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7.2Monitor vs Merrimack: Battle of Hampton Roads, 1862 (2009) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Gary Graber
-
아티스트
-
인원
게임 소개
(서론부터):
모니터 대 메리맥: 햄튼 로드 전투(Monitor vs Merrimack: Battle of Hampton Roads)는 USS 모니터와 CSS 버지니아 간의 역사적인 전투를 바탕으로 한 간단한 2인 전략 게임이다.
게임은 지도 없이 규칙과 카운터가 있습니다. 표준 8x8
체커보드와 카드 한 벌이 필요하다. 두 배는 보드에 세워져 있으며, 가장자리의 사각형은 얕은 물을 상징한다. 미국이 움직여서 발사하면 CSA가 된다 이동 지점은 샷과 마찬가지로 각 선박의 다른 테이블에 대해 참조되는 카드 추첨에 의해 결정된다. 치명타 표로 이어질 수 있는 특수 데미지 결과를 제외하고 손상이 누적됩니다. 래밍은 메리맥이 시도할 수 있고 모니터는 얕은 물에 안전하게 들어갈 수 있습니다. 둘 다 비기지 않는다면 경기는 무승부다.
18바퀴를 돌면 가라앉는다.
모니터 대 메리맥: 햄튼 로드 전투(Monitor vs Merrimack: Battle of Hampton Roads)는 USS 모니터와 CSS 버지니아 간의 역사적인 전투를 바탕으로 한 간단한 2인 전략 게임이다.
게임은 지도 없이 규칙과 카운터가 있습니다. 표준 8x8
체커보드와 카드 한 벌이 필요하다. 두 배는 보드에 세워져 있으며, 가장자리의 사각형은 얕은 물을 상징한다. 미국이 움직여서 발사하면 CSA가 된다 이동 지점은 샷과 마찬가지로 각 선박의 다른 테이블에 대해 참조되는 카드 추첨에 의해 결정된다. 치명타 표로 이어질 수 있는 특수 데미지 결과를 제외하고 손상이 누적됩니다. 래밍은 메리맥이 시도할 수 있고 모니터는 얕은 물에 안전하게 들어갈 수 있습니다. 둘 다 비기지 않는다면 경기는 무승부다.
18바퀴를 돌면 가라앉는다.
(from the introduction:)
Monitor vs Merrimack: the Battle of Hampton Roads is a simple two-player game of strategy based on the historic battle between the USS Monitor and the CSS Virginia (also known as the Merrimack)."
Game comes with rules and counters, no map. A standard 8 by 8
checkerboard and a deck of cards are needed. The two ships are set up on the board, with edge squares representing shallow water. US moves and fires, then the CSA. Movement points are determined by card draws referenced against a different table for each ship, as are shots. Damage is accumulated except for Special Damage results which can lead to a Critical Hit table. Ramming can be attempted by the Merrimack while the Monitor can safely enter shallow water. Game is a draw if neither
is sunk after 18 turns.
Monitor vs Merrimack: the Battle of Hampton Roads is a simple two-player game of strategy based on the historic battle between the USS Monitor and the CSS Virginia (also known as the Merrimack)."
Game comes with rules and counters, no map. A standard 8 by 8
checkerboard and a deck of cards are needed. The two ships are set up on the board, with edge squares representing shallow water. US moves and fires, then the CSA. Movement points are determined by card draws referenced against a different table for each ship, as are shots. Damage is accumulated except for Special Damage results which can lead to a Critical Hit table. Ramming can be attempted by the Merrimack while the Monitor can safely enter shallow water. Game is a draw if neither
is sunk after 18 turns.
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