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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Anthony Christou
-
아티스트
Anthony Christou
-
인원
게임 소개
캣츠 대 드래곤에서 플레이어는 고양이와 용의 군대를 소환하여 에크라토리아의 용신 네 마리를 조종하는 동시에 고양이를 테마로 한 주문을 사용하여 상대를 혼란에 빠뜨리고 적대적인 주문을 막아냅니다.
모든 플레이어는 각 라운드에서 동일한 양의 리소스 포인트를 받게 되며, 이는 자신의 차례에 손에서 카드를 플레이하는 데 사용됩니다. 카드에는 생물(포인트), 주문(다른 플레이어와의 간섭), 인공물(포인트 + 특정 주문 차단)이 포함되며 공유 덱에서 무작위로 사용할 수 있습니다. 플레이한 생물과 유물을 드래곤 신 중 한 명에게 할당해야 하며 한 번 사용하면 주문이 사라집니다.
각 턴마다 플레이어는 공동 데크에서 카드 1장을 뽑을 수 있으며, 마지막 카드가 뽑히고 모두가 마지막 한 번을 돌린 후 게임이 종료됩니다. 마지막에 드래곤 신에게 가장 많은 점수를 주는 플레이어가 그 신을 지배하고 가장 많은 신을 지배하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 가볍고 빠르게 플레이할 수 있으며 전략과 무작위성의 균형이 매우 역동적입니다.
-디자이너의 desc 설명
모든 플레이어는 각 라운드에서 동일한 양의 리소스 포인트를 받게 되며, 이는 자신의 차례에 손에서 카드를 플레이하는 데 사용됩니다. 카드에는 생물(포인트), 주문(다른 플레이어와의 간섭), 인공물(포인트 + 특정 주문 차단)이 포함되며 공유 덱에서 무작위로 사용할 수 있습니다. 플레이한 생물과 유물을 드래곤 신 중 한 명에게 할당해야 하며 한 번 사용하면 주문이 사라집니다.
각 턴마다 플레이어는 공동 데크에서 카드 1장을 뽑을 수 있으며, 마지막 카드가 뽑히고 모두가 마지막 한 번을 돌린 후 게임이 종료됩니다. 마지막에 드래곤 신에게 가장 많은 점수를 주는 플레이어가 그 신을 지배하고 가장 많은 신을 지배하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 가볍고 빠르게 플레이할 수 있으며 전략과 무작위성의 균형이 매우 역동적입니다.
-디자이너의 desc 설명
In Cats Vs Dragons, players summon armies of cats & dragons to control four Dragon Gods of Ekratoria while harnessing feline-themed spells to create chaos for opponents and fend off hostile spells.
Each round all players will receive the same amount of resource points, which are used to play cards from their hand on their turn. Cards include creatures (points), spells (interfere with other players) and artefacts (points + block certain spells) and are random from a shared deck. When played creatures and artefacts must be assigned to one of the Dragon Gods and spells disappear after one use.
Each turn a player can draw 1 card from the communal deck and the game ends after the last card is drawn and everyone has had 1 last turn. The player who has the most points on a Dragon God at the end controls that god and the player who controls the most gods wins the game.
Lightweight and quick to play this game is very dynamic, with a balance of strategy and randomness.
—description from the designer
Each round all players will receive the same amount of resource points, which are used to play cards from their hand on their turn. Cards include creatures (points), spells (interfere with other players) and artefacts (points + block certain spells) and are random from a shared deck. When played creatures and artefacts must be assigned to one of the Dragon Gods and spells disappear after one use.
Each turn a player can draw 1 card from the communal deck and the game ends after the last card is drawn and everyone has had 1 last turn. The player who has the most points on a Dragon God at the end controls that god and the player who controls the most gods wins the game.
Lightweight and quick to play this game is very dynamic, with a balance of strategy and randomness.
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