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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Michael Selvaggio
-
아티스트
Michael Selvaggio
-
인원
게임 소개
프론트 라인은 12세 이상의 2인 게임으로, 9월부터 12월까지 4라운드로 진행된다. 라운드는 한 선수당 3번씩 6번의 턴이 있다. 승리하기: 12월 말에 가장 많은 점령 포인트(OP)를 보유하거나 상대의 수도를 점령하여 즉시 게임에서 승리한다. 넥타이는 가능합니다.
차례: 첫 번째: 사용하지 않는 공급 키/s(1-4개의 키로 구성된 스택)를 사용 가능한 공급 키/s(사용 가능한 공급 키)에서 항목 카드(보유 유닛/리더십 및 사용된 공급 키) 위에 설정하면 이제 사용할 수 있습니다(액션). 이제: 선택한 chit만 Action에 사용할 수 있으며 또는 Leadership을 사용할 수 있는 경우 Maneuver, Relief 또는 Cache Task를 수행할 수도 있습니다. 랠리 및 오퍼튜니티 파이어 태스크는 상대 턴에만 사용됩니다.
다음과 같은 일반적인 작업에 대해 임의의 유형의 공급 장치를 사용합니다.
양측 이동(옵션): 포트 중 하나에서 활성 장치를 이동합니다. 비어있는 항구 또는 해변으로.
공격: 활성 장치는 '범위 내의 비우호적 장치'를 대상으로 합니다. 액티브 유닛은 비우호적인 텅 빈 도시를 1개의 범위에서 공략한다. 결과를 위해 굴립니다.
위원회: 소진된 리더십(Items card)인 Items 카드의 오른쪽에 설정합니다(Items card 아래). 차례가 끝날 때, 그것을 당신의 "위에 올려라."능동적 리더십" 영역입니다.
이동: 활성 단위는 최대 2개의 공간(1개 이상의 사막을 이동하는 경우 +1개)을 이동합니다.
지원 보내기(Allies Game): 회당 하나씩 정기적인 행동, 당신의 동맹국 선택을 마치 자신의 차례인 것처럼 한 번에 사용할 수 있도록 허락하기를 바랍니다.
얼라이언스 게임(2-4명): 프론트 라인 2부가 필요합니다. 두 개의 배틀 fi을 서로 옆에 둔다. 한 선수가 한 두 나라를 지배한다. 1등을 할 사람을 고르세요. 수륙양용 이동은 선택 사항이 아니며, 이제 어느 항구에서나 활성화된 장치를 전투 fi장의 빈 해변/항만으로 이동할 수 있습니다. 연합국 전투 fi에 부대를 보낸다면 더 이상 당신의 통제하에 있지 않을 것입니다. 연합국 2개국을 보유한 플레이어는 자신이 지배하는 국가 중 하나에 지원 및 수륙양용 이동 부대를 보낼 수 있다.
임무: 1-3(적색/청색/녹색) 공급 장치를 사용하여 해당 색상과 관련된 미션을 수행합니다. 구축/재구성된 유닛은 미션 수행 후 2차 액션(제공된 경우)을 수행할 수 있습니다. 낙하산 부대를 수행하는 부대는 임무 전/후에 또 다른 행동을 수행할 수 있다. 임무를 수행하는 부대는 오퍼튜니티 파이어를 통해 공격할 수 있습니다. 낙하산, 공기 공급 장치 1개 사용: 당신의 현역 보병을 공군기지에 데리고, 우호적인 도시나 우호적인 현역 부대에서 2개의 육지 공간으로 설정하세요. 빌드, 2-3 산업 공급 장치 사용: 당신의 나라에 예비군의 부대가 비어있는 상태에서 활성으로 설정하십시오. 2개의 보급품은 포병/보병대를 설정합니다. 3개는 탱크를 설정합니다. 재그룹, 1 자본 공급 장치 사용: 중단된 유닛 중 하나를 선택하십시오. fl으로 장치를 작동 중단된 쪽에서 작동 중인 쪽으로 기울임으로써 장치를 활성화합니다.
게임은 12월 라운드가 끝난 후 종료되거나 상대방의 수도를 입력하면 바로 승리한다(")W" 상대편\'나라'의 헥스). 12월에 6번의 턴이 모두 완료되면 가장 많은 OP(이하)를 보유한 선수가 승리한다. 플레이어가 대부분의 OP에서 동점을 이루면, 대부분의 유닛(활성 또는 중단)을 가진 플레이어가 승리하고, 그렇지 않으면 게임은 동점으로 끝난다. 우리 시대의 평화!
