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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
80-180 분
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연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Alper Ates, Nesibe Myumyun
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아티스트
Alper Ates, Nesibe Myumyun
-
인원
게임 소개
소울 보드 게임은 1~4명의 플레이어가 혼자, 협동 또는 경쟁적으로 플레이할 수 있는 몰입형 경험을 제공합니다. 플레이어는 고유한 운명을 탐색하고, 미스터리를 풀고, 아이템을 만들고, 자원을 수집하고, 신화 속 존재와 상호작용하는 영혼의 역할을 맡습니다. 이 게임은 각 죽음이 새로운 가능성으로 향하는 문을 여는 윤회를 통한 성장을 강조합니다. 궁극적인 질문은 영혼을 해방시키는 데 몇 가지 화신이 필요할까요?
게임 모드
세 가지 플레이 모드를 사용할 수 있습니다:
완전한 협동 모드: 모든 플레이어가 하나의 팀으로 뭉칩니다.
완전 경쟁 모드: 각 플레이어는 개별적으로 경쟁합니다.
팀 경쟁 모드: 플레이어는 팀을 구성하고 경쟁합니다.
게임 시작
완전 협동 모드에서 플레이어는 중앙 제단 타일에서 시작합니다. 완전 경쟁 모드에서는 각 플레이어가 자신의 제단 타일에서 시작하며, 엎드린 지형 육각 타일로 둘러싸여 있습니다.
게임 목표는 플레이어가 시나리오를 성공적으로 완료하는 것입니다.
경쟁 전략
게임의 목표는 게임 시작 시 선택하는 시나리오에 따라 플레이어, 팀 또는 그룹마다 다릅니다. 각 참가자는 고유한 시나리오 목표를 달성하기 위해 노력하며, 이는 다른 참가자와 다를 수 있습니다. 완전 경쟁 모드에서는 플레이어가 시나리오를 성공적으로 완료한 후에도 나머지 플레이어는 원하는 경우 계속 플레이할 수 있으며, 게임을 완료하기 위한 자신의 목표를 추구할 수 있습니다. 이를 통해 보다 역동적이고 확장된 게임 플레이 경험을 할 수 있습니다.
캐릭터 선택
플레이어는 캐릭터 배경 카드를 그리고 투명한 반구를 사용하여 힘, 손재주, 지능, 활력과 같은 속성을 나타냅니다. 캐릭터 시트에는 백스토리의 아이템과 스킬이 배치되며, 각 캐릭터는 미리 정의된 세 가지 스킬과 네 번째 스킬이 백스토리에 묶여 있습니다.
턴과 라운드
각 턴은 6라운드로 구성됩니다:
선수 라운드(1~3차): 플레이어가 행동합니다.
4라운드: 일반적인 적 행동.
5라운드: 기업 행동.
6라운드: 플레이어는 배급을 소비합니다.
각 플레이어는 탐험, 자원 수집, 공예와 같은 비전투 활동을 포함하여 턴당 세 가지 액션을 얻게 됩니다. 전투 행동은 한 번에 두 번으로 제한됩니다.
주요 작업
탐구: 새로운 육각 타일로 이동하여 지형 타일을 드러내고 개체를 만날 수 있습니다.
리소스 검색: 우드커팅이나 채굴과 같은 기술을 사용하여 리소스를 수집하세요. 성공적으로 모이면 플레이어가 레벨을 올릴 수 있는 경험 큐브가 생성됩니다.
마스터 검색: d20을 굴려서 새로운 기술을 배우고 전투, 자원 수집 또는 공예에서 캐릭터의 능력을 확장하세요.
공예: 플레이어는 수집한 리소스를 사용하여 아이템을 만들 수 있습니다. 상위 수준의 아이템은 고급 크래프팅 기술과 숙련도가 필요합니다.
휴식 및 치유: 활력 포인트 2개를 회복하거나 드레싱 키트를 사용하여 치유 효과를 높입니다.
전투 행동
플레이어는 다음을 통해 전투를 시작할 수 있습니다:
문제 찾기: 가장 가까운 제단과의 거리를 기준으로 엔터티 카드를 추첨하여 전투에 참여하세요.
기업의 정착지 공격하기: 같은 지형의 육각 타일에서 기업과 전투를 벌입니다.
적과 싸우는 플레이어: 지형에 따라 스킬 점검을 수행하여 다른 플레이어를 찾아 공격합니다.
전투 성공 여부는 공격자의 경우 d6, 수비자의 경우 d12를 사용하여 공격 및 방어 통계를 비교하여 결정됩니다. 타이는 플레이어 대 플레이어 전투에서 수비수에게 유리합니다.
죽음과 재탄생
플레이어의 생명력이 0에 도달하면 플레이어는 죽고 새로운 배경 카드와 통계 세트로 재탄생합니다. 삶과 죽음의 순환은 게임 플레이의 핵심이며, 플레이어에게 각 화신과 함께 새로운 기회를 제공합니다.
