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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Peter Joustra, Corné van Moorsel
-
아티스트
-
인원
게임 소개
주제:
1799년 알렉산더 폰 훔볼트는 남아메리카의 풍경을 기록하기 위해 그의 첫 번째 주요 탐험을 시작했다.
이 게임에서 각 플레이어는 최고의 탐험 지도를 만들기 위해 노력합니다.
SETUP:
MARKET 보드를 가운데에 놓습니다. 마켓에는 4개의 스팟이 일렬로 있고 각각 하나의 심볼이 있습니다.)
각 플레이어에게 바다 타일을 줍니다. 바다에는 4개의 육지 타일이 연결될 수 있는 한 면이 있으며, 각각 기호로 표시되어 있으며, 마켓 보드에서와 동일한 4개의 기호가 같은 순서로 일치한다. (SEA에는 2개의 면이 있으며, MARKET 기호 순서와 일치하는 면을 사용합니다.)
모든 육상 타일(제곱)을 혼합하고 MARKET 보드의 4개 지점에 각각 타일을 배치합니다.
턴:
차례로, 당신은 당신의 SEA에 인접하거나 이미 배치된 랜드 타일에 인접한 랜드 타일을 당신의 SEA 타일에 있는 4개의 기호 중 1개 아래에 배치한다(그래서 당신의 SEA 아래에 있는 4개의 "열" 중 1개에).
그런 다음, 마켓에서 같은 기호(열)의 타일을 가져와 SEA 위에 저장합니다. (!)
다음 순서에서 저장된 타일을 배치된 타일에 연결하고, 다시 SEA 위에 저장한 마켓 보드에서 해당 열(심볼)의 타일을 가져갑니다. 등등.
What\'S Special:
따라서 각 턴이 끝나면 다음 턴에 어떤 타일을 배치할지 이미 알고 있는 반면, 다른 플레이어는 먼저 차례가 있습니다. 그래서 게임이 빨리 진행됩니다! 최고의 엔드스코어에 도달하기 위한 퍼즐이 매우 깊더라도!
다른 플레이어들이 돌아가는 동안 타일로 자신만의 옵션을 생각하게 될 것이다. 순서를 기다리는 느낌을 피합니다.
다른 선수들도 보겠지만\"퍼즐 문제"도 마찬가지다. *Factory Funner* 게임에서와 마찬가지로. :
끝 점수:
공통 동물들은 많은 땅 타일에 있으며, 특정 점수 규칙을 충족하면 1승점을 획득한다.
희귀 동물들은 각각 육지 타일이 1개뿐이고, 그들의 독특한 점수 규칙이 충족되면 2점을 획득합니다. (그래서 당신은\특정 동물을 전문으로 하지 않고\다른 동물을 무시하지 않습니다.). 각각의 승리 포인트가 중요하며, 게임 중 모든 포인트를 획득하는 퍼즐은 점점 더 어려워집니다!)
풍경(정글 / 사바나 / 늪 / 강 유역)은 플레이어의 원정 지도를 비교하여 가장 많은 승리 포인트를 획득합니다. 예를 들어, 분리된 사바나 지역이 가장 많은 플레이어는 가장 많은 사바나 포인트를 얻고, 분리된 늪 지역이 가장 적은 플레이어는 가장 많은 늪 포인트를 얻습니다.
탐험 지도에 있는 막다른 강(따라서 다른 타일의 육지와 연결된 강)은 각각 마이너스 1점을 가져다 줍니다.
—출판사의 설명
1799년 알렉산더 폰 훔볼트는 남아메리카의 풍경을 기록하기 위해 그의 첫 번째 주요 탐험을 시작했다.
이 게임에서 각 플레이어는 최고의 탐험 지도를 만들기 위해 노력합니다.
SETUP:
MARKET 보드를 가운데에 놓습니다. 마켓에는 4개의 스팟이 일렬로 있고 각각 하나의 심볼이 있습니다.)
각 플레이어에게 바다 타일을 줍니다. 바다에는 4개의 육지 타일이 연결될 수 있는 한 면이 있으며, 각각 기호로 표시되어 있으며, 마켓 보드에서와 동일한 4개의 기호가 같은 순서로 일치한다. (SEA에는 2개의 면이 있으며, MARKET 기호 순서와 일치하는 면을 사용합니다.)
모든 육상 타일(제곱)을 혼합하고 MARKET 보드의 4개 지점에 각각 타일을 배치합니다.
턴:
차례로, 당신은 당신의 SEA에 인접하거나 이미 배치된 랜드 타일에 인접한 랜드 타일을 당신의 SEA 타일에 있는 4개의 기호 중 1개 아래에 배치한다(그래서 당신의 SEA 아래에 있는 4개의 "열" 중 1개에).
그런 다음, 마켓에서 같은 기호(열)의 타일을 가져와 SEA 위에 저장합니다. (!)
다음 순서에서 저장된 타일을 배치된 타일에 연결하고, 다시 SEA 위에 저장한 마켓 보드에서 해당 열(심볼)의 타일을 가져갑니다. 등등.
What\'S Special:
따라서 각 턴이 끝나면 다음 턴에 어떤 타일을 배치할지 이미 알고 있는 반면, 다른 플레이어는 먼저 차례가 있습니다. 그래서 게임이 빨리 진행됩니다! 최고의 엔드스코어에 도달하기 위한 퍼즐이 매우 깊더라도!
다른 플레이어들이 돌아가는 동안 타일로 자신만의 옵션을 생각하게 될 것이다. 순서를 기다리는 느낌을 피합니다.
