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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Kristian Amundsen Østby, Eilif Svensson
-
아티스트
Gjermund Bohne
-
인원
게임 소개
트레일 오브 투카나는 애비뉴와 두들 시티의 크리에이터들이 만든 플립 앤 라이트 게임으로, 빠르고 쉽게 플레이할 수 있지만 게이머들에게 즐거움을 줄 수 있는 깊이를 제공합니다.
이번 신판에는 페리 확장판이 포함되어 있으며, 두 개의 새로운 섬 지도가 추가되었습니다: 이슬라 바히아와 이슬라 하비타. 두 지도 모두에서 페리는 플레이어가 베이를 통과하는 데 도움이 됩니다.
이슬라 하비타에는 3개의 마을이 추가로 새로운 도전과 기회를 제공합니다.
각 플레이어에게는 투카나 섬의 마을과 중요한 광경을 보여주는 지도가 주어집니다. 각 플레이어마다 마을의 위치가 무작위로 지정되어 있어 모든 게임이 고유한 퍼즐을 제공합니다.
매 턴마다 한 명의 플레이어가 두 개의 지형 카드 위를 뒤집습니다. 각 플레이어는 자신의 지도에 표시된 지형의 인접한 두 공간 사이에 트레일을 그려야 합니다. 점차 트레일은 도로망으로 성장할 것입니다. 플레이어는 일치하는 항구를 연결하고 항구에 조준경을 연결하여 점수를 얻습니다. 한 쌍의 항구를 가장 먼저 연결하면 보너스 포인트를 얻을 수 있습니다.
게임의 깊이를 더하기 위해 다양한 지형 카드의 분포가 있습니다. 예를 들어 마운틴 카드는 사막 카드보다 드물기 때문에 사막이나 숲보다 산맥이나 물 위를 통과하는 트레일을 만들기가 더 어렵습니다. 플레이어는 경로를 계획할 때 이 점을 고려해야 합니다. 그리고 출시될 수 있는 모든 지형 카드 조합을 활용할 수 있는 확률을 극대화해야 합니다.
-디자이너의 설명
이번 신판에는 페리 확장판이 포함되어 있으며, 두 개의 새로운 섬 지도가 추가되었습니다: 이슬라 바히아와 이슬라 하비타. 두 지도 모두에서 페리는 플레이어가 베이를 통과하는 데 도움이 됩니다.
이슬라 하비타에는 3개의 마을이 추가로 새로운 도전과 기회를 제공합니다.
각 플레이어에게는 투카나 섬의 마을과 중요한 광경을 보여주는 지도가 주어집니다. 각 플레이어마다 마을의 위치가 무작위로 지정되어 있어 모든 게임이 고유한 퍼즐을 제공합니다.
매 턴마다 한 명의 플레이어가 두 개의 지형 카드 위를 뒤집습니다. 각 플레이어는 자신의 지도에 표시된 지형의 인접한 두 공간 사이에 트레일을 그려야 합니다. 점차 트레일은 도로망으로 성장할 것입니다. 플레이어는 일치하는 항구를 연결하고 항구에 조준경을 연결하여 점수를 얻습니다. 한 쌍의 항구를 가장 먼저 연결하면 보너스 포인트를 얻을 수 있습니다.
게임의 깊이를 더하기 위해 다양한 지형 카드의 분포가 있습니다. 예를 들어 마운틴 카드는 사막 카드보다 드물기 때문에 사막이나 숲보다 산맥이나 물 위를 통과하는 트레일을 만들기가 더 어렵습니다. 플레이어는 경로를 계획할 때 이 점을 고려해야 합니다. 그리고 출시될 수 있는 모든 지형 카드 조합을 활용할 수 있는 확률을 극대화해야 합니다.
-디자이너의 설명
Trails of Tucana is a flip-and-write game from the creators of Avenue and Doodle City that is quick and easy to play, but has enough depth to entertain gamers.
This new edition includes the Ferry expansion, which adds two new island maps: Isla Bahía and Isla Habita. On both maps, ferries will help players cross the bays.
On Isla Habita, 3 additional villages provide new challenges and opportunities.
Each player is given a map of the island Tucana, showing its villages and important sights. The positions of the villages are randomized for each player, so every game will provide a unique puzzle.
Each turn, one player flips over two terrain cards. Each player must draw — on their own map — a trail between two neighboring spaces of the shown terrains. Gradually, the trails will grow into a network of roads. Players score points by connecting matching harbors, and by connecting sights to harbors. Being the first to connect a pair of harbors provides bonus points.
To add depth to the game, there are varying distribution of the different terrain cards. Mountain cards are for instance rarer than desert cards, so it would be harder to build a trail through a mountain range or over water than through desert or forest. Players need to take this into account when planning their routes. And they should maximize the probability that they will be able to make use of any combination of terrain cards that may come up.
—description from designer
This new edition includes the Ferry expansion, which adds two new island maps: Isla Bahía and Isla Habita. On both maps, ferries will help players cross the bays.
On Isla Habita, 3 additional villages provide new challenges and opportunities.
Each player is given a map of the island Tucana, showing its villages and important sights. The positions of the villages are randomized for each player, so every game will provide a unique puzzle.
Each turn, one player flips over two terrain cards. Each player must draw — on their own map — a trail between two neighboring spaces of the shown terrains. Gradually, the trails will grow into a network of roads. Players score points by connecting matching harbors, and by connecting sights to harbors. Being the first to connect a pair of harbors provides bonus points.
To add depth to the game, there are varying distribution of the different terrain cards. Mountain cards are for instance rarer than desert cards, so it would be harder to build a trail through a mountain range or over water than through desert or forest. Players need to take this into account when planning their routes. And they should maximize the probability that they will be able to make use of any combination of terrain cards that may come up.
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