-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Corey Clark
-
아티스트
-
인원
게임 소개
글리스는 레드와 블루라는 두 플레이어를 위한 복잡한 전략 게임입니다. 글리스에서 플레이어는 기지를 배치하고 비행하는 모양의 함대를 배치하며 적석을 획득하여 새로운 기지와 컨트롤 타워를 구축합니다. 1972년의 '렐름'과 같은 이 제품군의 유사한 게임과 달리, 이 게임은 가장 간단한 일반 장비를 사용하여 누구나 쉽게 플레이할 수 있습니다. 이는 Gliss가 이동 및 정지 글리프의 괴짜 시스템을 사용하여 게임 내 모든 액션을 생성하기 때문입니다. 글리스 게임은 무승부로 끝날 수 없습니다. 코리 L. 클라크는 2024년 8월에 글리스를 디자인했습니다.
장비: 12x12에서 19x19 사이의 모든 크기의 보드와 두 가지 색상의 스톤이 무제한으로 제공됩니다.
참고: 바둑과 마찬가지로 판의 꼭짓점에서 게임을 진행하는데, 돌은 판의 꼭짓점으로 연결되어 있을 때만 인접해 있다고 합니다.
정의: 글리스에서는 보드에 세 가지 모양만 허용되며, 이는 다음과 같습니다:
베이스: 베이스는 플레이어 한 명의 색으로 된 2x2 블록의 돌을 말합니다
글라이더: 글라이더는 플레이어의 색으로 된 돌 3개로 구성된 구부러진 모양입니다. 글라이더에는 코어와 팔이 있습니다. 글라이더는 코어인 코너스톤에서 팔이 돌출되는 두 방향으로 움직일 수 있습니다.
컨트롤 타워: 컨트롤 타워는 한 플레이어의 색으로 된 단일 돌로, 분명히 친근한 돌이 인접하지 않습니다
게임플레이: 차례에 따라 두 가지 옵션이 있습니다:
베이스 구축하기.
또는 이동에 따라 기지에서 글라이더를 배치하거나, 글라이더를 옮기거나, 글라이더를 도킹하거나, 잠재적으로 이 세 가지를 모두 조합하여 배치할 수도 있습니다.
건물: 기지를 아무것도 또는 적석 옆에 배치할 수 있으며, 우호적인 돌 옆에 배치하면 불법적인 모양이 됩니다.
배포: 모든 기지는 4대의 글라이더 중 1대를 배치할 수 있습니다(가능한 한 각 방향 세트당 1대). 글라이더로 구성된 돌을 가져다가 의 규칙에 따라 목적지로 옮기기만 하면 됩니다이동" 섹션 다음.
움직임: 글라이더는 팔이 가리키는 방향 중 하나 또는 둘 다에 따라 일련의 직교 단계로 움직일 수 있습니다. 글라이더가 착륙하여 근처에 우호적인 조각들과 불법적인 모양을 만들 수 있거나 그 위에 착륙하지 않는 한, 글라이더는 계속 움직일 수 있지만, 그 시점에 단독으로 또는 기지의 일부로 착륙할 수 있는 즉시 이동을 종료해야 합니다, 또는 적의 관제탑이 상륙 구역을 방해하는 경우 움직임을 되돌립니다.
Docking: 도킹은 글라이더를 움직여서 우호적이거나 적인 컨트롤 타워와 기지를 형성합니다. 글라이더와 적 컨트롤 타워를 도킹하면 불법적인 모양이 되지 않는 한 적 타워는 즉시 자신의 색으로 변환됩니다.
캡처: 교체로 캡처할 수 있는 유일한 도형(전환된 도형이 아닌)은 적의 글라이더뿐입니다. 적 글라이더나 기지에 착륙하면 착륙한 글라이더 전체를 제거합니다. 기지에서 글라이더를 포획할 때 적인 글라이더의 코어에 착륙하면 각각의 팔로 코어를 포획한다고 합니다(참고: 이동 중인 글라이더의 돌 두 개가 있는 기지에 착륙할 경우 두 개의 글라이더 중 하나를 선택할 수 있습니다)
>가장자리에서 이동합니다: 글라이더가 보드 가장자리에 도달하기 전에 안전하게 착륙하지 못하면 보드에서 벗어나야 하며, 이는 보드를 파괴합니다.
게임 종료: 글리스 게임에서 상대방의 모든 베이스를 보드에서 지우거나(이 경우 패배하는 과정에서 자신의 베이스를 모두 제거하지 않고) 12개의 컨트롤 타워를 보드에서 사용하여 턴을 시작하면 승리합니다.
