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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Yori Gagarim
-
아티스트
Yori Gagarim
-
인원
게임 소개
친구들 \'n\' 적들은 친구도 적도 "영원히" 존재하지 않는 2인용 핸드헬드 카드 배틀 게임입니다.
각 게임에서 두 선수는 번갈아 가며 상대 선수의 팀에 도전하여 싸우거나, 도망치거나, 얼리거나, 기절합니다.
공격, 도망, 숨기거나 마법을 사용하여 상대 팀을 속이고 제압합니다.
스푼이나 친구들 중 다른 플레이어의 팀을 운영하는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
프렌즈 \'n\'포이'는 플레이어당 6장의 카드(팀)와 각 플레이어가 사용할 수 있는 에너지를 추적하기 위한 스푼 카드 1장으로 진행됩니다. 매 라운드마다 어떤 챌린지를 플레이할지 선택하지만, 첫 번째 카드를 손에 들고 플레이해야 합니다. 어떤 도전은 무료이고 어떤 도전은 비용이 드는 것도 있습니다. 어떤 도전은 공개적으로 진행되지만 다른 도전은 숨겨져 허세를 부릴 여지가 있습니다.
다른 플레이어는 손에 든 첫 두 장의 카드 중에서 도전에 어떻게 반응할지 선택할 수 있습니다. 각 과제에는 선택할 수 있는 옵션과 가능한 결과의 종류가 다릅니다. 비용이 드는 챌린지는 상대 팀 멤버의 승리로 이어질 수 있으며, 숨겨진 챌린지는 숟가락이 부족한 상대 팀을 운영하는 데 더 효과적일 수 있습니다.
스푼 카드를 충전할 수도 있지만, 그러기 위해서는 친구 중 한 명을 희생해야 합니다. 희생된 팀원들이 지쳐 남은 경기에 출전할 수 없게 되어 아쉽습니다.
루키 모드는 플레이어에게 게임 메커니즘을 친숙하게 만드는 데 유용하지만, 프로 모드는 게임 디자인이 실제로 완전히 완성될 때 유용합니다.
36명의 친구/팀원 카드가 함께 제공되며, 무작위 팀 덱으로 플레이하거나 색상별 팀을 구성하거나 나만의 덱을 구성/선택할 수 있습니다.
(모든 카드는 총 216장 중 무작위로 선택되어 각 게임에 배포되므로 동일한 카드 세트가 포함된 게임은 없습니다.)
두 스푼 카드 모두 오른손잡이와 왼손잡이 모두에게 적합하도록 양면으로 제작되었습니다.
-디자이너의 desc 설명
각 게임에서 두 선수는 번갈아 가며 상대 선수의 팀에 도전하여 싸우거나, 도망치거나, 얼리거나, 기절합니다.
공격, 도망, 숨기거나 마법을 사용하여 상대 팀을 속이고 제압합니다.
스푼이나 친구들 중 다른 플레이어의 팀을 운영하는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
프렌즈 \'n\'포이'는 플레이어당 6장의 카드(팀)와 각 플레이어가 사용할 수 있는 에너지를 추적하기 위한 스푼 카드 1장으로 진행됩니다. 매 라운드마다 어떤 챌린지를 플레이할지 선택하지만, 첫 번째 카드를 손에 들고 플레이해야 합니다. 어떤 도전은 무료이고 어떤 도전은 비용이 드는 것도 있습니다. 어떤 도전은 공개적으로 진행되지만 다른 도전은 숨겨져 허세를 부릴 여지가 있습니다.
다른 플레이어는 손에 든 첫 두 장의 카드 중에서 도전에 어떻게 반응할지 선택할 수 있습니다. 각 과제에는 선택할 수 있는 옵션과 가능한 결과의 종류가 다릅니다. 비용이 드는 챌린지는 상대 팀 멤버의 승리로 이어질 수 있으며, 숨겨진 챌린지는 숟가락이 부족한 상대 팀을 운영하는 데 더 효과적일 수 있습니다.