-출판사의 desc 설명
게임 모드
세 가지 플레이 모드를 사용할 수 있습니다:
완전한 협동 모드: 모든 플레이어가 하나의 팀으로 뭉칩니다.
완전 경쟁 모드: 각 플레이어는 개별적으로 경쟁합니다.
팀 경쟁 모드: 플레이어는 팀을 구성하고 경쟁합니다.
게임 시작
완전 협동 모드에서 플레이어는 중앙 제단 타일에서 시작합니다. 완전 경쟁 모드에서는 각 플레이어가 자신의 제단 타일에서 시작하며, 엎드린 지형 육각 타일로 둘러싸여 있습니다.
게임 목표는 플레이어가 시나리오를 성공적으로 완료하는 것입니다.
경쟁 전략
게임의 목표는 게임 시작 시 선택하는 시나리오에 따라 플레이어, 팀 또는 그룹마다 다릅니다. 각 참가자는 고유한 시나리오 목표를 달성하기 위해 노력하며, 이는 다른 참가자와 다를 수 있습니다. 완전 경쟁 모드에서는 플레이어가 시나리오를 성공적으로 완료한 후에도 나머지 플레이어는 원하는 경우 계속 플레이할 수 있으며, 게임을 완료하기 위한 자신의 목표를 추구할 수 있습니다. 이를 통해 보다 역동적이고 확장된 게임 플레이 경험을 할 수 있습니다.
캐릭터 선택
플레이어는 캐릭터 배경 카드를 그리고 투명한 반구를 사용하여 힘, 손재주, 지능, 활력과 같은 속성을 나타냅니다. 캐릭터 시트에는 백스토리의 아이템과 스킬이 배치되며, 각 캐릭터는 미리 정의된 세 가지 스킬과 네 번째 스킬이 백스토리에 묶여 있습니다.
턴과 라운드
각 턴은 6라운드로 구성됩니다:
선수 라운드(1~3차): 플레이어가 행동합니다.
4라운드: 일반적인 적 행동.
5라운드: 기업 행동.
6라운드: 플레이어는 배급을 소비합니다.
각 플레이어는 탐험, 자원 수집, 공예와 같은 비전투 활동을 포함하여 턴당 세 가지 액션을 얻게 됩니다. 전투 행동은 한 번에 두 번으로 제한됩니다.
주요 작업
탐구: 새로운 육각 타일로 이동하여 지형 타일을 드러내고 개체를 만날 수 있습니다.
리소스 검색: 우드커팅이나 채굴과 같은 기술을 사용하여 리소스를 수집하세요. 성공적으로 모이면 플레이어가 레벨을 올릴 수 있는 경험 큐브가 생성됩니다.
마스터 검색: d20을 굴려서 새로운 기술을 배우고 전투, 자원 수집 또는 공예에서 캐릭터의 능력을 확장하세요.
공예: 플레이어는 수집한 리소스를 사용하여 아이템을 만들 수 있습니다. 상위 수준의 아이템은 고급 크래프팅 기술과 숙련도가 필요합니다.
휴식 및 치유: 활력 포인트 2개를 회복하거나 드레싱 키트를 사용하여 치유 효과를 높입니다.
전투 행동
플레이어는 다음을 통해 전투를 시작할 수 있습니다:
문제 찾기: 가장 가까운 제단과의 거리를 기준으로 엔터티 카드를 추첨하여 전투에 참여하세요.
기업의 정착지 공격하기: 같은 지형의 육각 타일에서 기업과 전투를 벌입니다.
적과 싸우는 플레이어: 지형에 따라 스킬 점검을 수행하여 다른 플레이어를 찾아 공격합니다.
전투 성공 여부는 공격자의 경우 d6, 수비자의 경우 d12를 사용하여 공격 및 방어 통계를 비교하여 결정됩니다. 타이는 플레이어 대 플레이어 전투에서 수비수에게 유리합니다.
죽음과 재탄생
플레이어의 생명력이 0에 도달하면 플레이어는 죽고 새로운 배경 카드와 통계 세트로 재탄생합니다. 삶과 죽음의 순환은 게임 플레이의 핵심이며, 플레이어에게 각 화신과 함께 새로운 기회를 제공합니다.
-출판사의 desc 설명
The Souls Board Game offers an immersive experience for 1 to 4 players, with the option to play solo, cooperatively, or competitively. Players assume the role of spirits navigating unique fates, unraveling mysteries, crafting items, gathering resources, and interacting with mythical beings. The game emphasizes growth through reincarnation, where each death opens the door to new possibilities. The ultimate question: how many incarnations will it take to liberate your soul?
Game Modes
Three modes of play are available:
Full Cooperative Mode: All players unite as a team.
Full Competitive Mode: Each player competes individually.
Team Competitive Mode: Players form teams and compete.
