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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Julie Ahern
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아티스트
Tyler Johnson
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인원
게임 소개
레드가 병든 할머니에게 간식을 가져다드리기 위해 숲으로 들어간다는 동화는 누구나 알고 있습니다. 그녀는 가족으로부터 길에서 벗어나지 말라는 경고를 받았습니다. 하지만 할머니를 위해 따야 할 아름다운 꽃을 보고 어쩔 수 없습니다. 빅 배드 울프는 그곳에서 그녀를 발견하고 미리 계획을 세웁니다. 그는 그녀에게 어디로 가는지 묻고 달려가 할머니를 먹어치운 다음 우즈맨에 의해 구출될 때까지 직접 레드를 먹습니다. 저희 버전에서는 레드가 그 일을 하지만, 레드가 성공하지 못하면 어떻게 하나요? 너무 멀리 떨어져 할머니에게 가지 않으면 어떻게 될까요? 그녀는 늙고, 쇠약하고, 병에 걸릴 수도 있지만, 오래된 사냥꾼이며, 추적과 살해에 대해 여러분이 알고 있는 것보다 더 많이 잊고 있습니다. 장군답게 군대를 모아 자신의 명령을 이행하여 그 과정에서 최대한 많은 사람들을 구출할 수 있도록 할 것입니다. 만약 그녀가 그들을 전투에 투입하는 것에 대해 약간 압박을 받는다면, 그녀의 손주를 너무 빨리 빼앗겼기 때문에 사람에게 어떤 영향을 미칩니다. 살인범만큼이나 어두운 색이죠.
다른 스트레치 목표와 마찬가지로 이 목표의 규칙은 계속 개발함에 따라 변경될 수 있습니다. 제가 시작한 것은 할머니가 아프다는 전제 때문에 단거리 카드와 쇼트 및 롱 레스트와 같은 치유 카드를 제거했습니다. 대신 그녀는 느린 움직임 카드와 커뮤니티를 결집하여 그녀를 위해 싸울 수 있는 카드를 추가로 갖게 될 것입니다. 당황하면 할머니를 찾아 달려가 할머니를 이끌고 조언을 제공합니다.
휴지 뭉치부터 10년 동안 바닥에 놓여 있던 딱딱한 사탕까지 무엇이든 운반할 수 있는 카펫 가방을 잊지 마세요. 그녀는 느리게 움직이는 바보가 아닙니다. 그녀는 슬리퍼가 오른손에 있을 때 강력한 무기라는 것을 알고 있지만, 범인이 너무 가까이 다가갈 수 있게 해줍니다. 그녀는 살인범에게 피해를 주거나 막을 수 있는 함정을 설정하고 공간에 들어가면 즉시 차례를 끝낼 수 있는 함정을 설정해야 합니다. 그 물건들(니팅 바늘, 뜨개질, 좋은 접시)은 그녀에게 소중하며, 살인범은 그녀가 가족으로부터 선물을 잃게 만든 대가로 돈을 지불할 것입니다. 하지만 때로는 희생을 해야 할 때도 있는데, 할머니는 이 모든 것을 잘 알고 있습니다.
-게시자의 desc 설명
다른 스트레치 목표와 마찬가지로 이 목표의 규칙은 계속 개발함에 따라 변경될 수 있습니다. 제가 시작한 것은 할머니가 아프다는 전제 때문에 단거리 카드와 쇼트 및 롱 레스트와 같은 치유 카드를 제거했습니다. 대신 그녀는 느린 움직임 카드와 커뮤니티를 결집하여 그녀를 위해 싸울 수 있는 카드를 추가로 갖게 될 것입니다. 당황하면 할머니를 찾아 달려가 할머니를 이끌고 조언을 제공합니다.
휴지 뭉치부터 10년 동안 바닥에 놓여 있던 딱딱한 사탕까지 무엇이든 운반할 수 있는 카펫 가방을 잊지 마세요. 그녀는 느리게 움직이는 바보가 아닙니다. 그녀는 슬리퍼가 오른손에 있을 때 강력한 무기라는 것을 알고 있지만, 범인이 너무 가까이 다가갈 수 있게 해줍니다. 그녀는 살인범에게 피해를 주거나 막을 수 있는 함정을 설정하고 공간에 들어가면 즉시 차례를 끝낼 수 있는 함정을 설정해야 합니다. 그 물건들(니팅 바늘, 뜨개질, 좋은 접시)은 그녀에게 소중하며, 살인범은 그녀가 가족으로부터 선물을 잃게 만든 대가로 돈을 지불할 것입니다. 하지만 때로는 희생을 해야 할 때도 있는데, 할머니는 이 모든 것을 잘 알고 있습니다.
-게시자의 desc 설명
We all know the fairy tale – Red goes into the forest to bring her ailing grandmother some treats. She’s warned by her family not to stray from the path. But she sees some beautiful flowers to pick for her grandmother and cannot help herself. The Big Bad Wolf finds her there, and plans ahead. He asks her where she’s going and runs ahead to gobble up Grandmother, and then Red herself, until they’re saved by the Woodsman. In our version, it’s Red who does the deed, but what if she never makes it? What if she strays off the path too far and never makes her way to Grandmother? She may be old, she may be frail, and she may be ailing, but she is a hunter of old, and she’s forgotten more about tracking and slaying than you’ll ever know. Like a general, she’ll rally the troops to do her bidding, so that she can rescue as many people as she can along the way. If she happens to get a little pushy about sending them into battle, well, her grandbaby was taken from her too soon, and that does something to a person. Something almost as dark as the killer.
Like our other stretch goals, the rules of this are subject to change as we keep developing it. What I started with was the premise that Grandma is ailing, so we removed sprint cards, and healing cards like Short and Long Rest. Instead she will have additional slow movement cards, and cards that will Rally the community to fight for her. When they panic, they run for Grandma, to lead them and offer advice.
Let’s not forget her carpet bag that can carry anything from a wad of tissue to hard candies that have probably been sitting at the bottom for a decade. She’s no fool, being a slow mover. She knows a slipper is a formidable weapon when in the right hands, but that’s letting the killer come a little too close. She needs to set traps that can either do damage or stop the killer and immediately end their turn when they enter the space. Those items (Knitting Needles, Knick-Knacks, and the Good Plates) are precious to her, and the killer will pay for making her lose those gifts from her family. But sometimes you have to make sacrifices, which Grandma knows all too well.
—description from the publisher
Like our other stretch goals, the rules of this are subject to change as we keep developing it. What I started with was the premise that Grandma is ailing, so we removed sprint cards, and healing cards like Short and Long Rest. Instead she will have additional slow movement cards, and cards that will Rally the community to fight for her. When they panic, they run for Grandma, to lead them and offer advice.
Let’s not forget her carpet bag that can carry anything from a wad of tissue to hard candies that have probably been sitting at the bottom for a decade. She’s no fool, being a slow mover. She knows a slipper is a formidable weapon when in the right hands, but that’s letting the killer come a little too close. She needs to set traps that can either do damage or stop the killer and immediately end their turn when they enter the space. Those items (Knitting Needles, Knick-Knacks, and the Good Plates) are precious to her, and the killer will pay for making her lose those gifts from her family. But sometimes you have to make sacrifices, which Grandma knows all too well.
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