-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-100 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-100000 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
David Thomson
-
인원
게임 소개
어원 소개: 카드 게임 - 게임 마스터가 그리스어 또는 라틴어 어근을 읽고 플레이어는 그 의미를 설명하고 그에서 파생된 예시 단어를 제공해야 합니다. 이 교육적이고 재미있는 게임으로 친구들에게 도전하고, 함께 배우고, 즐거운 시간을 보내세요!
교육적이고 재미있는
어원: 카드 게임은 학습과 오락을 결합하여 숙제를 게임으로 바꿉니다. 이 게임은 그리스어와 라틴어 어근, 접두사, 접미사, 외래어를 이해하는 데 집중함으로써 어휘를 넓히고 언어적 지식을 심화시킨다. 이 게임은 재미있고 교육적으로 설계되어 학생, 교사 및 언어 애호가 모두에게 훌륭한 도구입니다.
인터랙티브하고 매력적인 게임 플레이
이 게임은 그리스어와 라틴어 어근, 접두사, 접미사, 외래어(영어가 다른 언어에서 차용한 단어) 등 다양한 카드 종류가 특징이다. 플레이어는 이러한 요소의 의미를 설명하고 예시적인 단어를 제공하여 상호 작용과 토론을 장려해야 한다. 플레이어가 기원 언어를 추측하는 외래어 카드가 포함되어 도전과 학습의 층을 더합니다. 뿌리를 읽고 정답을 판단하는 게임 마스터의 역할은 게임 플레이에 독특한 역동성을 더한다.
받기 쉽고 마스터하기 어렵습니다
어원: 카드 게임은 모든 사람들이 많은 영어 단어를 알고 있기 때문에 쉽게 집어 들 수 있지만, 그것을 숙달하는 것은 약간의 공부가 필요하고 어려울 수 있습니다. 이러한 균형은 게임이 접근 가능한 상태를 유지하는 동시에 지식을 심화하려는 사람들에게 보람 있는 도전을 제공합니다.
단어로 매혹을 장려합니다
게임의 두드러진 특징 중 하나는 단어로 매혹을 장려하는 방법입니다. 플레이어들은 종종 파생된 단어가 그 어근과 어떻게 관련되어 있는지 궁금해하며, 그들이 그 어원에 대해 더 많은 것을 조사하고 발견하도록 유도한다. 이 과정은 호기심과 언어에 대한 더 깊은 이해를 촉진하여 학습을 매력적이고 지속적인 여정으로 만든다. 우리가 무엇을 다루는지는 중요하지 않다; 당신이 무엇을 발견하는지가 중요하다.
재생성 및 확장성이 뛰어난
게임\의 포맷으로 휴대성이 뛰어나고 어디든 쉽게 가져갈 수 있습니다. 더 많은 루트, 접두사, 접미사, 단어 및 외래어를 포함하는 추가 카드 세트의 가능성으로 인해 게임은 신선하고 매력적으로 유지됩니다.
세계의 상호연결성
이 게임은 세계의 상호 연결성과 영어에 대한 다양한 문화적 영향을 강조하여 어휘와 문화적 감상을 향상시킨다. 재생 가치가 높고 무궁무진한 발견의 기회가 있는 어원: 카드 게임은 플레이어가 몇 번이고 다시 돌아올 수 있는 풍부한 경험을 제공합니다.
태풍의 신이라는 뜻의 타이노어에서 유래된 후리케인과 \'바베큐\'(타이노어에서 유래된 말로 폭풍의 신이라는 뜻의 'barbacoa\')가 아메리카 원주민들로부터 이들을 얻은 스페인 사람들로부터 온 것임을 누가 알았겠는가.
—디자이너의 desc 설명
교육적이고 재미있는
어원: 카드 게임은 학습과 오락을 결합하여 숙제를 게임으로 바꿉니다. 이 게임은 그리스어와 라틴어 어근, 접두사, 접미사, 외래어를 이해하는 데 집중함으로써 어휘를 넓히고 언어적 지식을 심화시킨다. 이 게임은 재미있고 교육적으로 설계되어 학생, 교사 및 언어 애호가 모두에게 훌륭한 도구입니다.
인터랙티브하고 매력적인 게임 플레이
이 게임은 그리스어와 라틴어 어근, 접두사, 접미사, 외래어(영어가 다른 언어에서 차용한 단어) 등 다양한 카드 종류가 특징이다. 플레이어는 이러한 요소의 의미를 설명하고 예시적인 단어를 제공하여 상호 작용과 토론을 장려해야 한다. 플레이어가 기원 언어를 추측하는 외래어 카드가 포함되어 도전과 학습의 층을 더합니다. 뿌리를 읽고 정답을 판단하는 게임 마스터의 역할은 게임 플레이에 독특한 역동성을 더한다.
받기 쉽고 마스터하기 어렵습니다
어원: 카드 게임은 모든 사람들이 많은 영어 단어를 알고 있기 때문에 쉽게 집어 들 수 있지만, 그것을 숙달하는 것은 약간의 공부가 필요하고 어려울 수 있습니다. 이러한 균형은 게임이 접근 가능한 상태를 유지하는 동시에 지식을 심화하려는 사람들에게 보람 있는 도전을 제공합니다.
단어로 매혹을 장려합니다
게임의 두드러진 특징 중 하나는 단어로 매혹을 장려하는 방법입니다. 플레이어들은 종종 파생된 단어가 그 어근과 어떻게 관련되어 있는지 궁금해하며, 그들이 그 어원에 대해 더 많은 것을 조사하고 발견하도록 유도한다. 이 과정은 호기심과 언어에 대한 더 깊은 이해를 촉진하여 학습을 매력적이고 지속적인 여정으로 만든다. 우리가 무엇을 다루는지는 중요하지 않다; 당신이 무엇을 발견하는지가 중요하다.
