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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-1200 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bruce Harper
-
아티스트
Nicolò Blotto, Andrea Laverty
-
인원
게임 소개
월드 위기는 월드 앳 워를 위해 개발된 많은 게임 시스템과 프리퀄 게임인 개더링 스톰과 스톰 오버 아시아를 사용하는 그랜드 전략 게임입니다. 이 책은 1차 세계대전의 군사적, 경제적, 정치적, 외교적, 연구적, 생산적 측면을 시뮬레이션하고 플레이어가 1914년 독일이 방어선에 서서 동쪽에서 공격했다면 어떤 일이 벌어졌을지 스스로 알 수 있게 해줍니다:
>
.
오스트리아-헝가리는 1914년에 군대를 다르게 배치했습니다.독일은 슐리펜 계획의 정신에 충실했습니다. 튀르키예와 이탈리아는 일찍이, 나중에, 또는 다른 편에서 전쟁을 시작했습니다.독일은 보다 공격적인 해군 전략을 추구했습니다.갈리폴리 작전은 성공했거나 전혀 수행되지 않았습니다.
이탈리아는 오스트리아-헝가리 전선을 무너뜨렸습니다.
불가리아, 루마니아, 그리스는 서로 다른 정책을 추구했습니다.
독일은 베르둔에서 공격하지 않았고, 원래 계획을 따랐으며, 전투에서 승리한 적이 없었습니다.
러시아는 앞서 붕괴했거나 붕괴하지 않은 상태였습니다.
미국은 중립을 지켰습니다.
당신은 지휘권을 가지고 있었습니다.
월드 위기는 전쟁 중의 세계, 개더링 스톰, 스톰 오버 아시아에서 개발된 많은 게임 시스템을 사용하지만 다음과 같은 혁신도 포함됩니다:
전쟁 중의 태스크 포스와 유사한 육군 차트에 지상 부대를 배치하여 전투가 발생할 때까지 공격군과 방어군 모두에게 전쟁의 안개를 재현합니다.
운동과 전투가 통합된 단계로, 지상 전투는 해상 전투의 유연성을 제공합니다.
여러 차례의 지상 전투를 통해 양측 모두 반격과 강화를 통해 전투 시작 시 성과를 달성하는 것과 방어를 위한 전력 유지의 중요성을 강조했습니다.
전투 결과에 따라 여전히 적의 통제하에 있는 육각형 지형지물의 통제.
주요 전력 저항의 중요한 척도로서 국가 응집력 수준.
-게시자의 desc 설명
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오스트리아-헝가리는 1914년에 군대를 다르게 배치했습니다.독일은 슐리펜 계획의 정신에 충실했습니다. 튀르키예와 이탈리아는 일찍이, 나중에, 또는 다른 편에서 전쟁을 시작했습니다.독일은 보다 공격적인 해군 전략을 추구했습니다.갈리폴리 작전은 성공했거나 전혀 수행되지 않았습니다.
이탈리아는 오스트리아-헝가리 전선을 무너뜨렸습니다.
불가리아, 루마니아, 그리스는 서로 다른 정책을 추구했습니다.
독일은 베르둔에서 공격하지 않았고, 원래 계획을 따랐으며, 전투에서 승리한 적이 없었습니다.
러시아는 앞서 붕괴했거나 붕괴하지 않은 상태였습니다.
미국은 중립을 지켰습니다.
당신은 지휘권을 가지고 있었습니다.
월드 위기는 전쟁 중의 세계, 개더링 스톰, 스톰 오버 아시아에서 개발된 많은 게임 시스템을 사용하지만 다음과 같은 혁신도 포함됩니다:
전쟁 중의 태스크 포스와 유사한 육군 차트에 지상 부대를 배치하여 전투가 발생할 때까지 공격군과 방어군 모두에게 전쟁의 안개를 재현합니다.
운동과 전투가 통합된 단계로, 지상 전투는 해상 전투의 유연성을 제공합니다.
여러 차례의 지상 전투를 통해 양측 모두 반격과 강화를 통해 전투 시작 시 성과를 달성하는 것과 방어를 위한 전력 유지의 중요성을 강조했습니다.
전투 결과에 따라 여전히 적의 통제하에 있는 육각형 지형지물의 통제.
주요 전력 저항의 중요한 척도로서 국가 응집력 수준.
-게시자의 desc 설명
The World Crisis is a grand strategy game which uses many of the gaming systems developed for A World at War and its prequel games Gathering Storm and Storm Over Asia. It simulates the military, economic, political, diplomatic, research, and production aspects of the First World War and lets the players find out for themselves what might have happened if:
Germany had stood on the defensive in 1914 and attacked in the east.
Austria-Hungary had deployed its forces differently in 1914.
Germany had remained true to the spirit of the Schlieffen Plan.
Turkey and Italy had entered the war earlier, later, or on a different side.
Germany had pursued a more aggressive naval strategy.
The Gallipoli campaign had succeeded—or hadn’t been undertaken at all.
Italy had broken the Austro-Hungarian front.
Bulgaria, Rumania, and Greece had pursued different policies.
Germany hadn’t attacked at Verdun, had followed its original plan, or had won the battle.
Russia had collapsed earlier or hadn’t collapsed.
The U.S. had remained neutral.
YOU had been in command.
The World Crisis uses many of the game systems developed in A World at War, Gathering Storm, and Storm Over Asia, but it also includes the following innovations:
Placement of ground units on Army Charts, similar to Task Forces in A World at War, recreating the fog of war for both attacking and defending forces until combat occurs.
An integrated movement and combat phase, giving ground combat the flexibility of naval combat.
Multiple rounds of ground combat, with counterattacks and reinforcement for both sides, emphasizing both the importance of achieving results at the outset of a battle and the importance of staying power for the defense.
The control of terrain features in hexes still under enemy control, depending on combat results.
National cohesion levels as the crucial measurement of major power resistance.
—description from the publisher
Germany had stood on the defensive in 1914 and attacked in the east.
Austria-Hungary had deployed its forces differently in 1914.
Germany had remained true to the spirit of the Schlieffen Plan.
Turkey and Italy had entered the war earlier, later, or on a different side.
Germany had pursued a more aggressive naval strategy.
The Gallipoli campaign had succeeded—or hadn’t been undertaken at all.
Italy had broken the Austro-Hungarian front.
Bulgaria, Rumania, and Greece had pursued different policies.
Germany hadn’t attacked at Verdun, had followed its original plan, or had won the battle.
Russia had collapsed earlier or hadn’t collapsed.
The U.S. had remained neutral.
YOU had been in command.
The World Crisis uses many of the game systems developed in A World at War, Gathering Storm, and Storm Over Asia, but it also includes the following innovations:
Placement of ground units on Army Charts, similar to Task Forces in A World at War, recreating the fog of war for both attacking and defending forces until combat occurs.
An integrated movement and combat phase, giving ground combat the flexibility of naval combat.
Multiple rounds of ground combat, with counterattacks and reinforcement for both sides, emphasizing both the importance of achieving results at the outset of a battle and the importance of staying power for the defense.
The control of terrain features in hexes still under enemy control, depending on combat results.
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