-디자이너의 desc 설명
장비: 12x12에서 19x19 사이의 모든 크기의 보드와 두 가지 색상의 스톤이 무제한으로 제공됩니다.
참고: 바둑과 마찬가지로 판의 꼭짓점에서 게임을 진행하는데, 돌은 판의 꼭짓점으로 연결되어 있을 때만 인접해 있다고 합니다.
정의: 글리스에서는 보드에 세 가지 모양만 허용되며, 이는 다음과 같습니다:
베이스: 베이스는 플레이어 한 명의 색으로 된 2x2 블록의 돌을 말합니다
글라이더: 글라이더는 플레이어의 색으로 된 돌 3개로 구성된 구부러진 모양입니다. 글라이더에는 코어와 팔이 있습니다. 글라이더는 코어인 코너스톤에서 팔이 돌출되는 두 방향으로 움직일 수 있습니다.
컨트롤 타워: 컨트롤 타워는 한 플레이어의 색으로 된 단일 돌로, 분명히 친근한 돌이 인접하지 않습니다
게임플레이: 차례에 따라 두 가지 옵션이 있습니다:
베이스 구축하기.
또는 이동에 따라 기지에서 글라이더를 배치하거나, 글라이더를 옮기거나, 글라이더를 도킹하거나, 잠재적으로 이 세 가지를 모두 조합하여 배치할 수도 있습니다.
건물: 기지를 아무것도 또는 적석 옆에 배치할 수 있으며, 우호적인 돌 옆에 배치하면 불법적인 모양이 됩니다.
배포: 모든 기지는 4대의 글라이더 중 1대를 배치할 수 있습니다(가능한 한 각 방향 세트당 1대). 글라이더로 구성된 돌을 가져다가 의 규칙에 따라 목적지로 옮기기만 하면 됩니다이동" 섹션 다음.
움직임: 글라이더는 팔이 가리키는 방향 중 하나 또는 둘 다에 따라 일련의 직교 단계로 움직일 수 있습니다. 글라이더가 착륙하여 근처에 우호적인 조각들과 불법적인 모양을 만들 수 있거나 그 위에 착륙하지 않는 한, 글라이더는 계속 움직일 수 있지만, 그 시점에 단독으로 또는 기지의 일부로 착륙할 수 있는 즉시 이동을 종료해야 합니다, 또는 적의 관제탑이 상륙 구역을 방해하는 경우 움직임을 되돌립니다.
Docking: 도킹은 글라이더를 움직여서 우호적이거나 적인 컨트롤 타워와 기지를 형성합니다. 글라이더와 적 컨트롤 타워를 도킹하면 불법적인 모양이 되지 않는 한 적 타워는 즉시 자신의 색으로 변환됩니다.
캡처: 교체로 캡처할 수 있는 유일한 도형(전환된 도형이 아닌)은 적의 글라이더뿐입니다. 적 글라이더나 기지에 착륙하면 착륙한 글라이더 전체를 제거합니다. 기지에서 글라이더를 포획할 때 적인 글라이더의 코어에 착륙하면 각각의 팔로 코어를 포획한다고 합니다(참고: 이동 중인 글라이더의 돌 두 개가 있는 기지에 착륙할 경우 두 개의 글라이더 중 하나를 선택할 수 있습니다)
>가장자리에서 이동합니다: 글라이더가 보드 가장자리에 도달하기 전에 안전하게 착륙하지 못하면 보드에서 벗어나야 하며, 이는 보드를 파괴합니다.
게임 종료: 글리스 게임에서 상대방의 모든 베이스를 보드에서 지우거나(이 경우 패배하는 과정에서 자신의 베이스를 모두 제거하지 않고) 12개의 컨트롤 타워를 보드에서 사용하여 턴을 시작하면 승리합니다.
-디자이너의 desc 설명
Gliss is an intricate game of strategy for two players, Red and Blue. In Gliss, players place down bases, deploy fleets of flying shapes and claim enemy stones to establish new bases and control towers. Unlike similar games in this family, such as 1972’s Realm, the game uses the simplest of generic equipment, allowing it to be played easily by anyone. This is because Gliss uses an eccentric system of moving and stationary glyphs to generate all the action in the game. A game of Gliss cannot end in a draw. Corey L. Clark designed Gliss in August 2024.
Equipment: Any board of any size between 12x12 and 19x19 and an unlimited supply of stones in two colors.
Note: The game is played on the vertices of the board, as with Go, stones are only said to be adjacent if they are connected by the vertices of the board.
