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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
ROLLINKUNZ!
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아티스트
ROLLINKUNZ!
-
인원
게임 소개
다이 인 어 던전은 테이블 위 RPG 주사위를 끊임없이 변화하는 던전 외곽의 폐허가 된 마을을 보호하고 재건하기 위해 싸우는 파멸의 영웅으로 만드는 단독/협력형 내러티브 던전 크롤러입니다!
이 두 배 크기의 표준 크기 카드 덱이 특징이며, 각각 양면으로 롤린쿤즈의 기발한 아트가 가득합니다! 플레이하려면 7개의 다면체 주사위와 덩게너 덱으로 구성된 표준 세트가 필요합니다.
다이 인 어 던전은 여러 세션으로 구성된 캠페인 기반 덱 빌드 게임으로, 플레이어가 협력하여 보스 몬스터를 물리치거나 퀘스트를 완료하고, 건물을 훈련하고, 잠금을 해제하고, 전리품을 모아 덱에 새로운 액션을 추가하는 게임입니다. 개방형 '샌드박스' 스타일의 세션은 어려운 결정을 내리고 내러티브를 생성하는 타이트한 액션 경제에 의해 주도됩니다. 플레이어를 게임 안팎으로 떨어뜨릴 수 있는 쉬운 규칙(세션 중에도)으로 유연한 필러 게임이 될 수 있습니다.
주사위는 스토리의 영웅을 상징하고 각각 판타지 캐릭터 원형에 매핑되는 등 눈에 띄게 사용되지만, 플레이어의 계획 결과가 주사위의 롤에 의존하는 경우는 거의 없습니다. 대신 영웅의 현재 얼굴은 다양한 액션을 수행하는 데 사용되는 리소스이며 완화할 수 있습니다. 손에 들고 있는 카드는 액션으로 플레이하거나 리소스로 사용할 수 있으며(다른 액션을 구동하기 위해 폐기할 수도 있습니다).
어때요, 모험가? 마을을 위협하는 악의 세력을 물리치시겠습니까? 아니면 던전에서 죽을 건가요?
-디자이너의 desc 설명
이 두 배 크기의 표준 크기 카드 덱이 특징이며, 각각 양면으로 롤린쿤즈의 기발한 아트가 가득합니다! 플레이하려면 7개의 다면체 주사위와 덩게너 덱으로 구성된 표준 세트가 필요합니다.
다이 인 어 던전은 여러 세션으로 구성된 캠페인 기반 덱 빌드 게임으로, 플레이어가 협력하여 보스 몬스터를 물리치거나 퀘스트를 완료하고, 건물을 훈련하고, 잠금을 해제하고, 전리품을 모아 덱에 새로운 액션을 추가하는 게임입니다. 개방형 '샌드박스' 스타일의 세션은 어려운 결정을 내리고 내러티브를 생성하는 타이트한 액션 경제에 의해 주도됩니다. 플레이어를 게임 안팎으로 떨어뜨릴 수 있는 쉬운 규칙(세션 중에도)으로 유연한 필러 게임이 될 수 있습니다.
주사위는 스토리의 영웅을 상징하고 각각 판타지 캐릭터 원형에 매핑되는 등 눈에 띄게 사용되지만, 플레이어의 계획 결과가 주사위의 롤에 의존하는 경우는 거의 없습니다. 대신 영웅의 현재 얼굴은 다양한 액션을 수행하는 데 사용되는 리소스이며 완화할 수 있습니다. 손에 들고 있는 카드는 액션으로 플레이하거나 리소스로 사용할 수 있으며(다른 액션을 구동하기 위해 폐기할 수도 있습니다).
어때요, 모험가? 마을을 위협하는 악의 세력을 물리치시겠습니까? 아니면 던전에서 죽을 건가요?
-디자이너의 desc 설명
DIE in a Dungeon is a solo/cooperative, narrative dungeon crawler that turns your tabletop RPG dice into doomed heroes battling to protect and rebuild a doomed village on the outskirts of an ever-shifting dungeon!
It features a double-sized deck of standard-sized cards, each double-sided and crammed with inky art by ROLLINKUNZ! To play, a standard set of 7 polyhedral dice and a DUNGENERATOR deck is required.
DIE in a Dungeon is a campaign-based deckbuilding game of multiple sessions in which players cooperate to either defeat the Boss Monster (winning the campaign) or complete quests, train, unlock buildings, and gather loot to add new actions to their decks. The open-ended, "sandbox" style sessions are driven by a tight action economy that leads to tough decisions and generates narratives. Easy rules for dropping players in and out of the game (even mid-session) make it a flexible filler game.
Though dice are prominently used (as they represent the Heroes of the story, and each is mapped to a fantasy character archetype), rarely does the outcome of a player\'s plan rely on the roll of a die. Instead, the current faces of their Heroes are a resource used to accomplish a variety of actions (and are able to be mitigated). Cards in-hand can be played as actions or used as a resource themselves (and discarded to power other actions).
What say you, Adventurer? Will you defeat the evil threatening the hamlet? Or will you DIE in a Dungeon?
—description from the designer
It features a double-sized deck of standard-sized cards, each double-sided and crammed with inky art by ROLLINKUNZ! To play, a standard set of 7 polyhedral dice and a DUNGENERATOR deck is required.
DIE in a Dungeon is a campaign-based deckbuilding game of multiple sessions in which players cooperate to either defeat the Boss Monster (winning the campaign) or complete quests, train, unlock buildings, and gather loot to add new actions to their decks. The open-ended, "sandbox" style sessions are driven by a tight action economy that leads to tough decisions and generates narratives. Easy rules for dropping players in and out of the game (even mid-session) make it a flexible filler game.
Though dice are prominently used (as they represent the Heroes of the story, and each is mapped to a fantasy character archetype), rarely does the outcome of a player\'s plan rely on the roll of a die. Instead, the current faces of their Heroes are a resource used to accomplish a variety of actions (and are able to be mitigated). Cards in-hand can be played as actions or used as a resource themselves (and discarded to power other actions).
What say you, Adventurer? Will you defeat the evil threatening the hamlet? Or will you DIE in a Dungeon?
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