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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Dirk Barsuhn
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아티스트
Matthias Holländer
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인원
게임 소개
균형은 아난다에서 가장 중요한 것, 몸과 영혼의 균형, 명상과 일, 그리고 무엇보다도 빌딩 블록을 쌓고 새로운 빌딩 블록을 얻는 것 사이에 있습니다.
아난다에서 플레이어는 도미노 스타일의 타일로 사원을 짓고 수도사들이 그곳에서 명상하도록 합니다. 유색 영역이 넓을수록 플레이어는 더 많은 카르마 포인트를 얻을 수 있습니다. 보다 구체적으로, 플레이어는 턴이 시작되면 게임 보드의 새로운 색상 영역으로 수도사를 이동시켜야 합니다. 그런 다음 타일 중 하나 이상이 수도사와 인접해 있고, 배치된 모든 타일이 색 영역을 확장하며, 각 타일이 같은 레벨의 타일 두 개를 정확히 덮으면 원하는 만큼 많은 타일을 손에서 플레이합니다. (타일이 같은 레벨일 필요는 없습니다.)
타일 배치를 마친 후 색상 영역을 구성하는 사각형의 수를 세어 면적 값을 결정합니다. 그런 다음 이 숫자 이하로 합산된 이 색상의 명상 카드를 손에서 버릴 수 있습니다. 그런 다음 예비군에서 면적 값과 명상 값의 차이와 같은 페이스다운 타일을 그려서 최대 8개의 타일을 랙에 고정합니다. 마지막으로, 카드보다 더 많은 타일을 보유하고 있다면 개인 덱에서 카드를 뽑아 해당 숫자와 일치하도록 하세요.
타일이 모두 구축되면 플레이한 명상 카드로 카르마 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 승리합니다.
아난다에서 플레이어는 도미노 스타일의 타일로 사원을 짓고 수도사들이 그곳에서 명상하도록 합니다. 유색 영역이 넓을수록 플레이어는 더 많은 카르마 포인트를 얻을 수 있습니다. 보다 구체적으로, 플레이어는 턴이 시작되면 게임 보드의 새로운 색상 영역으로 수도사를 이동시켜야 합니다. 그런 다음 타일 중 하나 이상이 수도사와 인접해 있고, 배치된 모든 타일이 색 영역을 확장하며, 각 타일이 같은 레벨의 타일 두 개를 정확히 덮으면 원하는 만큼 많은 타일을 손에서 플레이합니다. (타일이 같은 레벨일 필요는 없습니다.)
타일 배치를 마친 후 색상 영역을 구성하는 사각형의 수를 세어 면적 값을 결정합니다. 그런 다음 이 숫자 이하로 합산된 이 색상의 명상 카드를 손에서 버릴 수 있습니다. 그런 다음 예비군에서 면적 값과 명상 값의 차이와 같은 페이스다운 타일을 그려서 최대 8개의 타일을 랙에 고정합니다. 마지막으로, 카드보다 더 많은 타일을 보유하고 있다면 개인 덱에서 카드를 뽑아 해당 숫자와 일치하도록 하세요.
타일이 모두 구축되면 플레이한 명상 카드로 카르마 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 승리합니다.
Balance is the most important thing at Ananda, balance between body and soul, meditation and work, but above all between building and getting new building blocks.
In Ananda, players build a temple with domino-style tiles and let their monks meditate there. The larger the colored area built, the more karma points the player can collect. More specifically, at the start of their turn, a player must move their monk to a new colored area on the game board. They then play as many tiles from their hand as they wish, as long as at least one of the tiles is adjacent to their monk, all of the placed tiles expand the color area, and each tile covers precisely two tiles that are on the same level. (Tiles do not need to be on the same level to be part of the same color area.)
After you finish placing tiles, count the number of squares that comprise the color area to determine your area value. You may then discard meditation cards of this color from your hand that sum to this number or less. Next, you draw face-down tiles from the reserve equal to the difference between your area value and your meditation value, with your rack holding at most eight tiles. Finally, if you have more tiles on your rack than cards in hand, draw cards from your personal deck to make those numbers match.
Once all the tiles have been built, the player who has scored the most karma points with their played meditation cards wins.
In Ananda, players build a temple with domino-style tiles and let their monks meditate there. The larger the colored area built, the more karma points the player can collect. More specifically, at the start of their turn, a player must move their monk to a new colored area on the game board. They then play as many tiles from their hand as they wish, as long as at least one of the tiles is adjacent to their monk, all of the placed tiles expand the color area, and each tile covers precisely two tiles that are on the same level. (Tiles do not need to be on the same level to be part of the same color area.)
After you finish placing tiles, count the number of squares that comprise the color area to determine your area value. You may then discard meditation cards of this color from your hand that sum to this number or less. Next, you draw face-down tiles from the reserve equal to the difference between your area value and your meditation value, with your rack holding at most eight tiles. Finally, if you have more tiles on your rack than cards in hand, draw cards from your personal deck to make those numbers match.
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