Definitions: In Gliss only three shapes are allowed on the board, these are:
Base: A Base is a 2x2 block of stones in one player’s color
Glider: A Glider is a bent shape consisting of 3 stones in a player\'s color. A Glider has a Core and Arms. A Glider can move in the two directions in which the arms project from the corner stone which is the core.
Control Tower: a Control Tower is a single stone in one player\'s color, obviously with no friendly stones adjacent
Gameplay: On your turn you have two options:
build a Base.
Alternatively you may deploy a Glider from a base, move a Glider or Dock a Glider, or potentially all 3 of these in combination, depending on the move.
Building: you may place a Base next to nothing or enemy stones; if placed next to friendly stones this creates an illegal shape.
Deployment: Any base may deploy 1 of 4 Gliders embedded in it(one for each set of directions possible). Simply take the stones comprising the Glider and move them to a destination according to the conventions in the "Movement" section next.
Movement: A Glider may move in a series of orthogonal steps according to one or both of the directions indicated by its arms. A Glider may and must continue moving as long as it would create an illegal shape with the friendly pieces nearby by landing or it would otherwise land on top of them, the Glider however must terminate its movement as soon as it could land, either by itself or as part of a Base, at that point either landing, or else reverting the movement in the case that any enemy control tower is in the way of the landing zone.
Docking: Docking is moving a Glider so it forms a Base with either a friendly or enemy Control Tower. If you dock a Glider with an enemy Control Tower the enemy tower is immediately converted to your color unless this would create an illegal shape.
Capturing: the only shapes that can be captured by replacement (as opposed to converted) are enemy Gliders. If you land on an enemy Glider or Base then you remove the entirety of the Glider you landed upon. When capturing a Glider from a Base, you are said to land on the enemy Glider\'s Core and you capture the Core with its respective Arms (note: you may choose one of two Gliders if you land on a Base with two stones of the Glider you are moving)
Moving off the edge: If a Glider cannot land safely before it reaches the board edge, then it is compelled to move off the board, destroying it.
Game End: You win a game of Gliss either by wiping all your opponent’s bases off the board (without eliminating all your own bases in the process in which case you lose) or if you start your turn with 12 of your own control towers on the board.
—description from the designer
Equipment: Any board of any size between 12x12 and 19x19 and an unlimited supply of stones in two colors.
Note: The game is played on the vertices of the board, as with Go, stones are only said to be adjacent if they are connected by the vertices of the board.
Definitions: In Gliss only three shapes are allowed on the board, these are:
Base: A Base is a 2x2 block of stones in one player’s color
Glider: A Glider is a bent shape consisting of 3 stones in a player\'s color. A Glider has a Core and Arms. A Glider can move in the two directions in which the arms project from the corner stone which is the core.
Control Tower: a Control Tower is a single stone in one player\'s color, obviously with no friendly stones adjacent
Gameplay: On your turn you have two options:
build a Base.
Alternatively you may deploy a Glider from a base, move a Glider or Dock a Glider, or potentially all 3 of these in combination, depending on the move.
Building: you may place a Base next to nothing or enemy stones; if placed next to friendly stones this creates an illegal shape.
Deployment: Any base may deploy 1 of 4 Gliders embedded in it(one for each set of directions possible). Simply take the stones comprising the Glider and move them to a destination according to the conventions in the "Movement" section next.
Movement: A Glider may move in a series of orthogonal steps according to one or both of the directions indicated by its arms. A Glider may and must continue moving as long as it would create an illegal shape with the friendly pieces nearby by landing or it would otherwise land on top of them, the Glider however must terminate its movement as soon as it could land, either by itself or as part of a Base, at that point either landing, or else reverting the movement in the case that any enemy control tower is in the way of the landing zone.
Docking: Docking is moving a Glider so it forms a Base with either a friendly or enemy Control Tower. If you dock a Glider with an enemy Control Tower the enemy tower is immediately converted to your color unless this would create an illegal shape.
Capturing: the only shapes that can be captured by replacement (as opposed to converted) are enemy Gliders. If you land on an enemy Glider or Base then you remove the entirety of the Glider you landed upon. When capturing a Glider from a Base, you are said to land on the enemy Glider\'s Core and you capture the Core with its respective Arms (note: you may choose one of two Gliders if you land on a Base with two stones of the Glider you are moving)
Moving off the edge: If a Glider cannot land safely before it reaches the board edge, then it is compelled to move off the board, destroying it.
Game End: You win a game of Gliss either by wiping all your opponent’s bases off the board (without eliminating all your own bases in the process in which case you lose) or if you start your turn with 12 of your own control towers on the board.
—description from the designer
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
220
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
739
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
518
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
443
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
416
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
630
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
647
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
759
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
953
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1035
-
2024-11-13
-
Lv.11