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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Chiron은 매우 독특하지만 놀랍게도 전통적인 방법으로 유한함을 달성하는 체스 변형으로, 이상하고 모호한 메커니즘 대신 요정 조각과 장기 스타일의 드롭이 결합되어 유한하고 그림이 없는 경험을 만듭니다. 키론의 모든 조각은 앞뒤 움직임이 모두 있음에도 불구하고 게임이 계속 진행됨에 따라 근본적으로 진행되기 때문입니다. 핵심은 키론의 각 조각에는 180도 반경의 기본 움직임이 모두 포함되어 있으므로 움직임이나 움직임의 조합이 다른 움직임을 무효화하지 않는다는 것입니다. 이 때문에 키론은 다소 위협적인 특징을 가지고 있는데, 몇 가지 비대칭적인 조각이지만 이러한 조각과 게임 전체에 대한 대칭성을 회복하는 여러 가지 방법으로 이 문제를 해결합니다. 우선, 이 조각들은 왼손잡이와 오른손잡이에 대응하여 서로의 움직임을 반영하지만 조각 자체에는 기본적인 움직임을 반영하는 움직임만 포착합니다. 또한 피닉스라고 불리는 조각은 보드에 계속 떨어뜨려 그 뒤에 있는 모든 조각을 캡처할 수 있으며, 결국 상대 왕이 이 조각을 통과시켜 포획해야 합니다. 키론은 수학적으로 사이클링할 수 없고 그릴 잠재력이 없는 최초의 진정한 체스 변형이라는 특징이 있습니다. 코리 L. 클라크는 2018년에 Chiron을 설계하고 2024년에 완전히 개조했습니다.

재료: 체커 세트(또는 더 나은 오셀로 세트)와 그 위에 앉을 수 있는 체스 말 세트가 필요합니다. 아래와 같이 말을 배열합니다.
치론 오프닝 편곡

게임플레이: 키론의 작품은 '더 킹', '피닉스', '앤트'로, 기본적으로 대칭적인 전진과 비대칭 무버를 가지고 있습니다: 게, 나방, 벌새. 아래 목록에는 이동 기능이 포함되어 있으며, 비대칭 이동자를 위한 왼손잡이 조각이 묘사되어 있습니다. 참고로, 루크나 주교처럼 배치되지 않은 모든 악장은 색상에 관계없이 모든 악장을 뛰어넘을 수 있습니다. 녹색 점은 물론 캡처할 수 있는 규칙적인 움직임을 나타내며, X\는 캡처할 수 있는 움직임만 나타냅니다.

왕: 왕은 앞으로 2칸 떨어진 모든 공간으로 이동합니다.

피닉스: 피닉스는 일반적으로 한 칸만 앞으로 나아갈 수 있지만, 그 뒤에 있는 계급의 모든 조각을 포착하여 그 과정에서 두 가지 색의 조각을 모두 뛰어넘을 수도 있습니다. 봉황은 규칙적인 움직임(X로 표시된 것이 아님)으로만 포획할 수 있으며, 떨어뜨릴 수 있는 유일한 조각입니다. 게임 중에 상대방의 피닉스를 포획하면 상대방을 자신의 편으로 영입한 다음, 두 플레이어가 피닉스를 소유한 플레이어의 첫 번째 랭크에 피닉스를 떨어뜨릴 수 있습니다. 참고: 두 번째 불사조가 있는 경우 졸을 사용하여 두 번째 불사조를 나타냅니다.

개미: 개미는 한 칸 앞으로 나아가 마찬가지로 포획합니다. 자신의 개미도 포획하여 잼에서 조각을 꺼낼 수 있습니다. 7급 또는 8급에 도달한 개미는 승진 여부에 관계없이 포획된 모든 조각으로 승진할 수 있습니다.

게: 크랩은 작품 중 가장 이국적인 움직임을 보이며, 넓은 기사처럼 대각선으로 한 사각형을 앞으로, 수평으로 오른쪽으로 루크처럼, 또는 넓은 낙타처럼 뒤쪽으로(1~3악장) 오른쪽으로 움직일 수 있습니다

모스: 나방은 비교적 움직임이 간단하고, 넓은 기사처럼 한쪽에서 움직이고, 긴 기사처럼 양쪽에서 움직이고, 주교로서 한쪽으로 후퇴할 수 있습니다.

벌새: 벌새는 루크가 앞으로 나아가거나 기사가 되어 한쪽으로 후퇴합니다.

