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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.67 / 5
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디자이너
Brian Armstrong, Andy Cox
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아티스트
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인원
게임 소개
분투 서커스는 영국 게이머들의 모임인 분투 서커스에 의해 독립적으로 출판되었다. 이것은 2명에서 4명의 플레이어를 위한 추상적인 전략 게임입니다. 보드는 14 x 14 격자로 나뉘어 있다. 각 정사각형은 칠판에 대칭적인 패턴으로 배열된 여덟 가지 색 중 하나와 열두 가지 기호 중 하나의 조합이 있다.
카드 한 벌은 색상과 상징이 일치하는 정사각형 한 장당 하나의 카드를 가지고 있다. 각 플레이어는 8장의 카드와 각각의 색깔의 카운터 세트, 고무 후프를 받게 된다. 이것들은 금속 색이며 보드 색과는 구별된다.
각 참가자는 카드를 뽑은 다음 카드를 손에 들고 카운터를 보드의 적절한 정사각형 중 하나에 놓거나 떼어낸다.
아이디어는 색상, 직교 및/또는 대각선 방향으로 연결된 5개의 카운터 행 수를 얻는 것입니다. 목표 행 수는 플레이어 수에 따라 달라지는데, 2인 경기에 5개, 더 많은 플레이어가 있을 경우 더 적은 숫자이다. 행이 형성되면 행의 각 카운터 위에 후프를 놓아 지정한다.
더 많은 주름이 있습니다. 가장 중요한 것은 "힘"색상입니다. 처음에 각 선수는 무작위로 결정되는 단일 보드 색상의 힘을 가진다. 이를 통해 플레이어는 해당 색상의 카드를 사용하여 보드의 카운터(자신 또는 다른 플레이어)를 해당 색상의 인접한 사각형으로 옮기거나 해당 색상의 사각형에서 인접 사각형으로 이동할 수 있다. 5개의 열을 생성하면 플레이어가 행의 가운데 정사각형 색상에서 힘을 얻게 된다. 이 색상은 중앙 카운터를 후프에서 분리하여 보드 측면의 파워 컬러 마커 중 하나에 배치하면 나타난다. 이런 방식으로 플레이어들은 새로운 색에 대한 힘을 얻는다. 만약 다른 플레이어가 이미 그 색깔의 힘을 가지고 있다면, 그들의 힘은 제거된다 - 하지만 힘을 얻은 플레이어는 단지 그들을 대신할 뿐이다 - 그들은 색깔의 힘을 얻지 못한다. 당신이 이미 힘을 가지고 있는 색깔에 대한 힘을 얻는 것은 그 색깔의 힘을 강화합니다. 파워 카운터는 다른 플레이어가 해당 색상의 파워를 얻을 수 없도록 한다. 사실상 그들은 그 색깔에 "lock"를 가지고 있다. 폐기된 더미와 함께 최종 주름이 생깁니다. 플레이한 카드는 네 개의 페이스 업 파일 중 하나로 폐기할 수 있다. 4개의 "draw"deck 중 하나가 소진되면 인접한 폐기 더미가 뒤집히지만 뒤섞이지 않습니다. 이를 통해 특정 색상이나 기호를 사용한 "스택"덱의 장기 전략을 사용할 수 있습니다.
부품 품질이 매우 우수합니다. 보드는 크고 화려하며, 기호는 명확하고 뚜렷합니다. 플레이어의 카운터는 통통한 플라스틱 디스크로, 알약 상자처럼 작은 캐니스터로 제공됩니다. 후프는 고무와 같은 고리이며 개별 천 가방에 들어있습니다. 당신의 행들을 인용하는 것이 매우 만족스러워요.
카드 한 벌은 색상과 상징이 일치하는 정사각형 한 장당 하나의 카드를 가지고 있다. 각 플레이어는 8장의 카드와 각각의 색깔의 카운터 세트, 고무 후프를 받게 된다. 이것들은 금속 색이며 보드 색과는 구별된다.
각 참가자는 카드를 뽑은 다음 카드를 손에 들고 카운터를 보드의 적절한 정사각형 중 하나에 놓거나 떼어낸다.
아이디어는 색상, 직교 및/또는 대각선 방향으로 연결된 5개의 카운터 행 수를 얻는 것입니다. 목표 행 수는 플레이어 수에 따라 달라지는데, 2인 경기에 5개, 더 많은 플레이어가 있을 경우 더 적은 숫자이다. 행이 형성되면 행의 각 카운터 위에 후프를 놓아 지정한다.