재생성 및 확장성이 뛰어난
게임\의 포맷으로 휴대성이 뛰어나고 어디든 쉽게 가져갈 수 있습니다. 더 많은 루트, 접두사, 접미사, 단어 및 외래어를 포함하는 추가 카드 세트의 가능성으로 인해 게임은 신선하고 매력적으로 유지됩니다.
세계의 상호연결성
이 게임은 세계의 상호 연결성과 영어에 대한 다양한 문화적 영향을 강조하여 어휘와 문화적 감상을 향상시킨다. 재생 가치가 높고 무궁무진한 발견의 기회가 있는 어원: 카드 게임은 플레이어가 몇 번이고 다시 돌아올 수 있는 풍부한 경험을 제공합니다.
태풍의 신이라는 뜻의 타이노어에서 유래된 후리케인과 \'바베큐\'(타이노어에서 유래된 말로 폭풍의 신이라는 뜻의 'barbacoa\')가 아메리카 원주민들로부터 이들을 얻은 스페인 사람들로부터 온 것임을 누가 알았겠는가.
—디자이너의 desc 설명
Introducing Etymology: The Card Game - where the Game Master reads a Greek or Latin root, and players must explain its meaning and give example words derived from it. Challenge your friends, learn together, and have a blast with this educational and entertaining game!
Educational and Fun
Etymology: The Card Game turns homework into a game, combining learning with entertainment. By focusing on understanding Greek and Latin roots, prefixes, and suffixes, as well as loanwords this game broadens vocabulary and deepens linguistic knowledge. The game is designed to be both fun and educational, making it an excellent tool for students, teachers, and language enthusiasts alike.
Interactive and Engaging Gameplay
The game features a variety of card types, including Greek and Latin roots, prefixes, suffixes, and loanwords (words that English has borrowed from other languages). Players must explain the meanings of these elements and provide example words, encouraging interaction and discussion. The inclusion of loanword cards, where players guess the origin language, adds an extra layer of challenge and learning. The role of the Game Master, who reads the roots and judges the answers, adds a unique dynamic to the gameplay.
Easy to Pick Up, Hard to Master
Etymology: The Card Game is easy to pick up because everyone knows a lot of English words, but mastering it requires some study and can be challenging. This balance ensures that the game remains accessible while providing a rewarding challenge for those who want to deepen their knowledge.
Encourages a Fascination with Words
One of the game\'s standout features is how it encourages a fascination with words. Players often find themselves wondering how a derived word relates to its root, prompting them to research and discover more about its origin. This process fosters curiosity and a deeper understanding of language, making learning an engaging and ongoing journey. It doesn\'t matter as much what we cover; it matters what you discover.
Highly Re-playable and Expandable
The game\'s format makes it highly portable and easy to take anywhere. With potential for additional card sets that include more roots, prefixes, suffixes, words, and loanwords, the game stays fresh and engaging.
The Interconnectedness of the World
The game highlights the interconnectedness of the world and the diverse cultural influences there have been on the English language, enhancing both vocabulary and cultural appreciation. With high replay value and the opportunity for endless discovery, Etymology: The Card Game offers an enriching experience that players will return to time and again.
Who knew that \'hurricane\' (originating from the Taíno word \'hurakan,\' meaning God of the storm) and \'barbecue\' (from the Taíno word \'barbacoa\') came to us from the Spanish, who acquired them from the Native American Taíno people.
—description from the designer
Educational and Fun
Etymology: The Card Game turns homework into a game, combining learning with entertainment. By focusing on understanding Greek and Latin roots, prefixes, and suffixes, as well as loanwords this game broadens vocabulary and deepens linguistic knowledge. The game is designed to be both fun and educational, making it an excellent tool for students, teachers, and language enthusiasts alike.
Interactive and Engaging Gameplay
The game features a variety of card types, including Greek and Latin roots, prefixes, suffixes, and loanwords (words that English has borrowed from other languages). Players must explain the meanings of these elements and provide example words, encouraging interaction and discussion. The inclusion of loanword cards, where players guess the origin language, adds an extra layer of challenge and learning. The role of the Game Master, who reads the roots and judges the answers, adds a unique dynamic to the gameplay.
Easy to Pick Up, Hard to Master
Etymology: The Card Game is easy to pick up because everyone knows a lot of English words, but mastering it requires some study and can be challenging. This balance ensures that the game remains accessible while providing a rewarding challenge for those who want to deepen their knowledge.
Encourages a Fascination with Words
One of the game\'s standout features is how it encourages a fascination with words. Players often find themselves wondering how a derived word relates to its root, prompting them to research and discover more about its origin. This process fosters curiosity and a deeper understanding of language, making learning an engaging and ongoing journey. It doesn\'t matter as much what we cover; it matters what you discover.
Highly Re-playable and Expandable
The game\'s format makes it highly portable and easy to take anywhere. With potential for additional card sets that include more roots, prefixes, suffixes, words, and loanwords, the game stays fresh and engaging.
The Interconnectedness of the World
The game highlights the interconnectedness of the world and the diverse cultural influences there have been on the English language, enhancing both vocabulary and cultural appreciation. With high replay value and the opportunity for endless discovery, Etymology: The Card Game offers an enriching experience that players will return to time and again.
Who knew that \'hurricane\' (originating from the Taíno word \'hurakan,\' meaning God of the storm) and \'barbecue\' (from the Taíno word \'barbacoa\') came to us from the Spanish, who acquired them from the Native American Taíno people.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18