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    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    5.00 / 5

게임 소개

클래식 게임에 대한 독특한 현대적 해석입니다. 카운터스트라이크 변형은 모든 조각에 레벨 시스템과 특수 권한을 추가하고, 카운터의 간단한 리소스 관리를 도입하며, 카운터 형태의 전술 옵션을 추가합니다.

체스 카운터스트라이크에서는 각 피스의 레벨이 최대 3단계입니다. 그 아래에 카운터를 배치하여 작품의 레벨을 높입니다. 일반적으로 첫 번째 레벨은 특수 공격, 두 번째 레벨은 움직임을 개선하고 세 번째 레벨은 특수 능력입니다. 카운터를 지뢰로 보드에 배치하여 이동을 제한하거나, 더 나은 보드 위치를 계획하거나, 향후 공격을 설정할 수도 있습니다.

체스의 고전적인 메커니즘은 유지되지만 카운터는 무시할 수 없습니다. 특수 공격은 수표 및 수표 친구를 위한 새로운 방법을 만들고 새로운 최종 게임 조건을 만듭니다. 턴이 끝날 때 게임에서 패할 때 공급하는 카운터가 하나 이상 있어야 하며, 턴이 시작될 때보다 세 배 많은 카운터를 제어하면 게임에서 승리하게 됩니다.

-디자이너의 desc 설명

A unique modern take on the classic game. The counterstrike variant adds a level system and special powers to all of the pieces, introduces a simple resource management of counters, and adds additional tactical options in the form of counters.

In chess counterstrike, each piece has a maximum of 3 levels. The level of the piece is increased by placing a counter under it. Generally, the first level is a special attack, the second level improves movement, and the third level is a special ability. Counters can also be placed on the board as landmines to restrict movements, plan for better board positions, or setup a future attack.

While the classic mechanics of chess are maintained, counters cannot be ignored. The special attacks create new ways for checks and checkmates and create new end game conditions. You must have at least one counter in your supply at the end of turn of you lose the game and if you control three times as many counters as the beginning of your turn you win the game.

—description from the designer

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