결되지 않음).
여러 명의 플레이어가 있으면 단어의 방향은 중요하지 않습니다. 그러나 일관성을 원한다면 모든 문자와 단어를 왼쪽에서 오른쪽, 위에서 아래 방향으로 동일하게 재생하십시오.
한 플레이어가 단어를 만들지 못하면 다른 플레이어가 단어를 만들 때까지 기다립니다. 그러나 모든 플레이어가 한 마디도 할 수 없는 경우 모든 타일을 교체하십시오. 이런 상황은 솔로를 할 때만 발생할 가능성이 높다.
문자는 격자 사각형 안에 들어가야 합니다.
게임 종료:
모든 웨이포인트를 커버하고 모든 단어를 연결한 상태에서 모든 손에서 남은 글자를 계속 플레이하십시오. 만약 선수가 단어를 만들지 못한다면, 다른 글자를 그려라.
글자가 남아 있으면 이길 수 없다.
함께 노력하여 시간을 보내세요!
—출판사의 설명
WayWord Connections
Blends Waypoint Mapping with Words!
WayWord Connections is a cooperative word game that combines spelling with strategic path building. Players work together to connect words of their choice with waypoints.
Cover the waypoints with matching letters, then connect them together by forming words, all before time runs out.
Game Components:
12 magnetic map sections
Magnetic underlays to connect the sections
136 letter tiles including 17 bigram tiles.
Not included: a timer. Use your cell phone to set a time limit.
Goal:
Cover all the waypoints and connect them with words such that no way point is isolated. Do this before time runs out!
Setup:
Grab two to six map sections.
Form a map by arranging the sections in any order.
Place all the tiles upside down between the players.
Each player takes five tiles placing them face up.
Set your timer to 10 minutes per section divided by the number of players, so if you have six sections and four players, set the timer to 10 x 4 / 6 = 6.6 minutes.
Simultaneous Game Play:
You are all playing against the clock, at the same time.
All players place tiles in one of two ways:
On top of a waypoint with its matching letter.
Form a complete word attached to an existing letter.
Join two words across a common letter (crossword).
Replace the tiles in your hand to a maximum of five tiles.
Play until all waypoints are covered and all words are interconnected.
Notes:
You cannot place a letter over water.
You may place a word anywhere but to complete the game, the word cannot be orphaned (unconnected).
With several players, the orientation of words does not matter. However, if you would like consistency, play all letters and words in the same left to right, top to bottom directions.
If a player cannot make a word, wait until another player has made a word. However, if all players cannot make a word, replace all your tiles. This situation is more likely only to occur when playing solo.
A letter must fit within a grid square.
Ending the Game:
With all the waypoints covered and all words connected, continue to play out remaining letters from all hands. If a player cannot make a word, draw another letter.
You cannot win if any letters remain.
Work together to beat the clock!
—description from the publisher
Blends Waypoint Mapping with Words!
WayWord Connections is a cooperative word game that combines spelling with strategic path building. Players work together to connect words of their choice with waypoints.
Cover the waypoints with matching letters, then connect them together by forming words, all before time runs out.
Game Components:
12 magnetic map sections
Magnetic underlays to connect the sections
136 letter tiles including 17 bigram tiles.
Not included: a timer. Use your cell phone to set a time limit.
Goal:
Cover all the waypoints and connect them with words such that no way point is isolated. Do this before time runs out!
Setup:
Grab two to six map sections.
Form a map by arranging the sections in any order.
Place all the tiles upside down between the players.
Each player takes five tiles placing them face up.
Set your timer to 10 minutes per section divided by the number of players, so if you have six sections and four players, set the timer to 10 x 4 / 6 = 6.6 minutes.
Simultaneous Game Play:
You are all playing against the clock, at the same time.
All players place tiles in one of two ways:
On top of a waypoint with its matching letter.
Form a complete word attached to an existing letter.
Join two words across a common letter (crossword).
Replace the tiles in your hand to a maximum of five tiles.
Play until all waypoints are covered and all words are interconnected.
Notes:
You cannot place a letter over water.
You may place a word anywhere but to complete the game, the word cannot be orphaned (unconnected).
With several players, the orientation of words does not matter. However, if you would like consistency, play all letters and words in the same left to right, top to bottom directions.
If a player cannot make a word, wait until another player has made a word. However, if all players cannot make a word, replace all your tiles. This situation is more likely only to occur when playing solo.
A letter must fit within a grid square.
Ending the Game:
With all the waypoints covered and all words connected, continue to play out remaining letters from all hands. If a player cannot make a word, draw another letter.
You cannot win if any letters remain.
Work together to beat the clock!
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