조언: 대부분의 fi 사격은 비행기 중간 부분과 공군기지 주변에 있기 때문에... 당신의 공군기지가 있는 비행기의 전체 측면을 통제해 보세요. 포병을 사용하여 어디에서나 파괴된 부대와 산에서 활동 중인 부대를 공격하십시오. 탱크는 사막 근처에서 가장 잘 움직이며 더 높은 지대에서 치명적이다. 언덕과 산에 있는 보병들은 상대 부대를 잘 막는다. 상대가 좀 더 신중해 질 수 있도록 리더십을 아끼지 마세요.
리더십: 당신의 지도자 카드가 "위에 있을 때"리더십 사용 가능" 공간에서 five 태스크 중 하나를 수행할 수 있습니다. 사용 후 항목 카드 하단에 소진되었음을 표시하여 넣으십시오. 커미션 액션은 아이템 카드(fi g 5)의 오른쪽에 설정하고 차례가 끝나면 "를 설정합니다리더십 사용 가능".
리더십 카드의 태스크(Task on your Leadership card)는 리더십 카드가 활성화되어 있고 모든 태스크 fi 조건을 fi하는 경우 사용할 수 있습니다. 기동 및 라이브 작업은 모든 플레이어 턴에서 사용할 수 있습니다. 캐시는 본인 차례에만 사용할 수 있습니다. 랠리 및 오퍼튜니티 파이어 작업은 상대 턴에만 사용됩니다. 기억하세요: 작업은 행동이 아닙니다. 공급 비용은 들지 않지만 사용 시 배기 리더십을 수행합니다.
-디자이너의 desc 설명
차례: 첫 번째: 사용하지 않는 공급 키/s(1-4개의 키로 구성된 스택)를 사용 가능한 공급 키/s(사용 가능한 공급 키)에서 항목 카드(보유 유닛/리더십 및 사용된 공급 키) 위에 설정하면 이제 사용할 수 있습니다(액션). 이제: 선택한 chit만 Action에 사용할 수 있으며 또는 Leadership을 사용할 수 있는 경우 Maneuver, Relief 또는 Cache Task를 수행할 수도 있습니다. 랠리 및 오퍼튜니티 파이어 태스크는 상대 턴에만 사용됩니다.
다음과 같은 일반적인 작업에 대해 임의의 유형의 공급 장치를 사용합니다.
양측 이동(옵션): 포트 중 하나에서 활성 장치를 이동합니다. 비어있는 항구 또는 해변으로.
공격: 활성 장치는 '범위 내의 비우호적 장치'를 대상으로 합니다. 액티브 유닛은 비우호적인 텅 빈 도시를 1개의 범위에서 공략한다. 결과를 위해 굴립니다.
위원회: 소진된 리더십(Items card)인 Items 카드의 오른쪽에 설정합니다(Items card 아래). 차례가 끝날 때, 그것을 당신의 "위에 올려라."능동적 리더십" 영역입니다.
이동: 활성 단위는 최대 2개의 공간(1개 이상의 사막을 이동하는 경우 +1개)을 이동합니다.
지원 보내기(Allies Game): 회당 하나씩 정기적인 행동, 당신의 동맹국 선택을 마치 자신의 차례인 것처럼 한 번에 사용할 수 있도록 허락하기를 바랍니다.
얼라이언스 게임(2-4명): 프론트 라인 2부가 필요합니다. 두 개의 배틀 fi을 서로 옆에 둔다. 한 선수가 한 두 나라를 지배한다. 1등을 할 사람을 고르세요. 수륙양용 이동은 선택 사항이 아니며, 이제 어느 항구에서나 활성화된 장치를 전투 fi장의 빈 해변/항만으로 이동할 수 있습니다. 연합국 전투 fi에 부대를 보낸다면 더 이상 당신의 통제하에 있지 않을 것입니다. 연합국 2개국을 보유한 플레이어는 자신이 지배하는 국가 중 하나에 지원 및 수륙양용 이동 부대를 보낼 수 있다.
임무: 1-3(적색/청색/녹색) 공급 장치를 사용하여 해당 색상과 관련된 미션을 수행합니다. 구축/재구성된 유닛은 미션 수행 후 2차 액션(제공된 경우)을 수행할 수 있습니다. 낙하산 부대를 수행하는 부대는 임무 전/후에 또 다른 행동을 수행할 수 있다. 임무를 수행하는 부대는 오퍼튜니티 파이어를 통해 공격할 수 있습니다. 낙하산, 공기 공급 장치 1개 사용: 당신의 현역 보병을 공군기지에 데리고, 우호적인 도시나 우호적인 현역 부대에서 2개의 육지 공간으로 설정하세요. 빌드, 2-3 산업 공급 장치 사용: 당신의 나라에 예비군의 부대가 비어있는 상태에서 활성으로 설정하십시오. 2개의 보급품은 포병/보병대를 설정합니다. 3개는 탱크를 설정합니다. 재그룹, 1 자본 공급 장치 사용: 중단된 유닛 중 하나를 선택하십시오. fl으로 장치를 작동 중단된 쪽에서 작동 중인 쪽으로 기울임으로써 장치를 활성화합니다.