프로모션: 세 개의 대칭 조각 중 하나가 7번째 또는 8번째 순위에 도달하면 수직으로 반사된 조각으로 "촉진"할 수 있지만 강제하지는 않습니다. 그런 다음 캡처하지 않는 움직임을 무제한으로 수행하여 작품을 재배치할 수도 있습니다.

참고: 각 게, 나방, 벌새는 게임 초반에 서로를 완벽하게 반영한 왼손잡이 버전과 오른손잡이 버전이 있습니다.

게임 종료: 상대 왕을 포획하여 치론 게임에서 승리합니다. 참고: 키론에는 '스탈메이트'보다 훨씬 더 '체크메이트'라는 개념이 없으며, 그것이 유일한 움직임이라면 왕은 위험에 처해야 합니다. 하지만 플레이어는 왕이 즉각적인 포획 위협에 처했을 때를 지적하기 위해 일반적인 예의로 "확인"이라고 말할 수 있습니다.

-디자이너의 desc 설명

Chiron is a chess variant that accomplishes finitude by some very unique but also surprisingly traditional means, instead of strange and obscure mechanics, fairy pieces combine with shogi-style drops to create a finite and drawless experience. this is because all the pieces in Chiron fundamentally progress as the game continues despite having both forward and backward movement. The trick is that each piece in Chiron has all of its basic movement contained by a 180 degree radius, meaning no move or combination of moves nullifies another. Because of this Chiron has a somewhat intimidating feature: a few asymmetric pieces, but it deals with this in several ways that restore symmetry to these pieces and the game as a whole. For one thing these pieces come with lefthanded and righthanded counterparts which reflect each other\'s movement but the pieces themselves have capture only moves which reflect their basic movement. There is also a piece called the Phoenix which is continually dropped on the board and can capture any piece that is on a rank behind it which ensures that the opposing King will eventually have to pass it and thereby be captured. Chiron has the distinction of being the first true chess variant that mathematically cannot cycle and has no potential to draw. Corey L. Clark designed Chiron in 2018 and thoroughly modified it in 2024.

Materials: You will need a set of checkers (or better yet an othello set) and a set of chess pieces which can sit on top of these. arrange the pieces as seen below.
Chiron opening arrangement

Gameplay: The pieces in Chiron are The King, The Phoenix and Ant which all have basic symmetrical forward movement, along with the asymmetrical movers: The Crab, The Moth and, The Hummingbird. They are listed below with their movement capabilities, with the lefthanded pieces being depicted for the asymmetrical movers. Note, any piece movement which is not ranged like a rook or bishop is able to jump over any pieces regardless of color. green dots indicate regular movement, which may of course capture, while X\'s represent capture only moves.

King: The King moves to any space 2 spaces away in the forward direction.

Phoenix: The Phoenix may only move one square forward generally but may capture any piece on a rank behind it, even leaping over any number of pieces of either color in the process. The phoenix may only be captured by a regular move (ie not one marked by an X) and is the only piece that may be dropped. During the game, if you capture an opponent\'s Phoenix, you recruit it to your side and then either player may spend a turn dropping it on the first rank of the player who owns it. Note: use a pawn to represent a second phoenix, if you have one.

Ant: The Ant moves one square forward and captures likewise. You may capture even your own ants to get your pieces out of a jam. An ant which reaches the 7th or 8th rank may promote to any of your pieces that have been captured, whether promoted or not.

Crab: The Crab has the most exotic movement of the pieces, it may move one square diagonally forward, like a wide knight forward, like a rook horizontally to the righthand side, or like a wide camel (1-3 movement) backward to righthand side

Moth: The Moth has relatively simple movement, it may move on one side like a wide knight, move on either side like a long knight and retreats as a bishop to one side.

Hummingbird: The Hummingbird moves as a rook forward, or else retreats as a knight to one side.

Promotion: When any of the 3 symmetric pieces reach the 7th or 8th rank it may "promote" to its vertically reflected counterpart but is not compelled to do so. The piece then also may relocate itself by making an unlimited number of non-capturing moves.

Note: Each Crab, Moth, and Hummingbird has a lefthanded and righthanded version, which are perfect reflections of each-other, at the outset of the game.

Game End: You win a game of Chiron by capturing the opposing King. Note: there is no concept of "checkmate" much less "stalemate" in Chiron and the king must move into danger if that is the only move. Players may say "check" as a common courtesy though, to point out when the King is under immediate threat of capture.

—description from the designer

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