더 많은 주름이 있습니다. 가장 중요한 것은 "힘"색상입니다. 처음에 각 선수는 무작위로 결정되는 단일 보드 색상의 힘을 가진다. 이를 통해 플레이어는 해당 색상의 카드를 사용하여 보드의 카운터(자신 또는 다른 플레이어)를 해당 색상의 인접한 사각형으로 옮기거나 해당 색상의 사각형에서 인접 사각형으로 이동할 수 있다. 5개의 열을 생성하면 플레이어가 행의 가운데 정사각형 색상에서 힘을 얻게 된다. 이 색상은 중앙 카운터를 후프에서 분리하여 보드 측면의 파워 컬러 마커 중 하나에 배치하면 나타난다. 이런 방식으로 플레이어들은 새로운 색에 대한 힘을 얻는다. 만약 다른 플레이어가 이미 그 색깔의 힘을 가지고 있다면, 그들의 힘은 제거된다 - 하지만 힘을 얻은 플레이어는 단지 그들을 대신할 뿐이다 - 그들은 색깔의 힘을 얻지 못한다. 당신이 이미 힘을 가지고 있는 색깔에 대한 힘을 얻는 것은 그 색깔의 힘을 강화합니다. 파워 카운터는 다른 플레이어가 해당 색상의 파워를 얻을 수 없도록 한다. 사실상 그들은 그 색깔에 "lock"를 가지고 있다. 폐기된 더미와 함께 최종 주름이 생깁니다. 플레이한 카드는 네 개의 페이스 업 파일 중 하나로 폐기할 수 있다. 4개의 "draw"deck 중 하나가 소진되면 인접한 폐기 더미가 뒤집히지만 뒤섞이지 않습니다. 이를 통해 특정 색상이나 기호를 사용한 "스택"덱의 장기 전략을 사용할 수 있습니다.
부품 품질이 매우 우수합니다. 보드는 크고 화려하며, 기호는 명확하고 뚜렷합니다. 플레이어의 카운터는 통통한 플라스틱 디스크로, 알약 상자처럼 작은 캐니스터로 제공됩니다. 후프는 고무와 같은 고리이며 개별 천 가방에 들어있습니다. 당신의 행들을 인용하는 것이 매우 만족스러워요.
The Buntu Circus was independently published by a group of UK gamers calling themselves The Buntu Circus. It is an abstract strategy game for 2 to 4 players. The board is divided into a 14 x 14 grid. Each square has a combination of one of eight colours and one of twelve symbols, arranged in a symmetrical pattern on the board.
A deck of cards has one card per square on the board, matching colour and symbol. Each player gets a hand of eight cards and a set of counters and rubber hoops in their own colour. These are metallic colours, distinct from the board colours.
In turn each player draws and then plays a card from their hand, placing or removing a counter on one of the appropriate squares on the board - each colour and symbol combination appears in two places on the board, and has two cards which can match.
The idea is to get a number of linked rows of five counters in your colour, orthogonally and/or diagonally. The target number of rows depends on the number of players - five in a two player game and less if there are more players. Once a row has been formed, it is designated by placing hoops over each of the counters in the row.
There are couple of further wrinkles. Most importantly are the "power" colours. At the start, each player has power in a single board colour, determined randomly. This allows the player to use a card of that colour to move an counter on the board (their own or another player's) either to an adjacent square of that colour or from a square of that colour to an adjacent square. Creating a row of five gains the player power over the colour of the middle square of the row - this is marked by removing the central counter from its hoop and placing it on one of the power colour markers to the side of the board. In this way players gain power over new colours. If another player already has power in that colour, their power is removed - but the player who gained power merely displaces them - they do not gain power in the colour. Gaining power over a colour in which you already have power reinforces power in the colour. The player "hoops" the power counter and this prevents any other player from gaining a row that would give them power in that colour. In effect they have a "lock" on that colour. A final wrinkle comes with the discard piles. Played cards can be discard to one of four face-up piles. Once one of the four "draw" decks is exhausted, the adjacent discard pile is turned over - but not shuffled. This allows long-term strategies of "stacking" the deck with particular colours or symbols.
The quality of the components is superb. The board is big and colourful, the symbols clear and distinct. The player's counters are chunky plastic discs which come in little cannisters like pill-boxes. The hoops are rubber-like rings which come in individual cloth bags. Very satisfying to "hoop" your rows with.
A deck of cards has one card per square on the board, matching colour and symbol. Each player gets a hand of eight cards and a set of counters and rubber hoops in their own colour. These are metallic colours, distinct from the board colours.
In turn each player draws and then plays a card from their hand, placing or removing a counter on one of the appropriate squares on the board - each colour and symbol combination appears in two places on the board, and has two cards which can match.
The idea is to get a number of linked rows of five counters in your colour, orthogonally and/or diagonally. The target number of rows depends on the number of players - five in a two player game and less if there are more players. Once a row has been formed, it is designated by placing hoops over each of the counters in the row.
There are couple of further wrinkles. Most importantly are the "power" colours. At the start, each player has power in a single board colour, determined randomly. This allows the player to use a card of that colour to move an counter on the board (their own or another player's) either to an adjacent square of that colour or from a square of that colour to an adjacent square. Creating a row of five gains the player power over the colour of the middle square of the row - this is marked by removing the central counter from its hoop and placing it on one of the power colour markers to the side of the board. In this way players gain power over new colours. If another player already has power in that colour, their power is removed - but the player who gained power merely displaces them - they do not gain power in the colour. Gaining power over a colour in which you already have power reinforces power in the colour. The player "hoops" the power counter and this prevents any other player from gaining a row that would give them power in that colour. In effect they have a "lock" on that colour. A final wrinkle comes with the discard piles. Played cards can be discard to one of four face-up piles. Once one of the four "draw" decks is exhausted, the adjacent discard pile is turned over - but not shuffled. This allows long-term strategies of "stacking" the deck with particular colours or symbols.
The quality of the components is superb. The board is big and colourful, the symbols clear and distinct. The player's counters are chunky plastic discs which come in little cannisters like pill-boxes. The hoops are rubber-like rings which come in individual cloth bags. Very satisfying to "hoop" your rows with.
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