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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

2인용 SF 워게임으로 모듈식 검투 로봇("combots")을 서로 겨룬다. 각 로봇은 사용 가능한 구성 요소를 사용하여 조합한 합성 축소 이미지로 표시됩니다. 두 개의 다른 명령 유닛(헤드), 두 개의 메인 스트러스터(병), 네 개의 장비 텐더(중간 조각)가 있으며, 스카우트(입찰 1개 포함), 워리어스(텐더 2개), 마라더(텐더 3개)를 만들 수 있다.

이제 재미있는 부분이야. 콤봇을 맞춤 설계할 수 있을 뿐만 아니라 다양한 모듈을 장비 텐더의 슬롯에 밀어넣어 실제로 만들 수 있습니다. 예를 들어 발톱 팔, 레이저, 레이저 실드, 조준 장치, 미사일 발사대, 장갑판 등이 있습니다. 준비가 되었으면 다이아몬드 모양의 육각 지도의 양 끝에 콤봇을 배치하고 전투로 안내합니다. 남은 기능성 공격 모듈이 있는 마지막 로봇이 승리합니다.

대략적인 경기 시간은 추측입니다. 두 명의 플레이어가 표준 게임 최대치를 가질 수 있으며, 다이아몬드 맵에서 최대 5명의 플레이어를 플레이하거나 사용자가 디자인한 맵에서 더 많은 플레이어를 플레이할 수 있는 시나리오가 제공되지만, 추가 미니어처를 위해 게임의 추가 복사본이나 컴포넌트를 구입해야 합니다.
Two-player SF wargame (of sorts) pitting two modular gladiatorial-combat robots ("combots") against one another. (Where have we seen this before?) Each robot is represented by a composite miniature that you put together using the available components. There are two different command units (heads), two main thrusters (bottoms), and four equipment tenders (middle pieces with six slots in them), with which you can make Scouts (combots with one tender), Warriors (two tenders), or Marauders (three tenders), although you don't get enough tenders with the game to build a pair of Marauders.

Now comes the fun part. Not only can you custom-design your combots, you can actually build them by sliding various modules into the slots in the equipment tenders: claw arms, lasers, laser shields, aiming units, missile launchers, armor plates, etc., etc. When you're ready, deploy your combots at either end of the included diamond-shaped hex map and guide them into battle; the last robot with any remaining functional offensive modules wins.

Approximate playing time is a guess. Two players is the maximum for a standard game; scenarios are provided that allow up to five players to play in the diamond map, or more players in user-designed maps, but you would have to buy either extra copies of the game or components for additional miniatures.

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