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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-240 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Emanuele Santandrea, Antonio Santandrea
-
아티스트
Emanuele Santandrea
-
인원
게임 소개
1942년 여름, 토브룩 점령 후 에르빈 롬멜 원수가 지휘하는 독일-이탈리아 연합군은 북아프리카에서 진격을 계속할 전략적 위치에 있었습니다. 영국군이 방어한 리비아의 주요 항구 토브룩의 함락은 알렉산드리아와 수에즈 운하를 향해 동쪽으로 빠르게 후퇴해야 했던 영국 제8군에게 심각한 타격을 입혔습니다.
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롬멜은 일련의 성공을 거둔 후 후퇴하는 영국군을 추격할 기회를 이용하고자 했습니다, 연합군 보급품에 필수적인 수에즈 운하를 확실하게 물리치고 장악하는 것을 목표로 합니다. 그의 계획은 지치고 장비가 부족한 영국군에게 계속 압력을 가하여 더 후퇴하도록 강요하는 것이었습니다.
그러나 추축국 군대의 상황에 어려움이 없었던 것은 아닙니다: 롬멜은 공급 문제, 특히 연료 문제로 어려움을 겪었고, 사막 진출 과정에서 물류에 큰 어려움을 겪었습니다. 그럼에도 불구하고 추격을 계속하고 전략적 모멘텀을 활용하겠다는 그의 결심은 흔들리지 않았고, 북아프리카 전역의 결정적인 전투 중 하나가 될 엘 알라메인 전투에 대비했습니다.
이 게임은 보급품, 자동차, 탄약, 인력, afv 등 다양한 유형의 자원 사용 및 관리를 기반으로 하는 새로운 보급 시스템을 사용합니다.
이 게임은 6월 26일부터 11월 15일까지 엘 알라메인의 세 번의 전투를 다루고 있습니다.
한 플레이어는 추축국이고 다른 플레이어는 영연방입니다.
이 게임은 각각 엘 알라메인의 세 가지 전투 중 하나를 다룬 세 가지 시나리오와 6월부터 11월까지의 세 가지 캠페인 전투를 모두 다룬 캠페인 게임을 제공합니다.
각 임펄스에서 플레이어는 패스, 물류 업로드, 물류 다운로드 또는 공격 작전을 플레이할 수 있습니다.
스케일:
월간 턴, 번갈아 가며 임펄스로 나눕니다. 두 번 연속 패스 후 턴이 종료됩니다.
부대는 연대이다
지도는 86x64cm, 1:10000이며, 육각형 한 변이 5km에 해당합니다
각 시나리오에는 제거된 적 부대와 점령된 승리 도시별로 승리 포인트가 있는 고유한 승리 조건이 있습니다.
지중해와 대서양에서의 호송 전쟁이 포함됩니다.
-디자이너의 설명
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롬멜은 일련의 성공을 거둔 후 후퇴하는 영국군을 추격할 기회를 이용하고자 했습니다, 연합군 보급품에 필수적인 수에즈 운하를 확실하게 물리치고 장악하는 것을 목표로 합니다. 그의 계획은 지치고 장비가 부족한 영국군에게 계속 압력을 가하여 더 후퇴하도록 강요하는 것이었습니다.
그러나 추축국 군대의 상황에 어려움이 없었던 것은 아닙니다: 롬멜은 공급 문제, 특히 연료 문제로 어려움을 겪었고, 사막 진출 과정에서 물류에 큰 어려움을 겪었습니다. 그럼에도 불구하고 추격을 계속하고 전략적 모멘텀을 활용하겠다는 그의 결심은 흔들리지 않았고, 북아프리카 전역의 결정적인 전투 중 하나가 될 엘 알라메인 전투에 대비했습니다.
이 게임은 보급품, 자동차, 탄약, 인력, afv 등 다양한 유형의 자원 사용 및 관리를 기반으로 하는 새로운 보급 시스템을 사용합니다.
이 게임은 6월 26일부터 11월 15일까지 엘 알라메인의 세 번의 전투를 다루고 있습니다.
한 플레이어는 추축국이고 다른 플레이어는 영연방입니다.
