-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Sid Sackson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
전용 채점 시트를 이용한 간단한 주사위 게임입니다. 플레이어들은 차례로 주사위 4개를 굴려 짝을 지어 모은다. 점수표의 각 선은 2와 12 사이의 각 값에 대해 여러 개의 롤을 누적하기 위한 별도의 레이스를 나타냅니다. 각 롤링된 두 총계에 대해 하나의 경주 세그먼트의 완주를 기록하기 위해 점수표를 표시한다.
특정 값을 위해 모든 경주 세그먼트를 먼저 완료한 사람이 해당 개인 경주에서 승리합니다. 모든 인종이 승자가 있을 때 게임은 끝납니다.
박스 안에 종이와 연필 게임으로 출판되었다 (6개의 게임 포함, The 6 Pack of Paper & Pencil Games (1974년).
기본적인 게임플레이와 득점 트랙의 유사성으로 볼 때 다른 삭슨 게임인 캔트 스톱(Can't Stop)과는 선례가 있는 것처럼 보이지만 여기에는 다른 움직임 규칙과 승리 조건이 있다.
주요 요소 비교(괄호 안에 중지할 수 없음 포함):
한 바퀴에 한 롤만 사용(여러 롤의 각 롤 요소)
각 레이스에 대해 개별적으로 배정된 포인트 값, 경주 우승자에게 전체 값을 부여하고 2위에게 축소된 값(득점 없음)
모든 레이스가 완료된 후 가장 높은 득점으로 승리(3개 중 하나라도 완료하여 승리)
특정 값을 위해 모든 경주 세그먼트를 먼저 완료한 사람이 해당 개인 경주에서 승리합니다. 모든 인종이 승자가 있을 때 게임은 끝납니다.
박스 안에 종이와 연필 게임으로 출판되었다 (6개의 게임 포함, The 6 Pack of Paper & Pencil Games (1974년).
기본적인 게임플레이와 득점 트랙의 유사성으로 볼 때 다른 삭슨 게임인 캔트 스톱(Can't Stop)과는 선례가 있는 것처럼 보이지만 여기에는 다른 움직임 규칙과 승리 조건이 있다.
주요 요소 비교(괄호 안에 중지할 수 없음 포함):
한 바퀴에 한 롤만 사용(여러 롤의 각 롤 요소)
각 레이스에 대해 개별적으로 배정된 포인트 값, 경주 우승자에게 전체 값을 부여하고 2위에게 축소된 값(득점 없음)
모든 레이스가 완료된 후 가장 높은 득점으로 승리(3개 중 하나라도 완료하여 승리)
A simple dice game using a dedicated scoring sheet. Players in turn roll four dice and gather them into pairs. Each line of the scoresheet represents a separate race to accumulate multiple rolls for each value between 2 and 12. Mark the scoresheet to record completion of one race segment for each of the two totals rolled.
First to complete all race segments for a particular value wins that individual race. Game ends when all races have a winner.
Published as a paper-and-pencil game in the box (6 games included, The 6 Pack of Paper & Pencil Games (1974), and elsewhere.
By similarities in both the basic gameplay and the scoring track it seems a predecesor to another Sackson game, Can't Stop, yet here there are different movement rules and winning condtion.
Comparing key elements (with Can't Stop in parenthesis):
only one roll per turn (push-your-luck element of multiple rolls)
point values assigned individually for each race, with full value given to race winner and reduced value to second place finisher (no scoring)
win game with highest tally after all races completed (win game by completing any three)
First to complete all race segments for a particular value wins that individual race. Game ends when all races have a winner.
Published as a paper-and-pencil game in the box (6 games included, The 6 Pack of Paper & Pencil Games (1974), and elsewhere.
By similarities in both the basic gameplay and the scoring track it seems a predecesor to another Sackson game, Can't Stop, yet here there are different movement rules and winning condtion.
Comparing key elements (with Can't Stop in parenthesis):
only one roll per turn (push-your-luck element of multiple rolls)
point values assigned individually for each race, with full value given to race winner and reduced value to second place finisher (no scoring)
win game with highest tally after all races completed (win game by completing any three)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
614
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18