Starting the Game
In Full Cooperative Mode, players start at a central Altar tile. In Full Competitive Mode, each player begins on their own Altar tile, surrounded by face-down terrain hex-tiles.
Game Objective is players successfully completes their scenarios.
Competitive Play
The objective of the game varies for each player, team, or group based on the scenario they choose at the beginning of the game. Each participant works toward achieving their unique scenario objective, which may differ from others. In Full Competitive Mode, even after a player successfully completes their scenario, the remaining players can continue playing if they wish, pursuing their own objectives to complete the game. This allows for a more dynamic and extended gameplay experience.
Selecting Characters
Players draw a character backstory card and use transparent hemispheres to represent attributes such as Strength, Dexterity, Intelligence, and Vitality. Items and skills from the backstory are placed on the character sheet, with each character having three predefined skills and a fourth skill tied to their backstory.
Turns and Rounds
Each turn consists of six rounds:
Player Rounds (1st–3rd): Players act.
4th Round: Common enemy acts.
5th Round: Entities act.
6th Round: Players consume rations.
Each player gets three actions per turn, including non-combat activities such as exploration, resource gathering, and crafting. Combat actions are limited to two per turn.
Key Actions
Exploration: Move to a new hex-tile, reveal a terrain tile, and possibly encounter entities.
Search for Resources: Gather resources using skills like Woodcutting or Mining. Successful gathering yields experience cubes that allow players to level up.
Search for a Master: Roll a d20 to learn new skills, expanding your character’s abilities in combat, resource gathering, or crafting.
Crafting: Players can craft items using resources gathered. Higher-level items require advanced crafting skills and proficiency.
Rest & Heal: Recover 2 vitality points or use dressing kits for enhanced healing.
Combat Actions
Players can initiate combat by:
Searching for Trouble: Draw an entity card based on the distance from the nearest Altar and engage in battle.
Attacking an Entity\'s Settlement: Battle entities on the same terrain hex-tile.
Fighting Enemy Players: Locate and attack other players by performing a skill check based on terrain.
Combat success is determined by comparing attack and defense stats using a d6 for the attacker and a d12 for the defender. Ties favor the defender in player-vs-player combat.
Death & Rebirth
When a player\'s vitality reaches zero, they die and are reborn with a new backstory card and set of stats. The cycle of life and death is key to the gameplay, offering players new opportunities with each incarnation.
-description from publisher
Game Modes
Three modes of play are available:
Full Cooperative Mode: All players unite as a team.
Full Competitive Mode: Each player competes individually.
Team Competitive Mode: Players form teams and compete.
Starting the Game
In Full Cooperative Mode, players start at a central Altar tile. In Full Competitive Mode, each player begins on their own Altar tile, surrounded by face-down terrain hex-tiles.
Game Objective is players successfully completes their scenarios.
Competitive Play
The objective of the game varies for each player, team, or group based on the scenario they choose at the beginning of the game. Each participant works toward achieving their unique scenario objective, which may differ from others. In Full Competitive Mode, even after a player successfully completes their scenario, the remaining players can continue playing if they wish, pursuing their own objectives to complete the game. This allows for a more dynamic and extended gameplay experience.
Selecting Characters
Players draw a character backstory card and use transparent hemispheres to represent attributes such as Strength, Dexterity, Intelligence, and Vitality. Items and skills from the backstory are placed on the character sheet, with each character having three predefined skills and a fourth skill tied to their backstory.
Turns and Rounds
Each turn consists of six rounds:
Player Rounds (1st–3rd): Players act.
4th Round: Common enemy acts.
5th Round: Entities act.
6th Round: Players consume rations.
Each player gets three actions per turn, including non-combat activities such as exploration, resource gathering, and crafting. Combat actions are limited to two per turn.
Key Actions
Exploration: Move to a new hex-tile, reveal a terrain tile, and possibly encounter entities.
Search for Resources: Gather resources using skills like Woodcutting or Mining. Successful gathering yields experience cubes that allow players to level up.
Search for a Master: Roll a d20 to learn new skills, expanding your character’s abilities in combat, resource gathering, or crafting.
Crafting: Players can craft items using resources gathered. Higher-level items require advanced crafting skills and proficiency.
Rest & Heal: Recover 2 vitality points or use dressing kits for enhanced healing.
Combat Actions
Players can initiate combat by:
Searching for Trouble: Draw an entity card based on the distance from the nearest Altar and engage in battle.
Attacking an Entity\'s Settlement: Battle entities on the same terrain hex-tile.
Fighting Enemy Players: Locate and attack other players by performing a skill check based on terrain.
Combat success is determined by comparing attack and defense stats using a d6 for the attacker and a d12 for the defender. Ties favor the defender in player-vs-player combat.
Death & Rebirth
When a player\'s vitality reaches zero, they die and are reborn with a new backstory card and set of stats. The cycle of life and death is key to the gameplay, offering players new opportunities with each incarnation.
-description from publisher
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