이 게임은 각각 엘 알라메인의 세 가지 전투 중 하나를 다룬 세 가지 시나리오와 6월부터 11월까지의 세 가지 캠페인 전투를 모두 다룬 캠페인 게임을 제공합니다.
각 임펄스에서 플레이어는 패스, 물류 업로드, 물류 다운로드 또는 공격 작전을 플레이할 수 있습니다.
스케일:
월간 턴, 번갈아 가며 임펄스로 나눕니다. 두 번 연속 패스 후 턴이 종료됩니다.
부대는 연대이다
지도는 86x64cm, 1:10000이며, 육각형 한 변이 5km에 해당합니다
각 시나리오에는 제거된 적 부대와 점령된 승리 도시별로 승리 포인트가 있는 고유한 승리 조건이 있습니다.
지중해와 대서양에서의 호송 전쟁이 포함됩니다.
-디자이너의 설명
In the summer of 1942, after the capture of Tobruk, the German-Italian forces under the command of Field Marshal Erwin Rommel were in a strategic position to continue their advance in North Africa. The fall of Tobruk, a major Libyan port defended by British forces, was a severe blow to the British Eighth Army, which was forced to retreat rapidly eastwards towards Alexandria and the Suez Canal.
Rommel, having accumulated a series of successes, intended to use the opportunity to pursue the retreating British army, aiming to defeat it definitively and take control of the Suez Canal, vital to Allied supplies. His plan was to maintain constant pressure on the British forces, who were exhausted and ill-equipped, with the aim of forcing them to retreat further.
However, the situation of the Axis forces was not without its difficulties: Rommel suffered from supply problems, especially fuel, and logistics posed a significant challenge in the advance into the desert. Nevertheless, his determination to continue the pursuit and exploit the strategic momentum did not waver, and he prepared for what would become one of the decisive battles of the North African campaign: the Battle of El Alamein.
The game uses a new supply system based on the use and management of various types of resources: supplies, motor vehicles, ammo, manpower, afv and more.
The game covers the three battles of El Alamein from June 26 till November 15.
One player is the Axis, the other is the Commonwealth.
The game offers three scenarios, each covering one of the three battles of El Alamein, plus a campaign game covering all the three campaign battles from June till November.
In each Impulse a player may play a Pass, a Logistics Upload, a Logistics Download or an Offensive Operation.
Scale:
Monthly Turn, divided in alternated Impulses. Turn ends after two consecutive passes.
Units are Regiments
Map is 86x64cm, 1:10000, with one hex side corresponding to 5 km
Each scenario has its own victory conditions, with victory points for each eliminated enemy units and captured victory city.
Includes convoy wars in the Mediterranean Sea and the Atlantic Ocean.
-description from designer
Rommel, having accumulated a series of successes, intended to use the opportunity to pursue the retreating British army, aiming to defeat it definitively and take control of the Suez Canal, vital to Allied supplies. His plan was to maintain constant pressure on the British forces, who were exhausted and ill-equipped, with the aim of forcing them to retreat further.
However, the situation of the Axis forces was not without its difficulties: Rommel suffered from supply problems, especially fuel, and logistics posed a significant challenge in the advance into the desert. Nevertheless, his determination to continue the pursuit and exploit the strategic momentum did not waver, and he prepared for what would become one of the decisive battles of the North African campaign: the Battle of El Alamein.
The game uses a new supply system based on the use and management of various types of resources: supplies, motor vehicles, ammo, manpower, afv and more.
The game covers the three battles of El Alamein from June 26 till November 15.
One player is the Axis, the other is the Commonwealth.
The game offers three scenarios, each covering one of the three battles of El Alamein, plus a campaign game covering all the three campaign battles from June till November.
In each Impulse a player may play a Pass, a Logistics Upload, a Logistics Download or an Offensive Operation.
Scale:
Monthly Turn, divided in alternated Impulses. Turn ends after two consecutive passes.
Units are Regiments
Map is 86x64cm, 1:10000, with one hex side corresponding to 5 km
Each scenario has its own victory conditions, with victory points for each eliminated enemy units and captured victory city.
Includes convoy wars in the Mediterranean Sea and the Atlantic Ocean.
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