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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Hjalmar Hach, Lorenzo Silva
-
아티스트
Francesco De Benedittis, Marta Tranquilli
-
인원
게임 소개
귀여운 외모와 고요한 분위기에도 불구하고, 이것은 믿을 수 없을 정도로 가장 어려운 확장 중 하나입니다! 목표는 농장이 많은 큰 목초지를 만드는 것이지만, 같은 목초지에 각 유형의 동물을 하나만 배치하지 않으면 점수를 잃게 됩니다. 다른 모든 확장과 달리, 동물 폰은 각 라운드가 시작될 때 드래프트 단계에서 중앙 보드에서 받는 특정 타일 열에 묶여 있습니다.
동물 졸개는 자동차, 기차, 여행자 등 경로가 아닌 주변 '들판'에 배치해야 합니다. 서로 연결된 들판을 "목초"라고 하며, 이 확장으로 인해 고속도로, 철도, 마을, 시골 타일에 표시된 울타리로 서로 분리되어 있습니다. 한 가지 추가 제한 사항이 있습니다: 현재 라운드에 배치하는 타일 중 하나에 동물을 배치해야 하며, 원하는 곳에 자유롭게 배치할 수 없습니다.
시골 타일에는 게임이 끝날 때 동물로부터 얻은 점수의 승수 역할을 하는 농장이 있을 수도 있습니다: 각 목초지에 대해 포함된 각 동물은 해당 목초지의 각 농장당 1점의 가치가 있습니다. 그러나 같은 목초지에 같은 유형의 동물(소, 돼지 또는 양)이 두 마리 이상 있는 경우, 첫 번째 동물을 제외한 각 중복 동물을 제거해야 하며, 각 동물에 대해서도 한 점씩 버려야 합니다!
농장 타일 외에도 마을 타일도 있습니다, 마을 타일과 함께 도시의 일부가 될 수 있지만, 이와는 달리 목초지를 분리하지는 않습니다.
이러한 확장의 핵심은 같은 유형의 동물이 서식하는 들판을 분리하여 동물과 점수를 모두 잃지 않도록 하는 방식으로 경로, 마을, 울타리를 배치하는 것입니다. 쉽게 말할 수 있지만 성공하는 것은 생각보다 어려울 수 있습니다.
다른 모든 확장과 마찬가지로 시골 확장에는 목표 타일이 함께 제공됩니다: 예를 들어, 포도밭은 동물 졸이 없는 최소 5개의 연결 필드 타일 구역의 일부가 되고자 하는 반면, 언덕에는 최소 3마리의 동물이 주변에 있어야 합니다.
-게시자의 desc 설명
동물 졸개는 자동차, 기차, 여행자 등 경로가 아닌 주변 '들판'에 배치해야 합니다. 서로 연결된 들판을 "목초"라고 하며, 이 확장으로 인해 고속도로, 철도, 마을, 시골 타일에 표시된 울타리로 서로 분리되어 있습니다. 한 가지 추가 제한 사항이 있습니다: 현재 라운드에 배치하는 타일 중 하나에 동물을 배치해야 하며, 원하는 곳에 자유롭게 배치할 수 없습니다.
시골 타일에는 게임이 끝날 때 동물로부터 얻은 점수의 승수 역할을 하는 농장이 있을 수도 있습니다: 각 목초지에 대해 포함된 각 동물은 해당 목초지의 각 농장당 1점의 가치가 있습니다. 그러나 같은 목초지에 같은 유형의 동물(소, 돼지 또는 양)이 두 마리 이상 있는 경우, 첫 번째 동물을 제외한 각 중복 동물을 제거해야 하며, 각 동물에 대해서도 한 점씩 버려야 합니다!
농장 타일 외에도 마을 타일도 있습니다, 마을 타일과 함께 도시의 일부가 될 수 있지만, 이와는 달리 목초지를 분리하지는 않습니다.
이러한 확장의 핵심은 같은 유형의 동물이 서식하는 들판을 분리하여 동물과 점수를 모두 잃지 않도록 하는 방식으로 경로, 마을, 울타리를 배치하는 것입니다. 쉽게 말할 수 있지만 성공하는 것은 생각보다 어려울 수 있습니다.
다른 모든 확장과 마찬가지로 시골 확장에는 목표 타일이 함께 제공됩니다: 예를 들어, 포도밭은 동물 졸이 없는 최소 5개의 연결 필드 타일 구역의 일부가 되고자 하는 반면, 언덕에는 최소 3마리의 동물이 주변에 있어야 합니다.
-게시자의 desc 설명
Despite the cute looks and serene atmosphere, this is deceptively one of the hardest expansions! Your goal is to create big Pastures with lots of Farms, but you want only 1 Animal of each type in the same Pasture or you will lose points. In contrast to all other expansions, the Animal pawns you get are tied to a specific column of tiles you get from the central board during the draft phase at the beginning of each round.
Animal pawns must be placed not on routes, like cars, trains, and travelers, but in the “fields” that surround them. Fields connected to each other are called “Pastures” and are separated from each other by highways, railways, towns, and the fences that are marked on the Countryside tiles from this expansion. There is one additional limitation: Animals must be placed on one of the tiles that you are placing in the current round, they cannot be freely placed wherever you want.
Countryside tiles can also have Farms, which act as a multiplier for the points you get from animals at the end of the game: for each Pasture, each Animal it contains is worth 1 point for each Farm in that Pasture. However, there is a limit: if there are more than one animal of the same type (cow, pig, or sheep) in the same Pasture, each duplicate animal beyond the first one must be removed, and for each one you must discard one point as well!
In addition to tiles with Farms, there are also Village tiles, which can become part of a City together with Town tiles, but in contrast to them, they don\'t separate Pastures.
The key to this expansion is to try to place routes, towns, and fences in a way that keeps fields containing animals of the same type separate to avoid losing both animals and points. Easy to say, perhaps, but succeeding may be more difficult than it sounds.
Just like all other expansions, the Countryside Expansion comes with Objective tiles: for example, the Vineyard wants to be part of an area of at least 5 connected Field tiles with no Animal pawns, while the Hills must have at least 3 Animals around them.
—description from the publisher
Animal pawns must be placed not on routes, like cars, trains, and travelers, but in the “fields” that surround them. Fields connected to each other are called “Pastures” and are separated from each other by highways, railways, towns, and the fences that are marked on the Countryside tiles from this expansion. There is one additional limitation: Animals must be placed on one of the tiles that you are placing in the current round, they cannot be freely placed wherever you want.
Countryside tiles can also have Farms, which act as a multiplier for the points you get from animals at the end of the game: for each Pasture, each Animal it contains is worth 1 point for each Farm in that Pasture. However, there is a limit: if there are more than one animal of the same type (cow, pig, or sheep) in the same Pasture, each duplicate animal beyond the first one must be removed, and for each one you must discard one point as well!
In addition to tiles with Farms, there are also Village tiles, which can become part of a City together with Town tiles, but in contrast to them, they don\'t separate Pastures.
The key to this expansion is to try to place routes, towns, and fences in a way that keeps fields containing animals of the same type separate to avoid losing both animals and points. Easy to say, perhaps, but succeeding may be more difficult than it sounds.
Just like all other expansions, the Countryside Expansion comes with Objective tiles: for example, the Vineyard wants to be part of an area of at least 5 connected Field tiles with no Animal pawns, while the Hills must have at least 3 Animals around them.
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