-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Morten Blaabjerg, Johannes Følsgaard, Lars Wagner Hansen
-
아티스트
Andrea Alemanno
-
인원
게임 소개
수천 년 동안 마법의 물개에 갇혀 있던 쯔라족이 주라로 돌아왔다. 시간이 지나면서 그들은 신화로 바뀌었고, 그리고 나서 오랫동안 잃어버린 과거의 속삭임으로 바뀌었지만, 이제 현실로 돌아왔다. 하지만 더 이상 세계에서 자신의 위치를 기억하는 사람은 아무도 없다.
선수들은 자신들의 가방에서 룬을 뽑아 그들의 마법의 힘이 남아 있는 것은 무엇이든 집으로 돌아가는 길을 찾도록 도울 것이다. 새로운 세계로 가는 길을 밝히는 고대의 등불을 다시 피워라.
'Away Back Home'에서 플레이어들은 Zura 마을에서 고대와 신비한 장소로 마법의 연결을 시도하지만 일단 연결에 전념하면 힘이 고갈되기 때문에 소스에 최대한 가까이 접근하여 오버슈팅하지 않도록 주의해야 한다.
—게시자의 desc 설명
선수들은 자신들의 가방에서 룬을 뽑아 그들의 마법의 힘이 남아 있는 것은 무엇이든 집으로 돌아가는 길을 찾도록 도울 것이다. 새로운 세계로 가는 길을 밝히는 고대의 등불을 다시 피워라.
'Away Back Home'에서 플레이어들은 Zura 마을에서 고대와 신비한 장소로 마법의 연결을 시도하지만 일단 연결에 전념하면 힘이 고갈되기 때문에 소스에 최대한 가까이 접근하여 오버슈팅하지 않도록 주의해야 한다.
—게시자의 desc 설명
The Tzerzurians have returned to Zura after they had been locked behind magic seals for millennia. Over time they had turned into myths, then into Whispers of a long lost past, but are now back to reality. Nobody, including the Tzerzurians, recalls their place in the world anymore though.
Players will draw runes from their bags to assist the Tzerzurian Priestesses to channel whatever is left of their magical powers into finding a way back home. Rekindle ancient lanterns that light the path to a new world.
In A Way Back Home, players try to connect the magical links from Zura village to ancient and mystical locations but once they commit to a link, they will be drained of their power, so they need to push it as close to the source as possible, taking care not to overshoot either.
—description from the publisher
Players will draw runes from their bags to assist the Tzerzurian Priestesses to channel whatever is left of their magical powers into finding a way back home. Rekindle ancient lanterns that light the path to a new world.
In A Way Back Home, players try to connect the magical links from Zura village to ancient and mystical locations but once they commit to a link, they will be drained of their power, so they need to push it as close to the source as possible, taking care not to overshoot either.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
593
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
360
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18