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  • 인원

    1-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

현실과 불가능한 것이 혼합된 드림랜드 깊은 곳에서 한 무리의 수사관이 만납니다. 그들 각자는 생생하고 충격적인 꿈에 이끌려 무시할 수 없는 부름을 받았습니다. 시간이 지남에 따라 잊혀진 고대 도시에 모여 별이 다르게 빛나고 공기에 신비로움이 깃든 곳입니다.

깨어 있는 세계의 여러 지역에서 온 수사관들은 자신의 경험을 공유하며, 세계 사이에 포털을 열 수 있는 은빛 열쇠라는 동일한 비전을 꿈꿨다는 사실을 알게 됩니다. 그들은 이 열쇠가 지구로 돌아가는 유일한 희망이라는 것을 알고 있지만, 자신들만 찾는 것이 아니라는 것도 깨닫습니다.

그중에는 포털을 영원히 폐쇄하고 싶어하는 고대 단체의 하인인 변장 컬트주의자들도 포함될 수 있습니다. 이 컬트주의자들은 은 열쇠를 찾지 못하도록 임무를 방해하기 위해 무엇이든 할 것입니다. 누구나 배신자가 될 수 있기 때문에 수사관들 사이에서 불신이 커지기 시작합니다.

꿈의 영역 지도를 손에 들고 수사관들은 여정을 시작했습니다. 그들은 각각 마지막 영역보다 더 낯설고 위험한 7개의 영역을 횡단해야 하며, 상상할 수 없는 생물과 도전에 직면하여 제정신과 용기를 시험해야 합니다. 한 걸음 한 걸음씩 꿈과 악몽의 경계가 점점 좁아지고 드림랜드의 실체가 드러납니다.

게임의 목표
- 조사관인 경우: 7장의 스토리 카드를 완성하여 실버 키를 찾아 게임에서 승리하세요.
- 컬티시스트인 경우: 조사관이 7가지 스토리 카드를 완성하지 못하도록 합니다.

게임플레이
게임은 라운드별로 진행되며, 각 라운드마다 활성 플레이어가 스토리 카드를 추첨하여 다른 플레이어에게 드림 카드 2장을 배포하고(각 플레이어는 카드 2장을 받고, 1장을 선택하고, 나머지 1장을 폐기), 현재 스토리 카드에 어떤 카드를 사용할지 논의하기 위한 재그룹화를 추진합니다.

각 플레이어는 스토리 카드에 기호가 있는 카드를 플레이하면서 각 스토리 카드에 하나 이상의 드림 카드를 커밋해야 합니다.
현재 스토리 카드에 없는 각 심볼이 재생될 때마다 활성 플레이어는 드림 카드를 잃고 모든 드림 카드를 잃으면 깨어나 게임이 종료됩니다.

현재 기록 카드의 심볼을 완료하지 않으면 카드 자체에 설명된 페널티를 받게 됩니다.
수사관들은 언제든지 컬티시스트가 누구인지 알아내려고 노력할 수 있으며, 어떤 사람이 컬티시스트인지 추측하면 게임이 끝나고 컬티시스트가 패배하고 수사관이 승리합니다! 컬티시스트로 기소된 사람이 수사관이면 게임이 끝나고 컬티시스트가 승리합니다.

-디자이너의 desc 설명

In the depths of the Dreamlands, where reality mixes with the impossible, a group of investigators meets. Each of them was drawn by a vivid and disturbing dream, a call they could not ignore. They gather in an ancient city forgotten by time, where the stars shine differently and the air is impregnated with mystery.

The investigators, coming from different parts of the waking world, share their experiences and discover that they all dreamed of the same vision: a silver key, shining with an ethereal light, capable of opening portals between worlds. They know that this key is their only hope of returning to Earth, but they also realize that they are not alone in their search.

Among them may be cultists in disguise, servants of ancient entities who wish to keep the portals closed forever. These cultists will do anything to sabotage the mission, ensuring that the silver key is never found. Distrust begins to grow among investigators, as anyone can be a traitor.

With the map of the dream realms in hand, the investigators set out on their journey. They must traverse seven realms, each stranger and more dangerous than the last, facing unimaginable creatures and challenges that will test their sanity and courage. With each step, the line between dream and nightmare becomes thinner, and the true nature of the Dreamlands is revealed.

Objective of the Game
- If you are an Investigator: Complete seven story cards to find the Silver Key and win the game.
- If you are a Cultist: Prevent the Investigators from completing the seven story cards.

Gameplay
The game is played by rounds, where each round the active player draws a story card, distributes two dream cards to the other players (each player receives 2 cards, chooses 1 and discards the other) and promotes a regrouping to discuss which cards will be committed to the current story card.

Each player must commit at least one dream card to each story card, playing cards with the symbols present on the story card.
Attention, for each symbol played that is not on the current story card the active player loses a dream card, if he loses all dream cards, he wakes up and the game ends.

If they do not complete the symbols of the current history card, they suffer the penalties described in the card itself.
At any time, the investigators can try to find out who the cultist is, if they guess which person is the cultist, the game is over, the cultist loses, and the investigators win! If the person accused of being a cultist is an investigator, the game is over and the Cultist wins.

-description from designer

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