게임은 12월 라운드가 끝난 후 종료되거나 상대방의 수도를 입력하면 바로 승리한다(")W" 상대편\'나라'의 헥스). 12월에 6번의 턴이 모두 완료되면 가장 많은 OP(이하)를 보유한 선수가 승리한다. 플레이어가 대부분의 OP에서 동점을 이루면, 대부분의 유닛(활성 또는 중단)을 가진 플레이어가 승리하고, 그렇지 않으면 게임은 동점으로 끝난다. 우리 시대의 평화!
조언: 대부분의 fi 사격은 비행기 중간 부분과 공군기지 주변에 있기 때문에... 당신의 공군기지가 있는 비행기의 전체 측면을 통제해 보세요. 포병을 사용하여 어디에서나 파괴된 부대와 산에서 활동 중인 부대를 공격하십시오. 탱크는 사막 근처에서 가장 잘 움직이며 더 높은 지대에서 치명적이다. 언덕과 산에 있는 보병들은 상대 부대를 잘 막는다. 상대가 좀 더 신중해 질 수 있도록 리더십을 아끼지 마세요.
리더십: 당신의 지도자 카드가 "위에 있을 때"리더십 사용 가능" 공간에서 five 태스크 중 하나를 수행할 수 있습니다. 사용 후 항목 카드 하단에 소진되었음을 표시하여 넣으십시오. 커미션 액션은 아이템 카드(fi g 5)의 오른쪽에 설정하고 차례가 끝나면 "를 설정합니다리더십 사용 가능".
리더십 카드의 태스크(Task on your Leadership card)는 리더십 카드가 활성화되어 있고 모든 태스크 fi 조건을 fi하는 경우 사용할 수 있습니다. 기동 및 라이브 작업은 모든 플레이어 턴에서 사용할 수 있습니다. 캐시는 본인 차례에만 사용할 수 있습니다. 랠리 및 오퍼튜니티 파이어 작업은 상대 턴에만 사용됩니다. 기억하세요: 작업은 행동이 아닙니다. 공급 비용은 들지 않지만 사용 시 배기 리더십을 수행합니다.
-디자이너의 desc 설명
Front Line is a 2 player game, ages 12 & up, taking place in four rounds, from September to December. Rounds have six turns, three per player. To win: Have the most Occupation Points (OP) at the end of December or occupy opponent’s Capital to immediately win the game. Ties are possible.
ON Your Turn:1st: Take (choose) unused supply chit/s (a stack of 1-4 chits), from your Available Supply, set them above your Items card (holds units/Leadership and used supply chits), they are now available for use (Actions). Now: Only the chits you chose can be used for Actions and/or if Leadership is available, you may also do a Maneuver, Relieve or Cache Task. Rally and Opportunity Fire Tasks are only used on an opponents turn.
Use any type of supply, for these Regular Actions:
Amphibious Move (optional): Move Active unit on either Port. To an empty Port or Beach.
Attack: Active Unit targets Unfriendly unit within its’ Range. Active Unit targets Unfriendly Empty City at a Range of one. Roll for Result.
Commission: Set on right side of Items card, your exhausted Leadership (under Items card). At end of turn, set it atop your “Active Leadership” area.
Move: Active unit travels up to 2 spaces (+1 if moving through one or more deserts).
Send Support (Allies Game ): May grant, one per turn, a regular action, your Allies choice, to be used at once, as if it’s their turn.
Allies Game (2-4 Players): You will need two copies of Front Line. Set two Battlefield beside each other. A player controls one or two countries. Pick who gets the 1st turn. Amphibious Move is not optional and it can now can move, an Active unit on any Port, to any empty beach/port on either battlefield. If you send a unit to your Allies Battlefield: it will no longer be under your control. Players with 2 Allied countries, can Send Support and Amphibious Move units to either country they controle.
Missions: Use 1-3 (Red/Blue/Green) supply, to do the Mission associated with its’ color. Built/Regrouped units, may do a 2nd action (if supplied) after mission is done. Unit doing Paratroop, may do another action (if supplied) before/after the mission. Unit doing missions, can be attacked via Opportunity Fire. Paratroop, Use 1 Air Supply: Take your active Infantry, on an Air Base, and set them up to two land spaces from a friendly City or friendly Active Unit. Build, Use 2-3 Industry Supply: Set as active, a unit from your reserve, on your countries empty Industry. 2 supply sets an Artillery/Infantry. 3 sets a Tank. Regroup, Use 1 Capital Supply: Pick one of your disrupted units. Make it Active by fliping the unit from its’ disrupted side, to its active side.
