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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-0 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 '일의 세계를 탐험한다'는 판장고 트럼프 카드 게임과 유사하게 미래에 생겨날 수도 있는 공상적인 직업을 묘사하고 있다.
선수들은 카드를 설명하는 데 도움이 되는 6가지 카테고리 중 하나를 선택하여 덱을 나눠 받고 자신의 최상위 카드를 플레이합니다. 가장 높은 값은 "트럼프"를 이기고 다른 플레이어 카드를 획득합니다.
다른 "톱 트럼프" 카드 게임과 마찬가지로 덱을 통해 작업하고 모든 카드 또는 가장 많은 카드를 가진 플레이어가 승리합니다.
이 게임이 다른 유사한 트럼프 게임과 구별되는 점은 카드에 대해 논의할 것으로 예상되며, 이는 미래에 대한 더 넓은 주제, 커뮤니티와 개인에게 무엇이 좋은지에 대해 논의할 수 있는 발판이 될 수 있다는 것이다. 이것은 미니 게임에서 더 자세히 살펴봅니다.
Whats THE JOB* 한 명의 플레이어가 카드를 선택하고 다른 플레이어들이 돌아가면서 그 직업이 어떤 것인지 질문을 한 다음 그것이 무엇인지 추측하려고 합니다. 제일 먼저 맞힌 사람이 이긴다.
스토리 즉흥* 한 플레이어가 무작위로 10장의 카드를 선택하고 다른 플레이어들과 함께 교대로 모든 미래의 직업을 함께 엮는 스토리를 즉흥적으로 만듭니다.
ROBOT RISK* 각 플레이어는 교대로 각 작업에 대한 "로봇 위험"이 무엇인지 다른 플레이어와 토론합니다. 이 미래의 직업이 자동화되어 미래의 인공지능에 의해 인수될 가능성은 얼마나 될까요?
GOOD or Evil* 플레이어들은 빠르게 세 장의 카드를 선택하고, 그 직업이 사회에서 가장 큰 선이나 악의 가능성이 있는지 논쟁해야 합니다.
판장고 카드는 플레이어가 직업 세계를 탐험하는 것을 돕고 환경, 사회, 개인에게 가장 적합한 일이 무엇인지에 대한 비판적 사고를 여는 것을 목표로 한다.
선수들은 카드를 설명하는 데 도움이 되는 6가지 카테고리 중 하나를 선택하여 덱을 나눠 받고 자신의 최상위 카드를 플레이합니다. 가장 높은 값은 "트럼프"를 이기고 다른 플레이어 카드를 획득합니다.
다른 "톱 트럼프" 카드 게임과 마찬가지로 덱을 통해 작업하고 모든 카드 또는 가장 많은 카드를 가진 플레이어가 승리합니다.
이 게임이 다른 유사한 트럼프 게임과 구별되는 점은 카드에 대해 논의할 것으로 예상되며, 이는 미래에 대한 더 넓은 주제, 커뮤니티와 개인에게 무엇이 좋은지에 대해 논의할 수 있는 발판이 될 수 있다는 것이다. 이것은 미니 게임에서 더 자세히 살펴봅니다.
Whats THE JOB* 한 명의 플레이어가 카드를 선택하고 다른 플레이어들이 돌아가면서 그 직업이 어떤 것인지 질문을 한 다음 그것이 무엇인지 추측하려고 합니다. 제일 먼저 맞힌 사람이 이긴다.
스토리 즉흥* 한 플레이어가 무작위로 10장의 카드를 선택하고 다른 플레이어들과 함께 교대로 모든 미래의 직업을 함께 엮는 스토리를 즉흥적으로 만듭니다.
ROBOT RISK* 각 플레이어는 교대로 각 작업에 대한 "로봇 위험"이 무엇인지 다른 플레이어와 토론합니다. 이 미래의 직업이 자동화되어 미래의 인공지능에 의해 인수될 가능성은 얼마나 될까요?
GOOD or Evil* 플레이어들은 빠르게 세 장의 카드를 선택하고, 그 직업이 사회에서 가장 큰 선이나 악의 가능성이 있는지 논쟁해야 합니다.
판장고 카드는 플레이어가 직업 세계를 탐험하는 것을 돕고 환경, 사회, 개인에게 가장 적합한 일이 무엇인지에 대한 비판적 사고를 여는 것을 목표로 한다.
Similar to the Panjango Trumps card game that "explores the world of work", this game depicts fanciful jobs that might arise in the future.
Players are dealt out the deck and plays their top card by choosing from one of six categories that help describe the card. The highest value wins that "trump" and wins the other players card.
Just like other "top trump" card games you work through the deck and the player with all or the most cards wins.
What separates this game from other similar trump games is that one is expected to discuss the card and this can be a springboard to discuss wider themes regarding the future, what is good for the community and the individual. This is further explored in the mini games.
WHATS THE JOB* One player selects a card and the other players take turns asking a question about what the job is like and then tries to guess what it is. The first person to guess correctly wins.
STORY IMPROV* One player selects 10 cards at random and together with the other players takes turns improvising a story that weaves all the future jobs together.
ROBOT RISK* Each player takes a turn to debate with the others what the "robot risk" is for each job. How likely is it that this future job will be automated and taken over by an AI of the future?
GOOD OR EVIL* Players have to quickly choose three cards and argue if the job has the potential for the greatest good or evil in society.
The Panjango cards are aimed to help players explore the world of work as well as to open up critical thinking about the environment, society and what work would be best for individuals.
Players are dealt out the deck and plays their top card by choosing from one of six categories that help describe the card. The highest value wins that "trump" and wins the other players card.
Just like other "top trump" card games you work through the deck and the player with all or the most cards wins.
What separates this game from other similar trump games is that one is expected to discuss the card and this can be a springboard to discuss wider themes regarding the future, what is good for the community and the individual. This is further explored in the mini games.
WHATS THE JOB* One player selects a card and the other players take turns asking a question about what the job is like and then tries to guess what it is. The first person to guess correctly wins.
STORY IMPROV* One player selects 10 cards at random and together with the other players takes turns improvising a story that weaves all the future jobs together.
ROBOT RISK* Each player takes a turn to debate with the others what the "robot risk" is for each job. How likely is it that this future job will be automated and taken over by an AI of the future?
GOOD OR EVIL* Players have to quickly choose three cards and argue if the job has the potential for the greatest good or evil in society.
The Panjango cards are aimed to help players explore the world of work as well as to open up critical thinking about the environment, society and what work would be best for individuals.
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