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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-20 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

차례에 따라 할 수 있는 일
보드에 브리지 타일을 가장 먼저 배치한 플레이어는 두 번째 플레이어로, 각 턴마다 번갈아 가며 타일을 플레이합니다.
보드에 타일을 가장 먼저 배치한 플레이어는 브리지 타일을 배치하거나 제거하거나, 오버브릿지 타일을 배치하거나 제거하거나, 릴리프 조각을 움직일 수 있습니다.
타일은 보드 중앙에 놓을 수 없습니다. 구호물자는 중앙을 떠난 후에는 중앙으로 돌아가지 않을 수 있습니다.
한 조각이 중앙에 도달하면 중앙의 어느 곳(적 구호물자 제외)으로 차례대로 이동할 수 있습니다.
구조 조각은 대각선이 아닌 직선으로 고유한 색상의 다항식 타일에서만 움직일 수 있습니다. (대각선으로 이동할 수 없습니다.).
구조물이 구조물에 도달하면 구조가 성공하고 보드에서 조각을 제거하여 점수를 얻습니다.
구조된 조각이 제거된 모노미노 타일은 일반적인 브리지 타일이 됩니다.
적 구조물을 구출할 수도 있습니다. 이 경우에만 적\의 다항식에 들어갈 수 있습니다.
오버브릿지 타일을 적 다항식 위에 올려놓고 교차시킬 수 있습니다.
자체 색상의 두 개의 폴리미노 타일에 대각선으로 걸 수도 있습니다.
오버브릿지 타일(적 타일 1개 또는 자신의 타일 2개)은 차례대로 제거할 수 없습니다.

스코어링
구조된 조각이 득점됩니다(선수는 3점, 중앙에서 적은 8점). 적이 구출한 조각도 구출할 수 있습니다(1점).
적의 위치로 가장 먼저 이동하면 5점을 획득합니다. 적 플레이어가 상승한 후, 두 번째 플레이어는 자신이 구출한 조각 수만큼 계속 플레이할 수 있습니다.
두 번째로 상승한 플레이어는 1점을 얻습니다. 그렇지 않으면 플레이어가 게임에서 패합니다.

확장
주변 사각형 5개에 모두 다항식 타일을 배치하면 해당 위치가 매립되어 확장된 것으로 간주되며, 모서리의 사각형 6개가 플레이어의 위치가 됩니다.

승리 조건
플레이어가 적\의 위치로 이동할 수 없는 경우 게임에서 패배합니다.
두 플레이어가 모두 상승하면 총점이 높은 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우 가장 먼저 상승한 플레이어가 승리합니다.


【手番に出来ること】
配置先手がプレー後手となります。1手番ごと交互にプレーをします。
手番に出来ることは、橋用ポリノミノタイルをボード上に配置する、取り除く、 オーバーブリッジタイルを配置する、取り除く、救援駒を動かすのいづれかです。
中州にはタイルを配置することはできません。一度出た陣地に救援駒が戻ることはできません。
中州に到達した駒は手番で中州上の自由な場所(敵の救援駒がいる場所を除く)に移動できます。
救助駒は自分の色のポリノミノタイルの上のみ縦横直線状に動くことができます。(斜めには動けません)
救援駒が救助駒まで到達した場合は救助成功で救助駒はボードから取り除き得点になります。
救助駒を取り除いたモノミノタイルは通常の橋タイルとなります。
敵の救助駒を救助することもできます。その場合のみ、敵のポリノミノ内に入ることができます。
オーバーブリッジタイルは敵のポリノミノの上に置いて渡ることができます。
自分の色のポリノミノタイルの2つにまたがって斜めに掛けることもできます。
オーバーブリッジを置かれたポリノミノタイル(敵タイル1個、または自分タイル2個)は手番で取り除くことができません。

【得点】
救助した救助駒が得点となります(中州より自分側3点、敵側8点)。敵の救助駒も救助できます(1点)。
敵の陣地に先に上がれば5点を獲得します。 敵プレーヤーが上がった後、2番手プレーヤーは自分が救助した駒の数だけプレーを継続して行えます。
2番で上がれば1点獲得します。上がれなければ負けとなります。

