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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Janusz Kuśnierek
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아티스트
Janusz Kuśnierek
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인원
게임 소개
OverviewSWIRLS는 간단하지만 매우 경쟁이 치열한 2-6 플레이어 타일 게임입니다. 빠르고 재미있고 에너지 넘치는 게임 플레이를 원하는 어린이, 가족, 파티 플레이어를 위한 제품입니다.
기본적으로 게임 플레이는 색상과 소용돌이 패턴이 있는 주사위 3개를 굴리는 것을 기반으로 합니다. 그런 다음 동시에 모든 플레이어는 가능한 한 빨리 일치하는 타일을 찾아서 잡으려고 합니다. 누구나 타일을 자신의 타일 풀장으로 가져가기 위해 다른 사람보다 더 빨리 하려고 노력합니다. 찍은 후 타일을 해결하고 몇 가지 결정을 내려야 합니다. 결국 가장 많은 타일을 수집하거나 가장 높은 점수를 얻은 사람이 게임에서 승리합니다.
간단한 기본 컨셉에도 불구하고 게임 플레이를 뜨겁게 만드는 의미 있는 기능이 포함되어 있습니다. 스월리스는 롤의 고전적인 손재주 메커니즘을 사용하며 가장 먼저 찾아서 잡을 수 있지만, 다음과 같은 솔루션을 도입하여 게임 플레이가 크게 향상되었습니다:
집중적인 경쟁 - 게임 플레이는 플레이어가 지속적으로 참여하도록 하여 각 타일을 놓고 경쟁하고 싸워야 합니다. 다른 플레이어의 풀에서도 일치하는 타일을 찾을 수 있으므로 플레이어는 이미 수집된 타일로 인해 안전하다고 느끼지 못합니다. 찾는 속도가 빠르지 않으면 다음 차례에도 계속 잃을 수 있습니다.
타일 인식을 위한 다양하지만 상호 보완적인 조건인 롤드 주사위의 패턴과 색상을 결합하여 타일 인식을 위한 다양한 시각과 인식을 활성화합니다. 올바른 타일을 찾는 것은 훨씬 더 까다롭습니다.
결정 - 찾은 타일의 색상 수에 따라 플레이어가 추가 타일을 선택합니다. 그렇다면 타일을 발견했을 때 추가 타일을 제공하는 타일을 선택하시겠습니까, 아니면 굴릴 가능성이 낮은 타일을 선택하여 더 안전하게 보관하시겠습니까?
전술적 변형 - 대체 채점 방법이 있는 추가 변형은 플레이어가 타일을 선택하는 것을 매우 중요하게 만드는 전술적 측면으로 게임 플레이를 향상시킵니다. 이를 통해 플레이어는 자신만의 타일 컬렉션을 구성하고 모양을 만들어 더 높은 점수를 받을 수 있습니다. 그렇다면 발견 시 추가 타일을 제공하는 타일을 선택하시겠습니까, 아니면 더 많은 포인트를 얻는 타일을 선택하시겠습니까? 아니면 같은 색상 조합의 세트를 만들 수 있는 타일을 선택하여 더 많은 포인트를 얻을 수도 있나요?
기억 측면 - 자신과 다른 플레이어의 풀에서 더 많은 타일을 외울 플레이어는 타일을 더 쉽고 빠르게 찾을 수 있는 이점이 있습니다.
이 모든 기능으로 5세 어린이나 가족 게임으로 이 게임을 즐길 수 있습니다. 또한 빠른 인식, 관찰, 손재주를 연습하고 결정을 내리는 교육용 게임이기도 합니다. 또한 긴장감과 웃음을 많이 선사하는 전형적인 파티 게임으로 성인에게 매우 적합합니다.
정글 스피드의 강렬함과 에너지를 좋아하지만 조금 더 깊이가 필요하다면 스월러스는 여러분, 가족, 친구들에게 완벽한 게임입니다. 이 게임은 끝없는 재생성을 제공합니다. 이는 매우 빠른 설정과 유쾌하게 짧은 게임 플레이 시간과 결합하여 플레이어가 여러 게임을 연속으로 플레이할 수 있도록 장려합니다. 작고 편리한 구성 요소를 갖춘 이 게임은 가족 행사, 파티, 여행 또는 사용 가능한 시간이 짧지만 즐거운 시간이 필요한 모든 행사에 완벽하게 적합합니다.
포럼 스레드에서 게임 프레젠테이션과 모든 공식 리소스/파일/링크를 확인하세요
[Official] - 게임 프레젠테이션 + PnP 파일 + 링크 + WIP 스레드 + 디지털 버전
OVERVIEWSWIRLS is a simple but very competitive 2-6 player tile game. It is intended for children, families and party players who is looking for a quick, fun and highly energetic gameplay.
In essence, the gameplay is based on rolling 3 dice with Colors and Swirl Patterns. Then, at the same moment, all players try to find and grab the matching tile as fast as possible. Everyone tries to be quicker than others, to take the tile to the own tile pool. After taking, the tile has to be resolved and some decisions have to be made. In the end, the one who collects most tiles or gains highest score wins the game.
Despite the simple basic concept, there are meaningful features included that heat up the gameplay. SWIRLS uses classic dexterity mechanism of roll and be the first to find/grab, but the gameplay is elevated hugely by introducing solutions like:
Intensive rivalry - gameplay keeps players engaged constantly, forcing them to compete and fight for each tile. Matching tiles may be also found in other player\'s pool, so players never feel safe with already collected ones. They may keep losing them next turns if they are not fast enough with finding.
Combined patterns and colors for recognizing - two varied but complementary conditions on rolled dice that activates different senses of vision and perception for tiles recognizing. It makes searching for the right tile even more demanding.
Decisions - based on the number of colors on the found tiles players choose additional tiles. So, will you choose the tile that provides additional tiles when found or the one that is less probable to be rolled, to keep it safer?
Tactical variant - additional variant with the alternative scoring methods enhances the gameplay with a tactical aspect which makes selecting tiles by a player very crucial. This allows players to compose and shape their own tile collection for higher score. So, will you choose the tile that provides additional tiles when found or the one that gains more points? Or maybe you choose the tiles that will let you build sets of the same color combination to gain more points?
Memory aspect - players who will memorize more collected tiles in their own and other players’ pools will have the advantage of finding tiles easier and faster.
All these features make the game great for 5 year old younglings as a children or family game. Also as an educational game for practicing quick recognition, observation, dexterity and making decisions. It is also very suitable for adults as a typical party game that provides a lot of tension and laughter.
So, if you are a fan of the intensity and energy of the Jungle Speed but need a bit more depth, then SWIRLS is the perfect game for you, your family and friends. The game offers an endless replayability. This, combined with a very quick setup and pleasantly short gameplay time, encourages players to play several games in a row. With small, handy components, the game fits perfectly for family occasions, parties, trips or any occasions when there\'s only a short time available but there\'s a need of having fun.
Check the forum thread for game presentation and all official resources/files/links
[OFFICIAL] - Game presentation + PnP files + Links + WIP Thread + Digital versions
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