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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dr. W. Negbaur
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아티스트
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인원
게임 소개
플레이어는 툰을 사용하여 피규어를 움직입니다. 총으로 덮인 구역(연두색 공간)은 친구나 적이 진입하거나 뛰어넘을 수 없습니다. 두 개의 깃발 공간은 게임 보드의 다른 공간과 동일한 방식으로 그림에 의해 점유되고 뛰어넘을 수 있습니다.
숫자는 똑바로 앞으로, 왼쪽 또는 오른쪽 옆으로, 대각선으로 앞으로, 왼쪽 또는 오른쪽으로 앞으로, 뒤로 넘어가지 않고 1, 2, 3칸씩 점프합니다. 점프는 자유 공간과 친구와 적을 모두 뛰어넘습니다. 뛰어넘은 수치는 제거되지 않습니다. 적의 자유 공간이나 점유 공간에만 뛰어들 수 있습니다. 후자의 경우 적 인물이 제거됩니다.
성곽 군대의 인물들도 대담하게 그려진 갈색 선을 넘은 후, 전진과 동일한 규칙에 따라 이 선 뒤의 세 줄의 공간에서 뒤로 뛰어내립니다. 또한 전체 점프 거리로 대담하게 그려진 갈색 선을 한 번 더 뛰어넘어 목표 공간에 서 있는 적 피규어를 쓰러뜨리면서 탈락시킬 수도 있습니다.
피규어가 깃발 공간에 도달하여 다음 차례가 될 때까지 그곳에 머물러 있으면 포위군이 승리합니다. 요새 군대의 인물이 이 인물을 포착하면 요새 군대가 승리합니다.
숫자는 똑바로 앞으로, 왼쪽 또는 오른쪽 옆으로, 대각선으로 앞으로, 왼쪽 또는 오른쪽으로 앞으로, 뒤로 넘어가지 않고 1, 2, 3칸씩 점프합니다. 점프는 자유 공간과 친구와 적을 모두 뛰어넘습니다. 뛰어넘은 수치는 제거되지 않습니다. 적의 자유 공간이나 점유 공간에만 뛰어들 수 있습니다. 후자의 경우 적 인물이 제거됩니다.
성곽 군대의 인물들도 대담하게 그려진 갈색 선을 넘은 후, 전진과 동일한 규칙에 따라 이 선 뒤의 세 줄의 공간에서 뒤로 뛰어내립니다. 또한 전체 점프 거리로 대담하게 그려진 갈색 선을 한 번 더 뛰어넘어 목표 공간에 서 있는 적 피규어를 쓰러뜨리면서 탈락시킬 수도 있습니다.
피규어가 깃발 공간에 도달하여 다음 차례가 될 때까지 그곳에 머물러 있으면 포위군이 승리합니다. 요새 군대의 인물이 이 인물을 포착하면 요새 군대가 승리합니다.
The players take tuns to move a figure. The area covered by the guns (the light green spaces) may not be entered or jumped over by friend or foe. The two flag spaces can be occupied and jumped over by the figures in the same way as the other spaces on the game board.
The figures jump one, two or three spaces straight forward, left or right sideways, left or right diagonally forward but not backward. The jump carries over both free spaces and over friend and foe. The jumped over figures are not removed. You can only jump onto free spaces or spaces occupied by the enemy. In the latter case, the enemy figure is removed.
The figures of the fortress army, after crossing the boldly drawn brown line, also jump backwards on the three rows of spaces behind this line - according to the same rules as forwards. They can also jump back over the boldly drawn brown line once with their full jump distance and knock away an enemy figure standing in the target space while being eliminated too.
The seige army wins if a figure reaches a flag space and stays there till it\'s next turn. If a figure of the fortress army captures this figure, the fortress army wins.
The figures jump one, two or three spaces straight forward, left or right sideways, left or right diagonally forward but not backward. The jump carries over both free spaces and over friend and foe. The jumped over figures are not removed. You can only jump onto free spaces or spaces occupied by the enemy. In the latter case, the enemy figure is removed.
The figures of the fortress army, after crossing the boldly drawn brown line, also jump backwards on the three rows of spaces behind this line - according to the same rules as forwards. They can also jump back over the boldly drawn brown line once with their full jump distance and knock away an enemy figure standing in the target space while being eliminated too.
The seige army wins if a figure reaches a flag space and stays there till it\'s next turn. If a figure of the fortress army captures this figure, the fortress army wins.
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