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BGG랭킹
BGG전체 : 18729
WARGAMES : 3668
ABSTRACTS : 958 -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
체스와 같은 이 변형은 고대 그리스인들이 사용한 군사 대형을 테마로 한다. 각 플레이어는 보드의 반대편에 설치된 15개의 동일한 피스를 가지고 있으며, 이것은 8 x 8 정사각형 영역으로 구성되어 있으며, 대각선으로 다른 방식으로 더 분할된다(그림 참조). 조각은 다양한 방향의 작은 삼각형 8개, 보조 삼각형 2개 크기인 정사각형 4개, 호플리테스 2개, 더 큰 삼각형인 신타그마 1개로 구성된다. 각 피스는 항상 소유자를 향해야 하기 때문에(설정용 다이어그램은 보드에 인쇄되어 있음), 일부 피스는 같은 유형의 다른 피스와 교환할 수 없다는 것을 알 수 있다(호플리트 및 보조 피스). 이것은 모든 움직임이 차단되지 않은 경로를 따라 대각선, 수평 또는 수직으로 이동함으로써 이루어지기 때문에 중요하고, 피스는 보드 외곽선이 피스와 일치하는 공간에서 끝나야 한다.
이 게임의 목적은 포획 또는 인용하는 것이다.팔랑크스 & 인용; 상대편의 조각 - 점프(체커)나 보드(체스)에 자리를 잡는 것이 아니라, 당신의 조각과 함께 그것을 두 면으로 둘러싸는 것입니다. 한 번의 움직임으로 여러 개의 상대편 피스를 둘러싸면 멀티 팔랑크스 공격이 가능하다. 선수 중 15개를 14개 잡으면 그 선수는 더 이상 이기지 못하고 탈락한다. 무승부(시간 제한까지 경기 가능)나 무승부는 각 선수가 남은 피스의 값(각 5~20점)에 따라 결정된다.
이 게임의 목적은 포획 또는 인용하는 것이다.팔랑크스 & 인용; 상대편의 조각 - 점프(체커)나 보드(체스)에 자리를 잡는 것이 아니라, 당신의 조각과 함께 그것을 두 면으로 둘러싸는 것입니다. 한 번의 움직임으로 여러 개의 상대편 피스를 둘러싸면 멀티 팔랑크스 공격이 가능하다. 선수 중 15개를 14개 잡으면 그 선수는 더 이상 이기지 못하고 탈락한다. 무승부(시간 제한까지 경기 가능)나 무승부는 각 선수가 남은 피스의 값(각 5~20점)에 따라 결정된다.
This chess-like variant is themed around the military formations used by the Ancient Greeks. Each player has 15 identical pieces that are set up on opposite sides of the board, which is comprised of an 8 x 8 playing field of squares that is further divided diagonally in alternate fashion (see picture). Pieces are comprised of: 8 small triangles of various orientation (Auxiliaries), 4 squares (Archers), which are the size of two Auxiliaries, 2 Hoplites (which are the size of an Archer with a Auxiliary on top), and 1 Syntagma, a larger triangle (the size of 2 Auxiliaries combined). Since each piece must always be oriented to face it's owner (diagram for set-up is printed on the board), you'll find that some pieces are not interchangeable with others of the same type (like Hoplites and Auxiliaries). This is important as all movement is done by moving pieces diagonally, horizontally or vertically along paths that are not blocked and the piece must end on a space where the board outline matches his piece.
The object of the game is to capture or "Phalanx" your opponents pieces - not by jumping (Checkers) or by taking it's place on the board (Chess), but by surrounding it on two of it's sides with your pieces. A multiple Phalanx attack is possible if a move surrounds several of his opponents pieces with a single move. When 14 of a players 15 pieces are captured, that player can no longer win and is eliminated. Tied or games that are a draw (you can play to a time limit as well) are determined by the value of each players remaining pieces, which are from 5 - 20 points each.
The object of the game is to capture or "Phalanx" your opponents pieces - not by jumping (Checkers) or by taking it's place on the board (Chess), but by surrounding it on two of it's sides with your pieces. A multiple Phalanx attack is possible if a move surrounds several of his opponents pieces with a single move. When 14 of a players 15 pieces are captured, that player can no longer win and is eliminated. Tied or games that are a draw (you can play to a time limit as well) are determined by the value of each players remaining pieces, which are from 5 - 20 points each.
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