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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Amabel Holland
-
아티스트
Amabel Holland
-
인원
게임 소개
For-Ex II: She Made Another One은 정확히 들어맞는다: Amabel Holland가 디자인한 두 번째 통화 거래 게임이다. 플레이어는 서로 상대적인 가치만 있는 통화를 투자, 매각 및 거래합니다. 원래 For-Ex 게임에서와 같이 디스플레이의 토큰을 사용하여 통화 가치를 추적하고, 해상도가 게임 타이머 역할을 하는 계약 큐에 선물 계약을 입력한다. 그러나 그 대기열은 더 길고 게임은 더 편안합니다.
플레이어들은 동일한 액션 토큰의 손으로 게임을 시작한다. 조치를 취할 때 관련 토큰을 풀에 사용합니다. 해결 작업을 수행하면 풀에서 가장 왼쪽 마커로 손을 다시 채울 수 있습니다. 곧 플레이어는 매우 다른 손과 능력을 갖게 될 것이며, 계약 해결의 결정은 계약 대기열의 다음 항목만큼 액션 풀의 내용에 달려 있다.
투자 시장은 두 줄로 나뉘는데, Invest Action은 그 중 하나에 가장 왼쪽 통화를 투자하고 제거합니다. 다른 통화라면 두 번째로 왼쪽에 있는 통화에 투자할 수 있습니다. 캐니와 적절한 타이밍의 플레이는 다음 투자할 플레이어가 두 개 대신 사과 한 입만 먹을 수 있도록 보장할 수 있으며, 이 시장의 무작위 변동성은 더 역동적이고 덜 결정적인 게임을 만든다.
드라이 소거 마커는 머니 카드와 투자 증명서의 필요성을 제거하여 전체 속도를 높이고 게시자가 원작의 절반 가격으로 게임을 제공할 수 있도록 해줍니다. 첫 번째 For-Ex는 홀랜드가 디자인한 첫 번째 게임 중 하나였으며, 10년이 넘는 경력 동안 그녀는 꽤 많은 것을 배웠다. 그녀는 그 교훈들을 여기에 적용해서 좀 더 놀라운 게임을 만들어낸다.
—게시자의 desc 설명
플레이어들은 동일한 액션 토큰의 손으로 게임을 시작한다. 조치를 취할 때 관련 토큰을 풀에 사용합니다. 해결 작업을 수행하면 풀에서 가장 왼쪽 마커로 손을 다시 채울 수 있습니다. 곧 플레이어는 매우 다른 손과 능력을 갖게 될 것이며, 계약 해결의 결정은 계약 대기열의 다음 항목만큼 액션 풀의 내용에 달려 있다.
투자 시장은 두 줄로 나뉘는데, Invest Action은 그 중 하나에 가장 왼쪽 통화를 투자하고 제거합니다. 다른 통화라면 두 번째로 왼쪽에 있는 통화에 투자할 수 있습니다. 캐니와 적절한 타이밍의 플레이는 다음 투자할 플레이어가 두 개 대신 사과 한 입만 먹을 수 있도록 보장할 수 있으며, 이 시장의 무작위 변동성은 더 역동적이고 덜 결정적인 게임을 만든다.
드라이 소거 마커는 머니 카드와 투자 증명서의 필요성을 제거하여 전체 속도를 높이고 게시자가 원작의 절반 가격으로 게임을 제공할 수 있도록 해줍니다. 첫 번째 For-Ex는 홀랜드가 디자인한 첫 번째 게임 중 하나였으며, 10년이 넘는 경력 동안 그녀는 꽤 많은 것을 배웠다. 그녀는 그 교훈들을 여기에 적용해서 좀 더 놀라운 게임을 만들어낸다.
—게시자의 desc 설명
For-Ex II: She Made Another One is exactly what it sounds like: a second game of currency trading designed by Amabel Holland. Players invest, divest, and trade currencies which only have value relative to one another. As in the original For-Ex game, currency values are tracked using tokens on a display, and futures contracts are entered into a contract queue whose resolution also serves as a game timer. That queue is longer, however, and the game is pacier.
Players begin the game with a hand of identical action tokens. When you take an action, you spend the relevant token into a pool. Taking the Resolve action allows you to refill your hand with the leftmost markers in the pool. Soon players will have very different hands and capabilities, and the decision to Resolve Contracts depends as much on the contents of the actions pool as it does the next item in the Contract Queue.
The investment market is divided into two rows, and an Invest action will invest in and remove the leftmost currency in one of them. You can invest in a second leftmost currency, so long as it is a different currency. Canny and well-timed plays can ensure the next player to invest only gets one bite of that apple instead of two, and the randomized volatility of this market makes for a more dynamic, less deterministic game.
Dry-erase markers remove the need for money cards and investment certificates, speeding the whole thing along and allows the publisher to offer the game at half the price of the original. The first For-Ex was one of the first games Holland designed, and in a career spanning over a decade she’s learned quite a lot. She applies those lessons here, resulting in a sprightlier game.
—description from the publisher
Players begin the game with a hand of identical action tokens. When you take an action, you spend the relevant token into a pool. Taking the Resolve action allows you to refill your hand with the leftmost markers in the pool. Soon players will have very different hands and capabilities, and the decision to Resolve Contracts depends as much on the contents of the actions pool as it does the next item in the Contract Queue.
The investment market is divided into two rows, and an Invest action will invest in and remove the leftmost currency in one of them. You can invest in a second leftmost currency, so long as it is a different currency. Canny and well-timed plays can ensure the next player to invest only gets one bite of that apple instead of two, and the randomized volatility of this market makes for a more dynamic, less deterministic game.
Dry-erase markers remove the need for money cards and investment certificates, speeding the whole thing along and allows the publisher to offer the game at half the price of the original. The first For-Ex was one of the first games Holland designed, and in a career spanning over a decade she’s learned quite a lot. She applies those lessons here, resulting in a sprightlier game.
—description from the publisher
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