다른 선수들도 보겠지만\"퍼즐 문제"도 마찬가지다. *Factory Funner* 게임에서와 마찬가지로. :
끝 점수:
공통 동물들은 많은 땅 타일에 있으며, 특정 점수 규칙을 충족하면 1승점을 획득한다.
희귀 동물들은 각각 육지 타일이 1개뿐이고, 그들의 독특한 점수 규칙이 충족되면 2점을 획득합니다. (그래서 당신은\특정 동물을 전문으로 하지 않고\다른 동물을 무시하지 않습니다.). 각각의 승리 포인트가 중요하며, 게임 중 모든 포인트를 획득하는 퍼즐은 점점 더 어려워집니다!)
풍경(정글 / 사바나 / 늪 / 강 유역)은 플레이어의 원정 지도를 비교하여 가장 많은 승리 포인트를 획득합니다. 예를 들어, 분리된 사바나 지역이 가장 많은 플레이어는 가장 많은 사바나 포인트를 얻고, 분리된 늪 지역이 가장 적은 플레이어는 가장 많은 늪 포인트를 얻습니다.
탐험 지도에 있는 막다른 강(따라서 다른 타일의 육지와 연결된 강)은 각각 마이너스 1점을 가져다 줍니다.
—출판사의 설명
THEME:
In 1799 Alexander von Humboldt undertook his first major expeditions to document the South American landscape.
In this game each player tries to make the best expedition map.
SETUP:
Place the MARKET board in the middle. The MARKET has 4 spots, in a row, each with one symbol.)
Give each player a SEA tile. The SEASs have one side where 4 land tiles can connect, each marked by a symbol, the same 4 symbols as at the MARKET board and matching in the same order. (The SEAs have 2 sides, use the side which matches the MARKET symbols order.)
Mix all land tiles (squares) and place a tile at each of the 4 spots at the MARKET board.
TURNS:
In your turns you place a land tile, adjacent to your SEA or adjacent to an already placed land tile, below 1 of the 4 symbols at your SEA tile (so in 1 of the 4 “columns” below your SEA).
Then you take, from the MARKET, the tile from the same symbol (column), and you store that tile above your SEA. (!)
In your next turn you connect that stored tile to your placed tiles, and again take the tile at the corresponding column (symbol) from the MARKET board which you store above your SEA again. And so on.
WHAT\'S SPECIAL:
So after each turn you already know which tile you will place next turn, while other players have their turn first. Which makes the game go fast! Even though the puzzle to reach the best endscore is very deep!
During other players\' turns you will think about your own options with your tile. It avoids the feeling of waiting for your turn.
Though you will look at other players\' “puzzle problems” too. Alike in the *Factory Funner* game. :)
ENDSCORE:
COMMON ANIMALS are at many of the land tiles, they score 1 victory point if their specific score rule is met.
RARE ANIMALS each are at only 1 land tile, they score 2 victory points if their unique score rule is met. (So you don\'t specialize on certain animals and don\'t ignore other animals. Each victory point is important, and during the game the puzzle to score all points gets harder and harder!)
For the landscape (Jungle / Savannah / Swamp / River Basin), you compare the player\'s expedition maps for the most victory points. For example, the player with the most separate Savannah areas gets the most Savannah points, while the player with the fewest separate Swamp areas gets the most Swamp points.
Dead end rivers (so rivers connected to land at another tile) in your expedition map bring 1 minus point each.
—description from the publisher
In 1799 Alexander von Humboldt undertook his first major expeditions to document the South American landscape.
In this game each player tries to make the best expedition map.
SETUP:
Place the MARKET board in the middle. The MARKET has 4 spots, in a row, each with one symbol.)
Give each player a SEA tile. The SEASs have one side where 4 land tiles can connect, each marked by a symbol, the same 4 symbols as at the MARKET board and matching in the same order. (The SEAs have 2 sides, use the side which matches the MARKET symbols order.)
Mix all land tiles (squares) and place a tile at each of the 4 spots at the MARKET board.
TURNS:
In your turns you place a land tile, adjacent to your SEA or adjacent to an already placed land tile, below 1 of the 4 symbols at your SEA tile (so in 1 of the 4 “columns” below your SEA).
Then you take, from the MARKET, the tile from the same symbol (column), and you store that tile above your SEA. (!)
In your next turn you connect that stored tile to your placed tiles, and again take the tile at the corresponding column (symbol) from the MARKET board which you store above your SEA again. And so on.
WHAT\'S SPECIAL:
So after each turn you already know which tile you will place next turn, while other players have their turn first. Which makes the game go fast! Even though the puzzle to reach the best endscore is very deep!
During other players\' turns you will think about your own options with your tile. It avoids the feeling of waiting for your turn.
Though you will look at other players\' “puzzle problems” too. Alike in the *Factory Funner* game. :)
ENDSCORE:
COMMON ANIMALS are at many of the land tiles, they score 1 victory point if their specific score rule is met.
RARE ANIMALS each are at only 1 land tile, they score 2 victory points if their unique score rule is met. (So you don\'t specialize on certain animals and don\'t ignore other animals. Each victory point is important, and during the game the puzzle to score all points gets harder and harder!)
For the landscape (Jungle / Savannah / Swamp / River Basin), you compare the player\'s expedition maps for the most victory points. For example, the player with the most separate Savannah areas gets the most Savannah points, while the player with the fewest separate Swamp areas gets the most Swamp points.
Dead end rivers (so rivers connected to land at another tile) in your expedition map bring 1 minus point each.
—description from the publisher
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