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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-60 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

진심 어린 영웅 그룹은 제넴쉬르와 붉은 용 아르도르의 파괴력을 방해하는 유일한 존재입니다. 마을을 구하기 위해 함께 노력하고 살아가면서 이야기를 들려주세요!

목표:
영웅들은 갑판이 바닥나기 전에 레이어 보스의 모든 히트 포인트를 물리칠 수 있다면 승리합니다. 카드가 필요한 보드의 슬롯을 데크가 비어 있어 채우지 못하면 레이어 보스가 승리합니다.

게임플레이:
1. 영웅 단계:
주요 영웅 능력 사용: 영웅들은 무브먼트 단계가 시작되기 전에 (1) 주요 능력을 사용하기로 결정할 수 있습니다.

2. 무브먼트 단계:
회전 순서는 영웅이 가장 효과적이고 효율적이라고 판단할 때 결정할 수 있습니다. 각 영웅은 다음 중 하나 또는 모두를 수행할 수 있습니다:

- 액션 롤: 모든 영웅은 주사위를 굴린 다음 주사위에 던진 숫자까지 이동할 수 있습니다.
- 마이너 히어로 능력: 영웅이 롤 포 액션에서 1을 굴리면 마이너 영웅 능력을 사용할 수 있습니다.
- 점프: 영웅이 롤 포 액션에서 1을 굴리면 1 무브 액션으로 레이어 보스의 반대편으로 점프하는 것을 선택할 수 있습니다.
- 위크 포인트 카드 수집: 영웅들은 특정 목표 약점을 최대 5개까지 합산하여 피해를 입히는 카드를 보드에서 수집하려고 합니다. 영웅의 차례가 끝나면 마지막 이동 위치에 있는 카드를 받을 수 있습니다. 위크 포인트 카드인 경우 재고에 청구합니다. 공격 카드인 경우 영웅은 데미지를 받습니다.
- 공격 구역 피하기: 레이어 보스는 공격 카드를 수집하기 위해 이사회를 돌게 됩니다. 영웅들은 레이어 보스가 몇 번이나 움직일지 알면 보드의 위험 구역을 예측하고 위험과 보상의 가치가 있는지 판단할 수 있습니다.
- 보스를 공격하세요: 위크 포인트 카드를 사용하여 5점 이상의 집합 위크 포인트 카드를 보유한 다음 목표 위치로 이동하여 각 목표물에 피해를 입힙니다. 피해가 발생하면 목표 위치에서 히트 포인트 큐브를 제거합니다.

3. BOSS 단계
레이어 보스는 게임 내 영웅 수와 같은 횟수, 최소 2회 이상 이동합니다. 레이어 보스는 가장 가까운 공격 카드를 향해 시계 방향으로 시계 방향으로 동점일 경우 우선순위를 정합니다. 레이어 보스는 공격 카드에 도달하면 카드에 대한 공격을 수행합니다. 카드의 공격 영역에 있는 영웅은 1개의 피해를 입으며 공격은 소비/폐기됩니다.

4. 리셋 단계
레이어 보스의 차례가 끝나고 모든 공격이 해결되면 라운드가 끝나고 리셋 단계에 도달합니다. 데크를 사용하여 데크에서 카드를 할인하고, 가장 낮은 빈 숫자부터 보드의 빈 슬롯이 모두 채워질 때까지 카드를 할인합니다. 덱에 더 이상 카드가 없어 보드의 슬롯을 채울 수 없는 경우, 레이어 보스가 히어로즈를 물리치고 게임이 종료됩니다.

A. 램페이지 이벤트
여러 위크 포인트 카드에 레벨 표시기가 있습니다. 영웅들이 플레이하기로 선택한 레벨에 따라 카드가 뒤집힐 때마다, 리셋 단계 또는 영웅들이 취한 데미지에서 각 레벨이 있는 순간 이벤트가 발생합니다. 레이어 보스는 특별한 공격을 수행합니다. RAMPAGE 덱에서 카드를 그립니다. 레이어 보스 스피너를 돌려 레이어 보스 헤드가 착륙하는 특수 공격을 해결합니다. 해결한 후 중단된 위치에서 계속 재생합니다.

-디자이너의 desc 설명

A group of hearty heroes are the only thing that stand in the way of Genemshyr and the destructive power of the Red Dragon, Ardor. Work together to save your town and live to tell the tale!

Objective:
The heroes win if they are able to defeat all the hit points of the Lair Boss before the deck runs out. The Lair Boss wins if a slot on the board that requires a card cannot be filled because the deck is empty.

Gameplay:
1. HERO Phase:
Use (1) MAJOR Hero Ability: The heroes get to decide to use (1) major ability before MOVEMENT phase begins.

2. MOVEMENT Phase:
Turn order is up to the heroes to determine as they deem most effective and efficient. Each hero has the ability to do 1 or all of the following things:

- Roll for Actions: All heroes roll their dice and are then able to move up to the number that they rolled on their dice.
- MINOR Hero Ability: If a hero rolls a 1 on their Roll for Actions, they can use their MINOR Hero Ability.
- JUMP: If a hero rolls a 1 on their Roll for Actions, they can choose to JUMP to the opposite side of the Lair Boss with their 1 movement action.
- Collect WEAK POINT cards: Heroes are trying to collect cards from the board that add up to 5 of a particular target weak point to do damage. When a hero ends their turn, they get to claim the card that is at their final movement location. If it is a WEAK POINT card, they claim it to their inventory. If it is an ATTACK card, the heroes take a DAMAGE.
- Avoid ATTACK zones: The Lair Boss will clock around the board trying to collect ATTACK cards. By knowing how many times the Lair Boss will move, the heroes can predict the dangerous zones on the board and determine if it is worth the risk and reward.
- ATTACK the Boss: Use WEAK POINT cards to deal damage to their respective target by having 5 or more points of collective WEAK POINT cards and then moving to the target location. Remove a hit point cube from the target location when damage is dealt.

3. BOSS Phase
The Lair Boss moves a number of times equal to the number of heroes in the game, a minimum of 2 times. The Lair Boss clocks toward the closest ATTACK card, prioritizing clockwise if there is a tie. When the Lair Boss reaches an ATTACK card, it performs the ATTACK on the card. Heroes in the ATTACK zone of the card take 1 damage and the ATTACK is consumed/discarded.

4. RESET Phase
When the Lair Boss has finished its turn and all ATTACKS have been resolved, the round is over and the RESET phase is reached. Using the deck, deal out cards from the deck, starting from the LOWEST EMPTY number until all of the empty slots on the board are filled. If a slot on the board cannot be filled because there are no more cards in the deck, the Lair Boss has defeated the Heroes and the game is over.

A. RAMPAGE Event
There is a Level Indicator on a number of the WEAK POINT cards. Depending on the Level that the heroes have chosen to play, every time a card is flipped over, in the RESET Phase or from DAMAGE taken by the Heroes, that has that respective level, an instantaneous event occurs. The Lair Boss performs a special attack. Draw a card from the RAMPAGE deck. Spin the Lair Boss spinner and resolve the special attack where the Lair Boss Head lands. After resolving, continue play where it left off.

-description from designer

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