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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-180 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

당신은 운명의 배에 갇혀 있습니다. 감방 안에서 속수무책인 당신은 배의 보안군이 당신 주위에 압도당하는 소리를 듣는다. 마지막 노력으로 선장이 당신을 석방했습니다. 당신이 얼마나 위험한지 알고 있음에도 불구하고, 그는 또한 당신의 모든 능력을 알고 있습니다. 시간이 촉박하기 전에 침략군과 싸워 배에 타고 있는 수많은 무고한 영혼들을 구출해야 합니다. 아마도, 여기서 하는 일은 과거를 속죄할 수 있을 것입니다. 아니면 이것은 당신이 은하계로 사라지고 계속 달릴 수 있는 좋은 기회일지도 모릅니다.

추출은 강력한 코어 게임, 시나리오 기반의 도전, 독특한 "레벨 업" 시스템을 가진 다수의 단일 플레이어 캠페인을 포함하는 1~4명의 플레이어 협력 게임이다. 추출은 유동적이고 이해하기 쉬운 게임 역학을 가지고 있지만 인과적 게임 그룹을 위한 것은 아니다. 기본 게임은 난이도가 높고 매우 어렵습니다. 당신이 타고 있는 배가 살아남을 수 있는 시나리오는 없습니다. 유일한 문제는… 너무 늦기 전에 얼마나 많은 사람을 구조할 수 있느냐 하는 것이다?

게임을 시작할 때, 플레이어는 자신이 취할 수 있는 행동을 결정하는 3개의 주사위를 굴릴 것이다. 또한, 그들은 액션 선택을 보다 강력하고 및/또는 보다 효율적인 능력으로 확장하기 위해 하나의 캐릭터 카드를 가질 것이다. 플레이어는 배의 복도를 뛰어다니며 달리고 총을 쏘며 가능한 한 많은 무고한 사람들을 대피시키면서 아드레날린을 얻을 것이다. 그들이 얻는 아드레날린은 두 가지 목적을 위해 사용될 수 있는 트랙을 통해 회전합니다: 예비 동작을 얻는 것과 레벨업. 플레이어가 레벨업할 때마다 추가 액션 다이 또는 해당 액션을 더 가치 있게 만드는 캐릭터 액션 카드를 선택해야 한다. 추가 액션 다이는 언제, 가능한 액션에 대한 표를 언제 확장합니까? 아드레날린을 사용해서 강력한 전환을 해야 하나요? 아니면 다음 번에 레벨업하기 위해 저장할까요? 그 무고한 사람을 방 두 개에 걸쳐 죽게 내버려 둘 수는 없었겠지?

선수들이 배에서 무고한 사람들을 구출할 때, 그들은 그 사람을 묘사하는 생존자 카드를 그립니다. 게임 내 모든 생존자 카드에는 독특한 예술 작품이 있습니다. 각각의 카드는 망한 배에 타고 있는 무고한 사람의 이야기를 담고 있으며, 그 사람을 호위하는 한 플레이어에게 부여되는 일시적인 장단점이 있다. 승리는 정해진 양의 생존자를 구출함으로써 얻어진다. 배를 구하는 것조차 선택지가 되는 '추출' 게임은 절대 없다. Extraction의 유일한 질문은… 충분한 인원을 구조하여 제시간에 배에서 내릴 수 있는지 여부입니다…

-디자이너의 설명

You are imprisoned on a doomed ship. Helpless in a cell, you hear the ship’s security forces being overwhelmed around you. As a last ditch effort, the ship’s captain has released you. Despite knowing how dangerous you are, he also knows your full capabilities. Fight the invading force and rescue as many innocent souls on the ship before time runs out. Perhaps, what you do here can atone for your past. Or maybe this is just a good chance for you to disappear into the galaxy… and keep running.

Extraction is a one to four player cooperative game that includes an intense core game, scenario-based challenges, and multiple single player campaigns with unique “level up” systems. Extraction has fluid and easy-to-understand game mechanics, but is not for the causal game group. The base game is high difficulty and extremely challenging. There is no scenario in which the ship you are on can survive. The only question is… how many can you rescue before it is too late?

At the game’s start, players will roll three dice that will determine what actions they can take. They will, additionally, have one character card to expand their action selection into more powerful and/or more efficient abilities. Players will gain Adrenaline as they run through the ship’s hallways, running and gunning, and evacuating as many innocents as they can. The Adrenaline they gain rotates through a track that may be used for two purposes: gaining spare actions and leveling up. Each time a player levels up, they must choose an additional action die or character action card that make those action die more valuable. When do you take that extra action die versus when do you expand your tableau of possible actions? Should you use the Adrenaline to have for a powerful turn now? Or save it to level up next turn? You couldn’t possibly let that innocent person two rooms over perish… could you?

As players rescue innocents on the ship, they draw a Survivor Card depicting that person. All Survivor Cards in the game have unique art work. Each card tells a story of an innocent person on the doomed ship, and has temporary advantages and disadvantages that are granted to the player as long as they are escorting that person. Victory is obtained by rescuing a set amount of survivors. There is never a game of Extraction in which saving the ship is even an option. The only question in Extraction is… can you rescue enough people and get off the ship in time…

-description from designer

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