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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
James Ernest
-
아티스트
-
인원
게임 소개
코퍼 크릭은 올드 웨스트 마을을 건설하는 게임입니다. 플레이어는 마을을 건설하고 비즈니스에 투자하여 돈을 벌고 점수를 획득합니다. 이 게임은 운과 전략이 풍부하고 약간의 정치성이 있는 간단하고 특이한 게임입니다.
데크는 24개의 타일 카드로 각각 1~2개의 건물이 있습니다. 건물은 열린 문을 기반으로 돈을 벌고, 이웃이 공유하는 문을 기반으로 이웃에게 수입을 창출하기도 합니다.
활동 중인 플레이어는 매번 마을에 새 카드 한 장을 추가한 다음 건물의 지분을 어디에서 구매할지 결정합니다. 활성 플레이어가 구매를 하면 다른 모든 플레이어도 구매를 할 수 있으며, 이는 활성 플레이어가 아무것도 구매하지 않기로 결정할 때까지 반복됩니다.
가끔은 건물주가 점수를 얻는 득점 라운드가 있고, 3차 득점 라운드가 끝나면 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
데크는 24개의 타일 카드로 각각 1~2개의 건물이 있습니다. 건물은 열린 문을 기반으로 돈을 벌고, 이웃이 공유하는 문을 기반으로 이웃에게 수입을 창출하기도 합니다.
활동 중인 플레이어는 매번 마을에 새 카드 한 장을 추가한 다음 건물의 지분을 어디에서 구매할지 결정합니다. 활성 플레이어가 구매를 하면 다른 모든 플레이어도 구매를 할 수 있으며, 이는 활성 플레이어가 아무것도 구매하지 않기로 결정할 때까지 반복됩니다.
가끔은 건물주가 점수를 얻는 득점 라운드가 있고, 3차 득점 라운드가 끝나면 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
Copper Creek is a game about building an Old West town. Players will construct the town and invest in the businesses, earning money and scoring points. It’s a simple and unusual game with plenty of luck and strategy, and just a little politics.
The deck is 24 tile cards with one or two buildings on each. Buildings earn money based on their open doors, and they also create income for their neighbors based on the doorways they share.
On each turn, the active player adds one new card to the town, and then decides where to buy a share in any building. If the active player makes a buy, so can everyone else, and this repeats until the active player decides not to buy anything.
Once in a while there’s a scoring round, when buildings earn points for their owners, and after the third scoring round, the player with the most points wins!
The deck is 24 tile cards with one or two buildings on each. Buildings earn money based on their open doors, and they also create income for their neighbors based on the doorways they share.
On each turn, the active player adds one new card to the town, and then decides where to buy a share in any building. If the active player makes a buy, so can everyone else, and this repeats until the active player decides not to buy anything.
Once in a while there’s a scoring round, when buildings earn points for their owners, and after the third scoring round, the player with the most points wins!
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