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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
2-200 분
-
연령
2+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alek Erickson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
존레크(Zonewreck)는 체스판과 특수 피스에서 진행되는 두 명의 플레이어를 위한 조합형 추상 전략 전쟁 게임이다. 게임의 목표는 적진을 무너뜨리는 것이다. 선수들은 140점과 모든 조각들이 예비로 시작한다. 플레이어는 차례대로 화이트부터 시작합니다.
매 차례마다 플레이어는 선택적으로 다음 두 가지 동작을 수행합니다.
가능하면 리저브에서 가장 작은 P를 가진 조각을 구역의 빈 위치에 추가할 수 있습니다. 부품들은 파워 레벨(P)로 오프보드에서 시작한다. 존에 배치되면 플레이어는 최대 4*P의 스탯 포인트를 제공하며 다음 범주에 분산됩니다: 공격(A), 건강(H), 속도(S), 거리(D). 예비값에서 이 점들을 뺀다.
그러면 D개의 빈 공간까지 직선으로 조각을 이동할 수 있다. 움직임은 공격적이지 않은 움직임을 위해 상대방을 향해 가야 합니다. 목적지가 적진 밖의 빈 공간이면 턴이 종료된다. 그렇지 않으면 목적지가 적 구역의 빈 공간인 경우, 피스가 적 플레이어를 공격(적 예비군에서 A 포인트를 차감)하고 턴이 종료된다. 이미 적진에 있는 조각은 움직이지 않고 공격할 수 있다. 마지막으로 목적지가 적 조각을 공격하는 것이 아니라 두 조각이 치명적인 전투를 시작하고 조각이 죽으면 차례가 끝난다.
필멸의 전투 중에, 그 조각들은 서로를 공격하는 것을 번갈아 한다. 가장 높은 S 스타트, 동점일 경우 활성 플레이어가 시작합니다. 각 공격은 A와 동일한 피해를 주고 H 통계에서 영구적으로 뺀다. H가 0이 되면 그 조각은 죽는다. 그는 전투가 끝난 후에도 다시는 돌아오지 않는다.
선수가 예비력이 0이 남으면 경기에서 진다. Zone 난파선에는 추첨, 타이, 운, 무작위성 또는 숨겨진 정보가 없습니다.
—디자이너의 desc 설명
매 차례마다 플레이어는 선택적으로 다음 두 가지 동작을 수행합니다.
가능하면 리저브에서 가장 작은 P를 가진 조각을 구역의 빈 위치에 추가할 수 있습니다. 부품들은 파워 레벨(P)로 오프보드에서 시작한다. 존에 배치되면 플레이어는 최대 4*P의 스탯 포인트를 제공하며 다음 범주에 분산됩니다: 공격(A), 건강(H), 속도(S), 거리(D). 예비값에서 이 점들을 뺀다.
그러면 D개의 빈 공간까지 직선으로 조각을 이동할 수 있다. 움직임은 공격적이지 않은 움직임을 위해 상대방을 향해 가야 합니다. 목적지가 적진 밖의 빈 공간이면 턴이 종료된다. 그렇지 않으면 목적지가 적 구역의 빈 공간인 경우, 피스가 적 플레이어를 공격(적 예비군에서 A 포인트를 차감)하고 턴이 종료된다. 이미 적진에 있는 조각은 움직이지 않고 공격할 수 있다. 마지막으로 목적지가 적 조각을 공격하는 것이 아니라 두 조각이 치명적인 전투를 시작하고 조각이 죽으면 차례가 끝난다.
필멸의 전투 중에, 그 조각들은 서로를 공격하는 것을 번갈아 한다. 가장 높은 S 스타트, 동점일 경우 활성 플레이어가 시작합니다. 각 공격은 A와 동일한 피해를 주고 H 통계에서 영구적으로 뺀다. H가 0이 되면 그 조각은 죽는다. 그는 전투가 끝난 후에도 다시는 돌아오지 않는다.
선수가 예비력이 0이 남으면 경기에서 진다. Zone 난파선에는 추첨, 타이, 운, 무작위성 또는 숨겨진 정보가 없습니다.
—디자이너의 desc 설명
Zonewreck is a a combinatorial abstract strategy war game for two players, played on a chessboard and special pieces. The goal of the game is to wreck the enemy zone. Players begin with 140 points and all pieces in reserve. Players take turns, starting with White.
Each turn, players optionally perform these two actions:
You may add the piece with the smallest P from reserve to an empty position in your zone, if possible. Pieces start off-board with a power level (P). When placed in the zone, the player gives the piece at most 4*P stat points, distributed among these categories: Attack (A), Health (H), Speed (S), Distance (D). Subtract these points from reserve.
Then you may move a piece in a straight line, up to D empty spaces. Movement must go towards your opponent, for non-attacking moves. If the destination is an empty space outside the enemy zone, the turn ends. Otherwise, if the destination is an empty space in the enemy zone, the piece attacks the enemy player (subtract A points from enemy reserve), and the turn ends. A piece already in the enemy zone may attack without moving. Finally, if, instead the destination is attacking an enemy piece, the two pieces begin mortal combat, and the turn ends once a piece dies.
During mortal combat, the pieces alternate attacking each other. Highest S starts, active player starts if tied. Each attack deals damage equal to A and is subtracted from the H stat permanently. If H reaches 0, the piece dies. H is never regained, even after battle.
If a player has 0 left in reserve, they lose the game. There are no draws, ties, luck, randomness, or hidden information in Zone wreck.
—description from the designer
Each turn, players optionally perform these two actions:
You may add the piece with the smallest P from reserve to an empty position in your zone, if possible. Pieces start off-board with a power level (P). When placed in the zone, the player gives the piece at most 4*P stat points, distributed among these categories: Attack (A), Health (H), Speed (S), Distance (D). Subtract these points from reserve.
Then you may move a piece in a straight line, up to D empty spaces. Movement must go towards your opponent, for non-attacking moves. If the destination is an empty space outside the enemy zone, the turn ends. Otherwise, if the destination is an empty space in the enemy zone, the piece attacks the enemy player (subtract A points from enemy reserve), and the turn ends. A piece already in the enemy zone may attack without moving. Finally, if, instead the destination is attacking an enemy piece, the two pieces begin mortal combat, and the turn ends once a piece dies.
During mortal combat, the pieces alternate attacking each other. Highest S starts, active player starts if tied. Each attack deals damage equal to A and is subtracted from the H stat permanently. If H reaches 0, the piece dies. H is never regained, even after battle.
If a player has 0 left in reserve, they lose the game. There are no draws, ties, luck, randomness, or hidden information in Zone wreck.
—description from the designer
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