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BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Trench Raid: Solitaire Patrol Command on the WW1 Western Front (2025) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-300 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Lisa Smedman
-
아티스트
Ilya Kudriashov
-
인원
게임 소개
트렌치 레이드는 제1차 세계대전 당시 서부 전선을 배경으로 한 1인용 게임입니다. 플레이어는 10명의 침입자 그룹을 모아 노 맨즈 랜드 반대편의 적진을 향해 지도에 경로를 표시합니다. 12개의 다양한 레이드 목표와 20개의 무작위 이벤트가 교차하는 동안 발생할 수 있으므로 두 개의 플레이스루가 완전히 동일하지는 않습니다.
이 게임에는 캠페인 플레이를 위한 규칙도 포함되어 있습니다. 습격에 성공하든 실패하든, 비교적 무사히 참호 라인으로 돌아오는 병사들은 경험을 통해 생존 방법을 배우고 꾸준히 습격을 더 잘할 수 있습니다.
"장군들은 당신 맞은편에 어떤 독일 부대가 있는지 알고 싶어 할 것입니다. 그래서 그들은 우리에게 급습 명령을 내렸습니다. &lsquo가서 죄수들을 데려와라'고 말하곤 했습니다. 시간 낭비라는 것을 알고 있었고 싫었지만 해냈습니다. 철조망을 뚫고 적의 참호로 뛰어들자는 생각이었습니다. 조용히 해야 했기 때문에 총검이나 자루가 달린 곤봉이나 소총의 엉덩이로 싸웠습니다. 우리가 빠르지 않으면 적은 소리를 질렀고, 그러면 재미가 시작될 것입니다. 우리 폭격기는 다음 만에 밀스 폭탄을 던지고, 폭탄이 터진 후 소총수는 앞으로 달려가 남은 사람을 처리했습니다."
-영국 장교 머레이 라이머 존스
제품 정보:
복잡성: 낮음
재생 시간: 레이드당 1시간
솔리테어 적합성: 매우 높음 (솔리테어를 위해 설계됨)
플레이어: 1
지도 눈금: 1 헥스 = 여러 야드
시간 척도: 게임 1회 = 레이드 1회
단위 척도: 개인
-게시자의 설명
이 게임에는 캠페인 플레이를 위한 규칙도 포함되어 있습니다. 습격에 성공하든 실패하든, 비교적 무사히 참호 라인으로 돌아오는 병사들은 경험을 통해 생존 방법을 배우고 꾸준히 습격을 더 잘할 수 있습니다.
"장군들은 당신 맞은편에 어떤 독일 부대가 있는지 알고 싶어 할 것입니다. 그래서 그들은 우리에게 급습 명령을 내렸습니다. &lsquo가서 죄수들을 데려와라'고 말하곤 했습니다. 시간 낭비라는 것을 알고 있었고 싫었지만 해냈습니다. 철조망을 뚫고 적의 참호로 뛰어들자는 생각이었습니다. 조용히 해야 했기 때문에 총검이나 자루가 달린 곤봉이나 소총의 엉덩이로 싸웠습니다. 우리가 빠르지 않으면 적은 소리를 질렀고, 그러면 재미가 시작될 것입니다. 우리 폭격기는 다음 만에 밀스 폭탄을 던지고, 폭탄이 터진 후 소총수는 앞으로 달려가 남은 사람을 처리했습니다."
-영국 장교 머레이 라이머 존스
제품 정보:
복잡성: 낮음
재생 시간: 레이드당 1시간
솔리테어 적합성: 매우 높음 (솔리테어를 위해 설계됨)
플레이어: 1
지도 눈금: 1 헥스 = 여러 야드
시간 척도: 게임 1회 = 레이드 1회
단위 척도: 개인
-게시자의 설명
Trench Raid is a single-player game set on the Western Front in World War One. The player assembles a group of 10 raiders and plots their course on a map towards the enemy lines on the other side of No Man’s Land. With 12 different raid objectives and 20 random events that can take place during the crossing, no two playthroughs will be exactly the same.
The game also includes rules for campaign play — whether their raid was successful or not, the soldiers who make it back to their trench lines relatively unscathed will steadily get better at raiding, learning through experience how to survive.
“The generals would want to know which German units were in the line opposite you. And so they’d send up the order for us to raid. ‘Go get prisoners,’ they’d say. We knew it was a waste of time, and we hated it, but we did it. The idea was to crawl through the wire and jump into the enemy trench. We had to be quiet, so we fought with our bayonets, or with a studded club or the butt of our rifle. If we weren’t quick, the enemy would shout, and then the fun would start. Our bomber would throw a Mills bomb into the next bay, and after it went off the rifleman would dash forward and dispose of anyone who was left.”
-British officer Murray Rymer-Jones
Product Information:
Complexity: Low
Playing time: 1 Hour Per Raid
Solitaire Suitability: Very High (Designed For Solitaire)
Players: 1
Map Scale: 1 Hex = Several Yards
Time Scale: 1 Game = 1 Raid
Unit Scale: Individuals
—description from the publihser
The game also includes rules for campaign play — whether their raid was successful or not, the soldiers who make it back to their trench lines relatively unscathed will steadily get better at raiding, learning through experience how to survive.
“The generals would want to know which German units were in the line opposite you. And so they’d send up the order for us to raid. ‘Go get prisoners,’ they’d say. We knew it was a waste of time, and we hated it, but we did it. The idea was to crawl through the wire and jump into the enemy trench. We had to be quiet, so we fought with our bayonets, or with a studded club or the butt of our rifle. If we weren’t quick, the enemy would shout, and then the fun would start. Our bomber would throw a Mills bomb into the next bay, and after it went off the rifleman would dash forward and dispose of anyone who was left.”
-British officer Murray Rymer-Jones
Product Information:
Complexity: Low
Playing time: 1 Hour Per Raid
Solitaire Suitability: Very High (Designed For Solitaire)
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Map Scale: 1 Hex = Several Yards
Time Scale: 1 Game = 1 Raid
Unit Scale: Individuals
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