【陣地の拡大】
対角のコーナー1マスが陣地ですが、周辺の5マス全てにポリノミノタイル(敵味方関係なく)が置かれた場合は、 陣地が埋め立てたれ広くなったとみなし、コーナーの6マスが上がりの陣地となります。

【勝利条件】
敵陣地に上がれなければ負けです。
両方上がった場合は獲得した合計点の多い方が勝ち。同点の場合は先に上がった方が勝ちとなります。

—description from the publisher

What you can do on your turn
The first player to place a bridge tile on the board is the second player to play it, alternating on each turn.
The first player to place a tile on the board may either place or remove a bridge tile, place or remove an over-bridge tile, or move a relief piece.
Tiles cannot be placed in the middle of the board. Relief pieces may not return to the center once they have left it.
Once a piece has reached the center, it may move to any place on the center (except for enemy relief pieces) on its turn.
Rescue pieces can move only on polynomino tiles of their own color in straight lines (not diagonally). (They cannot move diagonally).
When a rescue piece reaches a rescue piece, the rescue is successful and the piece is removed from the board and a point is scored.
The monomino tile with the rescued piece removed becomes a normal bridge tile.
You can also rescue an enemy rescue piece. Only in this case, it can enter the enemy\'s polynomino.
Overbridge tiles can be placed on top of enemy polynominoes to cross them.
It can also be hung diagonally across two polynomino tiles of its own color.
Overbridged tiles (1 enemy tile or 2 of your own tiles) cannot be removed on your turn.

Scoring
Rescued pieces are scored (3 points for the player and 8 points for the enemy from the center). Enemy rescued pieces can also be rescued (1 point).
If you are the first to move up to the enemy\'s position, you score 5 points. After the enemy player moves up, the second player can continue to play for the number of pieces he rescued.
If he is the second player to go up, he gets 1 point. If not, the player loses the game.

Expansion
When a polynomino tile is placed in all five surrounding squares, the position is considered to have been reclaimed and expanded, and the six squares in the corner become the player\'s position.

Victory Condition
If a player cannot move up to the enemy\'s position, he or she loses the game.
If both players move up, the player with the higher total points wins. In the case of a tie, the first player to move up wins.


【手番に出来ること】
配置先手がプレー後手となります。1手番ごと交互にプレーをします。
手番に出来ることは、橋用ポリノミノタイルをボード上に配置する、取り除く、 オーバーブリッジタイルを配置する、取り除く、救援駒を動かすのいづれかです。
中州にはタイルを配置することはできません。一度出た陣地に救援駒が戻ることはできません。
中州に到達した駒は手番で中州上の自由な場所(敵の救援駒がいる場所を除く)に移動できます。
救助駒は自分の色のポリノミノタイルの上のみ縦横直線状に動くことができます。(斜めには動けません)
救援駒が救助駒まで到達した場合は救助成功で救助駒はボードから取り除き得点になります。
救助駒を取り除いたモノミノタイルは通常の橋タイルとなります。
敵の救助駒を救助することもできます。その場合のみ、敵のポリノミノ内に入ることができます。
オーバーブリッジタイルは敵のポリノミノの上に置いて渡ることができます。
自分の色のポリノミノタイルの2つにまたがって斜めに掛けることもできます。
オーバーブリッジを置かれたポリノミノタイル(敵タイル1個、または自分タイル2個)は手番で取り除くことができません。

【得点】
救助した救助駒が得点となります(中州より自分側3点、敵側8点)。敵の救助駒も救助できます(1点)。
敵の陣地に先に上がれば5点を獲得します。 敵プレーヤーが上がった後、2番手プレーヤーは自分が救助した駒の数だけプレーを継続して行えます。
2番で上がれば1点獲得します。上がれなければ負けとなります。

【陣地の拡大】
対角のコーナー1マスが陣地ですが、周辺の5マス全てにポリノミノタイル(敵味方関係なく)が置かれた場合は、 陣地が埋め立てたれ広くなったとみなし、コーナーの6マスが上がりの陣地となります。

【勝利条件】
敵陣地に上がれなければ負けです。
両方上がった場合は獲得した合計点の多い方が勝ち。同点の場合は先に上がった方が勝ちとなります。

—description from the publisher

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