-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Christian Costanzo, Carlo Alberto Iocco
-
아티스트
Ilaria Rizzini
-
인원
게임 소개
시선에서 모든 것을 엿볼 수 있고 모든 정보를 엿듣는 협동적이고 몰입감 넘치는 경험을 할 수 있습니다.
게임은 3일로 나뉘며, 각 날은 4라운드로 구성됩니다. 플레이어는 각 턴마다 최대 3개의 액션 포인트를 사용하며, 시계 방향으로 토큰이 부족해질 때까지 1개 또는 2개의 액션을 수행할지 선택합니다.
턴 중에는 판옵티콘 내에서 이동하거나, 방과 상호작용하여 활성화하거나 검사하거나, 마주친 죄수들과 대화할 수 있습니다.
다양한 행동에는 관련 위험이 있으며, 판옵티콘 덱의 카드를 뒤집어서 확인해야 합니다. 위험은 점진적으로 증가할 것이며 날이 갈수록 증가할 것입니다.
최종 대결까지 모두 살아남아야 하며, 그렇지 않으면 탈출 시도 전에 게임이 패배하게 됩니다.
게임의 핵심은 이 정보를 보유한 수감자의 요구를 달성하기 위해 리소스 카드를 떨어뜨려 동일한 탈출 계획의 5단계 중 최소 4단계를 발견하고 실행하는 것입니다.
그 동안 작업장에 터널을 파거나 전기 시스템을 손상시킬 수 있는 물체를 만듭니다. 예배당에서 기도를 속삭이고 임시직을 맡게 될지도 모릅니다...
의사소통은 금지되어 있지만, 시선과 인접성을 활용하여 협력하고 조정하여 위험을 낮춰 최대한 많은 지식을 습득할 수 있습니다. 계획이 너무 세분화되면 발각될 위험을 감수하고 한 방에 모여 상호 작용해야 합니다.
통제에 대한 인식은 패배할 것입니다: 파놉티콘에서 도망쳐라!
당신은 새로운 자유를 잡을 수 있을까요, 아니면 마지막 단계에서 죽을까요?
-개발자의 desc 설명
게임은 3일로 나뉘며, 각 날은 4라운드로 구성됩니다. 플레이어는 각 턴마다 최대 3개의 액션 포인트를 사용하며, 시계 방향으로 토큰이 부족해질 때까지 1개 또는 2개의 액션을 수행할지 선택합니다.
턴 중에는 판옵티콘 내에서 이동하거나, 방과 상호작용하여 활성화하거나 검사하거나, 마주친 죄수들과 대화할 수 있습니다.
다양한 행동에는 관련 위험이 있으며, 판옵티콘 덱의 카드를 뒤집어서 확인해야 합니다. 위험은 점진적으로 증가할 것이며 날이 갈수록 증가할 것입니다.
최종 대결까지 모두 살아남아야 하며, 그렇지 않으면 탈출 시도 전에 게임이 패배하게 됩니다.
게임의 핵심은 이 정보를 보유한 수감자의 요구를 달성하기 위해 리소스 카드를 떨어뜨려 동일한 탈출 계획의 5단계 중 최소 4단계를 발견하고 실행하는 것입니다.
그 동안 작업장에 터널을 파거나 전기 시스템을 손상시킬 수 있는 물체를 만듭니다. 예배당에서 기도를 속삭이고 임시직을 맡게 될지도 모릅니다...
의사소통은 금지되어 있지만, 시선과 인접성을 활용하여 협력하고 조정하여 위험을 낮춰 최대한 많은 지식을 습득할 수 있습니다. 계획이 너무 세분화되면 발각될 위험을 감수하고 한 방에 모여 상호 작용해야 합니다.
통제에 대한 인식은 패배할 것입니다: 파놉티콘에서 도망쳐라!
당신은 새로운 자유를 잡을 수 있을까요, 아니면 마지막 단계에서 죽을까요?
-개발자의 desc 설명
A cooperative and immersive experience in which you must coordinate as best you can by taking advantage of every glimpse from the lines of sight and overhearing every bit of information.
The game is divided into 3 days, each of which consists of 4 rounds. At each turn, players use up to 3 action points and, clockwise, choose whether to perform 1 or 2 actions until they run out of tokens.
During your turn you can move within the Panopticon, interact with rooms to activate or inspect them, or talk to prisoners you encounter.
Different actions carry an associated risk, to be checked by flipping the cards of the Panopticon deck. The risk will be gradual and will increase day by day.
It is necessary to survive all together until the final showdown, otherwise the game will be lost before any escape attempt is made.
The heart of the game is to discover and execute at least 4 out of 5 phases of the same escape plan by dropping resource cards to accomplish the demands of the prisoners who possess this information.
In the meanwhile you will create objects in the workshop to dig a tunnel or damage the electrical system. You will whisper a prayer in the chapel and maybe you will take on a temporary job...
Communication is prohibited, but you can take advantage of lines of sight and adjacencies to cooperate and coordinate in order to acquire as much knowledge as possible by lowering the risk. Should the plan be too fragmented, you will have to gather in one room to interact, at the risk of being spotted.
The perception of control will be defeated: run away from the Panopticon!
Will you be able to grasp your new freedom, or will you die at your last step?
-description from developer
The game is divided into 3 days, each of which consists of 4 rounds. At each turn, players use up to 3 action points and, clockwise, choose whether to perform 1 or 2 actions until they run out of tokens.
During your turn you can move within the Panopticon, interact with rooms to activate or inspect them, or talk to prisoners you encounter.
Different actions carry an associated risk, to be checked by flipping the cards of the Panopticon deck. The risk will be gradual and will increase day by day.
It is necessary to survive all together until the final showdown, otherwise the game will be lost before any escape attempt is made.
The heart of the game is to discover and execute at least 4 out of 5 phases of the same escape plan by dropping resource cards to accomplish the demands of the prisoners who possess this information.
In the meanwhile you will create objects in the workshop to dig a tunnel or damage the electrical system. You will whisper a prayer in the chapel and maybe you will take on a temporary job...
Communication is prohibited, but you can take advantage of lines of sight and adjacencies to cooperate and coordinate in order to acquire as much knowledge as possible by lowering the risk. Should the plan be too fragmented, you will have to gather in one room to interact, at the risk of being spotted.
The perception of control will be defeated: run away from the Panopticon!
Will you be able to grasp your new freedom, or will you die at your last step?
-description from developer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18