Game Ends after the December round or you win Immediately, upon entering an opponent’s Capital (“W” Hex in opponents\' country). Once all six turns are completed in December, the player with the most OP (below) wins. If players tie for most OP; the player with most units (active or disrupted) wins, otherwise, game ends in a tie. Peace In Our Time!
Advice: Most fighting is in the mid section of board and around the Air Bases so... try to control the entire side of the board your Air Base is on. Use your Artillery for attacking disrupted units anywhere and active units on mountains. Tanks move best when near deserts and are deadly on higher ground. Infantry on Hills and Mountains are good at blocking opposing units. Use Leadership sparingly so your opponent will be more cautious.
Leadership: When your Leadership Card is on the “Leadership Available” space, you may do one of its\' five Tasks. After use, tuck it under the bottom of your Items card showing it’s Exhausted. Commission Action sets it to the right of your Items card (fig 5) and when your turn ends, set it on “Leadership Available”.
A Task on your Leadership card is available if, your Leadership card is active and you fulfill all the Tasks qualifications. The Maneuver and Relive tasks can be used on any players turn. Cache can only be used on your own turn. Rally and Opportunity Fire tasks are only used on your opponents turn. Remember: A Task is not an action. It does not cost supply but it does Exhaust Leadership when used.
-description from designer
ON Your Turn:1st: Take (choose) unused supply chit/s (a stack of 1-4 chits), from your Available Supply, set them above your Items card (holds units/Leadership and used supply chits), they are now available for use (Actions). Now: Only the chits you chose can be used for Actions and/or if Leadership is available, you may also do a Maneuver, Relieve or Cache Task. Rally and Opportunity Fire Tasks are only used on an opponents turn.
Use any type of supply, for these Regular Actions:
Amphibious Move (optional): Move Active unit on either Port. To an empty Port or Beach.
Attack: Active Unit targets Unfriendly unit within its’ Range. Active Unit targets Unfriendly Empty City at a Range of one. Roll for Result.
Commission: Set on right side of Items card, your exhausted Leadership (under Items card). At end of turn, set it atop your “Active Leadership” area.
Move: Active unit travels up to 2 spaces (+1 if moving through one or more deserts).
Send Support (Allies Game ): May grant, one per turn, a regular action, your Allies choice, to be used at once, as if it’s their turn.
Allies Game (2-4 Players): You will need two copies of Front Line. Set two Battlefield beside each other. A player controls one or two countries. Pick who gets the 1st turn. Amphibious Move is not optional and it can now can move, an Active unit on any Port, to any empty beach/port on either battlefield. If you send a unit to your Allies Battlefield: it will no longer be under your control. Players with 2 Allied countries, can Send Support and Amphibious Move units to either country they controle.
Missions: Use 1-3 (Red/Blue/Green) supply, to do the Mission associated with its’ color. Built/Regrouped units, may do a 2nd action (if supplied) after mission is done. Unit doing Paratroop, may do another action (if supplied) before/after the mission. Unit doing missions, can be attacked via Opportunity Fire. Paratroop, Use 1 Air Supply: Take your active Infantry, on an Air Base, and set them up to two land spaces from a friendly City or friendly Active Unit. Build, Use 2-3 Industry Supply: Set as active, a unit from your reserve, on your countries empty Industry. 2 supply sets an Artillery/Infantry. 3 sets a Tank. Regroup, Use 1 Capital Supply: Pick one of your disrupted units. Make it Active by fliping the unit from its’ disrupted side, to its active side.
Game Ends after the December round or you win Immediately, upon entering an opponent’s Capital (“W” Hex in opponents\' country). Once all six turns are completed in December, the player with the most OP (below) wins. If players tie for most OP; the player with most units (active or disrupted) wins, otherwise, game ends in a tie. Peace In Our Time!
Advice: Most fighting is in the mid section of board and around the Air Bases so... try to control the entire side of the board your Air Base is on. Use your Artillery for attacking disrupted units anywhere and active units on mountains. Tanks move best when near deserts and are deadly on higher ground. Infantry on Hills and Mountains are good at blocking opposing units. Use Leadership sparingly so your opponent will be more cautious.
Leadership: When your Leadership Card is on the “Leadership Available” space, you may do one of its\' five Tasks. After use, tuck it under the bottom of your Items card showing it’s Exhausted. Commission Action sets it to the right of your Items card (fig 5) and when your turn ends, set it on “Leadership Available”.
A Task on your Leadership card is available if, your Leadership card is active and you fulfill all the Tasks qualifications. The Maneuver and Relive tasks can be used on any players turn. Cache can only be used on your own turn. Rally and Opportunity Fire tasks are only used on your opponents turn. Remember: A Task is not an action. It does not cost supply but it does Exhaust Leadership when used.
-description from designer
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