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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andrea Viviana Taubman, Daniel Martins
-
아티스트
Thais Linhares
-
인원
게임 소개
이 게임에서는 성인의 중재로 7세 이상 어린이가 성적 학대를 인식하고 방어하는 방법을 놀이적으로 가르칠 수 있는 문제 상황에 대해 알아봅니다.
기계적으로 아이들은 토끼 리토카를 협력적으로 움직여 모든 사람을 집으로 데려가려는 양의 옷을 입은 늑대 팝콘 아저씨로부터 어린 친구들을 구하려고 합니다.
각 라운드마다 현재 플레이어가 주사위를 굴리면 그 결과에 따라 리토카 또는 팝콘 아저씨 중 누구가 움직일지가 결정됩니다. 캐릭터가 어디로 이동하느냐에 따라 다양한 상황이 발생할 수 있습니다. 어린 친구가 팝콘 아저씨의 집에서 멀어지거나 쪽으로 이동할 수도 있고, 문제 상황은 아이가 논의해야 합니다.
문제 상황은 아이에게 상황을 설명하는 카드로, 마지막에 질문이 있습니다: "어떻게 해야 할까요?" 그런 다음 아이는 이 문제에 답해야 하며 예상 정답은 뒷면에 문자와 함께 중재자의 도움을 받아 이 상황과 그 답을 플레이어와 논의하여 그 이유를 설명할 수 있도록 합니다.
문제 상황에 대한 아이의 반응에 따라, 게임에 유익하거나 해로운 영향을 미칠 수 있습니다(작은 친구가 팁 팝콘의 집에서 더 가까이 또는 더 멀리 이사하는 등).
팝콘 아저씨가 토끼 리토카에게 도달하면 플레이어가 패배하거나, 리토카의 집에 있는 모든 어린 친구들이 안전하면 승리하는 것으로 게임은 끝납니다.
이 게임은 브라질에서 출간된 동명의 동화책을 원작으로 합니다.
기계적으로 아이들은 토끼 리토카를 협력적으로 움직여 모든 사람을 집으로 데려가려는 양의 옷을 입은 늑대 팝콘 아저씨로부터 어린 친구들을 구하려고 합니다.
각 라운드마다 현재 플레이어가 주사위를 굴리면 그 결과에 따라 리토카 또는 팝콘 아저씨 중 누구가 움직일지가 결정됩니다. 캐릭터가 어디로 이동하느냐에 따라 다양한 상황이 발생할 수 있습니다. 어린 친구가 팝콘 아저씨의 집에서 멀어지거나 쪽으로 이동할 수도 있고, 문제 상황은 아이가 논의해야 합니다.
문제 상황은 아이에게 상황을 설명하는 카드로, 마지막에 질문이 있습니다: "어떻게 해야 할까요?" 그런 다음 아이는 이 문제에 답해야 하며 예상 정답은 뒷면에 문자와 함께 중재자의 도움을 받아 이 상황과 그 답을 플레이어와 논의하여 그 이유를 설명할 수 있도록 합니다.
문제 상황에 대한 아이의 반응에 따라, 게임에 유익하거나 해로운 영향을 미칠 수 있습니다(작은 친구가 팁 팝콘의 집에서 더 가까이 또는 더 멀리 이사하는 등).
팝콘 아저씨가 토끼 리토카에게 도달하면 플레이어가 패배하거나, 리토카의 집에 있는 모든 어린 친구들이 안전하면 승리하는 것으로 게임은 끝납니다.
이 게임은 브라질에서 출간된 동명의 동화책을 원작으로 합니다.
In this game, children aged 7 and over, with the mediation of an adult, will learn about problem situations that will playfully teach them to recognize and defend themselves against sexual abuse.
Mechanically, the children will cooperatively move the bunny Ritoca in her attempt to save her little friends from Uncle Popcorn, a wolf in sheep\'s clothing who is trying to take everyone to his house.
Each round, the current player rolls a die, the result of which determines whether Ritoca or Uncle Popcorn moves. Depending on where the character ends up moving, various situations can arise: a little friend could move away from or towards Uncle Popcorn\'s house or a problem situation must be discussed by the child.
Problem situations are cards that describe situations to the child, with a question at the end: "what should be done?". The child must then answer this and the expected correct answer is on the back, as well as a text so that this situation and its answer can, with the help of the mediator, be discussed with the players, explaining why.
Depending on the child\'s response to the problem situation, there may be a beneficial or harmful effect on the game (such as a little friend moving closer or further away from Tip Popcorn\'s house).
The game ends with the players losing if Uncle Popcorn reaches Ritoca the rabbit, or winning if all the little friends are safe in Ritoca\'s house.
The game is based on a children\'s book of the same name published in Brazil.
Mechanically, the children will cooperatively move the bunny Ritoca in her attempt to save her little friends from Uncle Popcorn, a wolf in sheep\'s clothing who is trying to take everyone to his house.
Each round, the current player rolls a die, the result of which determines whether Ritoca or Uncle Popcorn moves. Depending on where the character ends up moving, various situations can arise: a little friend could move away from or towards Uncle Popcorn\'s house or a problem situation must be discussed by the child.
Problem situations are cards that describe situations to the child, with a question at the end: "what should be done?". The child must then answer this and the expected correct answer is on the back, as well as a text so that this situation and its answer can, with the help of the mediator, be discussed with the players, explaining why.
Depending on the child\'s response to the problem situation, there may be a beneficial or harmful effect on the game (such as a little friend moving closer or further away from Tip Popcorn\'s house).
The game ends with the players losing if Uncle Popcorn reaches Ritoca the rabbit, or winning if all the little friends are safe in Ritoca\'s house.
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