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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Lajos Brons
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아티스트
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인원
게임 소개
'왕스 오브 와'는 고대 일본을 배경으로 한 2인칭 또는 3인칭 문명 게임이다.
게임을 배경으로 한 중요한 기간 동안, 일본은 많은 부족 왕국들로 나뉘었고, 점차 그 수가 줄어들었다. 플레이어는 이 지도에서 부족 왕국 중 하나로 시작하며 일본을 통합하거나 적어도 강력한 (우승) 와 왕국을 건설하기 위해 서로 경쟁한다.
이 게임은 문명/고급 문명으로부터 몇 가지 기계와 아이디어를 차용하지만 관련 없는 기계들도 있으며, 많은 것들이 더 작은 공간 규모와 2/3인 제한에 맞춰 조정되었다. 무역도 다르고 발전도 다르고 움직임도 다르겠지만, 여전히 '킹스 오브 와'에 영감을 준 트레샴의 게임과 다소 비슷한 느낌이다.
그 게임은 여전히 원형이다. 3인승 확장은 많이 테스트되지 않았으며, 문명/고급 카드의 특성은 더 많은 플레이 테스트를 통해 수정이 필요할 수 있다.
게임을 배경으로 한 중요한 기간 동안, 일본은 많은 부족 왕국들로 나뉘었고, 점차 그 수가 줄어들었다. 플레이어는 이 지도에서 부족 왕국 중 하나로 시작하며 일본을 통합하거나 적어도 강력한 (우승) 와 왕국을 건설하기 위해 서로 경쟁한다.
이 게임은 문명/고급 문명으로부터 몇 가지 기계와 아이디어를 차용하지만 관련 없는 기계들도 있으며, 많은 것들이 더 작은 공간 규모와 2/3인 제한에 맞춰 조정되었다. 무역도 다르고 발전도 다르고 움직임도 다르겠지만, 여전히 '킹스 오브 와'에 영감을 준 트레샴의 게임과 다소 비슷한 느낌이다.
그 게임은 여전히 원형이다. 3인승 확장은 많이 테스트되지 않았으며, 문명/고급 카드의 특성은 더 많은 플레이 테스트를 통해 수정이 필요할 수 있다.
'Kings of Wa' is a two- or three-player civilization game set in ancient Japan (Joumon to Heian era; ca. -12000 to 1000 CE).
During an important part of the period in which the game is set, Japan (called 'Wa' by the Chinese’) was divided into a large number of tribal kingdoms, slowly decreasing in number. Players start as one of these tribal kingdoms anywhere on this map and compete with each other and with neutral kingdoms to unify Japan, or to build the strongest (winning) kingdom of Wa at least.
The game borrows some mechanics and ideas from Civilization / Advanced Civilization, but there are unrelated mechanics as well, and a lot has been adapted to the smaller spatial scale and to the two/three-player limit. Trade is different, development is different, movement is different, to mention just a few, but still it feels a somewhat similar to Tresham's games that inspired 'Kings of Wa'.
The game is still a prototype. The three-player expansion has not been tested much, and the characteristics of the civilization / advance cards may need further tweaking based on more playtesting.
During an important part of the period in which the game is set, Japan (called 'Wa' by the Chinese’) was divided into a large number of tribal kingdoms, slowly decreasing in number. Players start as one of these tribal kingdoms anywhere on this map and compete with each other and with neutral kingdoms to unify Japan, or to build the strongest (winning) kingdom of Wa at least.
The game borrows some mechanics and ideas from Civilization / Advanced Civilization, but there are unrelated mechanics as well, and a lot has been adapted to the smaller spatial scale and to the two/three-player limit. Trade is different, development is different, movement is different, to mention just a few, but still it feels a somewhat similar to Tresham's games that inspired 'Kings of Wa'.
The game is still a prototype. The three-player expansion has not been tested much, and the characteristics of the civilization / advance cards may need further tweaking based on more playtesting.
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