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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
마나캐스터는 두 명의 플레이어가 플레이할 수 있는 테이블탑 카드 배틀 게임입니다. 균형 잡힌 게임 플레이와 숙련된 플레이에 중점을 둔 전문가들이 설계했습니다.
마나캐스터의 핵심은 유닛입니다. 괴물, 용병, 기계 군대가 없다면 당신은 아무것도 아닙니다.
액션을 사용하면 유닛을 조작하거나 카드로 손을 채우거나 수명 포인트를 얻을 수 있습니다. 적절한 타이밍에 배포된 올바른 액션은 게임에서 완전히 승리할 수 있습니다.
마나캐스터는 플레이어(임의성이 아닌)가 자신의 운명을 지배하도록 설계되었습니다. 다음은 우리가 그 목표를 달성한 몇 가지 방법입니다:
두 플레이어는 간단한 앞뒤 우선순위 시스템을 사용하여 각 턴마다 행동합니다.
>
각 턴마다 한 플레이어가 공격수이고 다른 플레이어가 수비수입니다.
두 플레이어 모두 매 턴마나 덱에서 선택한 마나 카드를 받습니다.
플레이어는 게임을 시작할 수 있는 14장의 카드를 받게 되며, 그 중 7.
카드와 능력 간의 균형을 유지하기 위해 엄격하고 수학적인 프레임워크를 선택합니다.
어떤 키워드가 어떤 요소에 해당하는지 결정하는 경직된 구조입니다.
-출판사의 desc 설명
마나캐스터의 핵심은 유닛입니다. 괴물, 용병, 기계 군대가 없다면 당신은 아무것도 아닙니다.
액션을 사용하면 유닛을 조작하거나 카드로 손을 채우거나 수명 포인트를 얻을 수 있습니다. 적절한 타이밍에 배포된 올바른 액션은 게임에서 완전히 승리할 수 있습니다.
마나캐스터는 플레이어(임의성이 아닌)가 자신의 운명을 지배하도록 설계되었습니다. 다음은 우리가 그 목표를 달성한 몇 가지 방법입니다:
두 플레이어는 간단한 앞뒤 우선순위 시스템을 사용하여 각 턴마다 행동합니다.
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각 턴마다 한 플레이어가 공격수이고 다른 플레이어가 수비수입니다.
두 플레이어 모두 매 턴마나 덱에서 선택한 마나 카드를 받습니다.
플레이어는 게임을 시작할 수 있는 14장의 카드를 받게 되며, 그 중 7.
카드와 능력 간의 균형을 유지하기 위해 엄격하고 수학적인 프레임워크를 선택합니다.
어떤 키워드가 어떤 요소에 해당하는지 결정하는 경직된 구조입니다.
-출판사의 desc 설명
Manacaster is a tabletop card-battle game for two players. It was designed by experts with an emphasis on balanced gameplay and encouraging skillful play.
Units are the driving force at the heart of Manacaster. Without your army of monsters, mercenaries, and machines, you are nothing.
Actions allow you to manipulate Units, refill your hand with cards, or gain back life points. The right Action, deployed at the right time, can win you a game outright.
Manacaster was designed to put players ( not randomness ) in command of their destiny. Here are a few ways we achieved that goal:
Both players act each turn using a simple back-and-forth priority system.
Each turn, one player is the Attacker and the other is the Defender.
Both players get a Mana card each turn, selected from their mana deck.
Players are shown 14 cards to start the game, of which they select 7.
Strict, mathematical framework to maintain balance among cards & abilities.
Rigid structure to determine which Keywords correspond to which Elements.
—description from the publisher
Units are the driving force at the heart of Manacaster. Without your army of monsters, mercenaries, and machines, you are nothing.
Actions allow you to manipulate Units, refill your hand with cards, or gain back life points. The right Action, deployed at the right time, can win you a game outright.
Manacaster was designed to put players ( not randomness ) in command of their destiny. Here are a few ways we achieved that goal:
Both players act each turn using a simple back-and-forth priority system.
Each turn, one player is the Attacker and the other is the Defender.
Both players get a Mana card each turn, selected from their mana deck.
Players are shown 14 cards to start the game, of which they select 7.
Strict, mathematical framework to maintain balance among cards & abilities.
Rigid structure to determine which Keywords correspond to which Elements.
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