스푼 카드를 충전할 수도 있지만, 그러기 위해서는 친구 중 한 명을 희생해야 합니다. 희생된 팀원들이 지쳐 남은 경기에 출전할 수 없게 되어 아쉽습니다.
루키 모드는 플레이어에게 게임 메커니즘을 친숙하게 만드는 데 유용하지만, 프로 모드는 게임 디자인이 실제로 완전히 완성될 때 유용합니다.
36명의 친구/팀원 카드가 함께 제공되며, 무작위 팀 덱으로 플레이하거나 색상별 팀을 구성하거나 나만의 덱을 구성/선택할 수 있습니다.
(모든 카드는 총 216장 중 무작위로 선택되어 각 게임에 배포되므로 동일한 카드 세트가 포함된 게임은 없습니다.)
두 스푼 카드 모두 오른손잡이와 왼손잡이 모두에게 적합하도록 양면으로 제작되었습니다.
-디자이너의 desc 설명
Friends \'n\' Foes is a 2 player handheld card battle game, where neither friends nor foes are "forever".
Each game the 2 players take turns in challenging the other player\'s team to fight, flight, freeze or fawn.
You attack, run, hide or use magic to trick and outwit the other team - all in the palm of your hand.
The first player, who runs the other player\'s team out of spoons or out of friends wins the game.
Friends \'n\' Foes is played with 6 cards (a team) per player plus 1 spoon card to track the energy available to each player. Each round you choose which challenge you want to play, but you have to play with the first card in your hand. Some challenges are for free while some have a cost. Some challenges you play out in the open while others are hidden and leave room for bluffing.
The other player can choose from the first 2 cards in their hand how they want to react to a challenge. Each challenge has different options to choose from as well as different kinds of possible outcomes. A challenge with a cost may result in winning a member of the other team over while a hidden challenge may be more effective in running the other team out of spoons.
You may also choose to recharge your spoon card, but you have to sacrifice one of your own friends in order to do so. Too bad, that sacrificed team-members are exhausted and out of play for the rest of the game.
The rookie mode is useful to familiarize the players with the game mechanics, but the pro-mode is, when the game design really comes to full play.
The game comes with 36 friends/team-member cards and lets you choose to play with randomised team decks, with teams by color or even build/choose your own deck.
(All cards are randomly selected and distributed to each game out of a total of 216, so no game contains the same set of cards.)
Both spoon cards are double-sided to suit both, right- and left-handed people alike.
—description from the designer
Each game the 2 players take turns in challenging the other player\'s team to fight, flight, freeze or fawn.
You attack, run, hide or use magic to trick and outwit the other team - all in the palm of your hand.
The first player, who runs the other player\'s team out of spoons or out of friends wins the game.
Friends \'n\' Foes is played with 6 cards (a team) per player plus 1 spoon card to track the energy available to each player. Each round you choose which challenge you want to play, but you have to play with the first card in your hand. Some challenges are for free while some have a cost. Some challenges you play out in the open while others are hidden and leave room for bluffing.
The other player can choose from the first 2 cards in their hand how they want to react to a challenge. Each challenge has different options to choose from as well as different kinds of possible outcomes. A challenge with a cost may result in winning a member of the other team over while a hidden challenge may be more effective in running the other team out of spoons.
You may also choose to recharge your spoon card, but you have to sacrifice one of your own friends in order to do so. Too bad, that sacrificed team-members are exhausted and out of play for the rest of the game.
The rookie mode is useful to familiarize the players with the game mechanics, but the pro-mode is, when the game design really comes to full play.
The game comes with 36 friends/team-member cards and lets you choose to play with randomised team decks, with teams by color or even build/choose your own deck.
(All cards are randomly selected and distributed to each game out of a total of 216, so no game contains the same set of cards.)
Both spoon cards are double-sided to suit both, right- and left-handed people alike.
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