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BGG랭킹
BGG전체 : 16557
FAMILYGAMES : 2659
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.40 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
-
인원
게임 소개
점보 그랑프리의 목표는 경주 점수를 가장 많이 획득하는 강력한 경주용 자동차를 만드는 것이다.
모든 플레이어는 4장의 카드로 시작합니다. 다음 4라운드에서 그들은 카드를 바꿔서 경쟁력 있는 경주용 자동차를 만들기 위해 노력한다. 경주용 자동차는 자동차 작업 카드, 타이어 카드, 엔진 카드, 그리고 운전자 카드로 구성되어 있습니다. 4라운드가 끝난 후, 모든 선수들은 그들의 경주용 자동차를 보여줍니다. 강점은 플레이한 카드 4장의 합입니다. 조합이 강할수록 마무리 순위가 높아진다. 동점일 경우 드라이버의 가치가 결정됩니다. 당신이 완전한 자동차를 만들 수 없을 때, 당신은 그 경주에 참가할 수 없습니다. 코치 작업, 타이어 및 엔진의 값이 같을 경우 원래 값에도 불구하고 조합은 21점입니다. 그런 다음 드라이버의 값을 더하면 됩니다. 당신의 드라이버도 같은 값일 때, 총 조합은 28점의 가치가 있습니다.
이 되면 다음 작업 중 하나를 선택할 수 있습니다. 카드 중 한 장을 버리고 두 장을 새로 그리세요. 새 카드는 눈에 보이는 카드나 닫힌 더미에서 뽑을 수 있습니다. 열려 있는 4개의 더미는 유형별로 정렬됩니다.
2. 모든 카드를 보관하고 열린 카드 또는 닫힌 더미에서 새 카드를 1장 뽑습니다.
그래서 매번 1장의 추가 카드를 받게 됩니다. 4바퀴를 돌면 8장의 카드가 주어지며, 이 카드를 사용하여 경주용 자동차를 만들어야 합니다. 나머지 4장의 카드는 다음 라운드에서 사용됩니다. 당신이 열린 더미들 중 하나에서 카드를 뽑을 때마다, 그것은 항상 맨 위에 있습니다. 방금 제출한 형식으로는 해당 형식의 열린 더미에서 새 형식을 그릴 수 없습니다. 매 라운드 시작마다 선수 수만큼 많은 득점카드가 공개된다. 승자는 가장 높은 카드 등을 받게 됩니다. 당신이 경기에 참가할 수 없는 경우를 제외하고 모든 플레이어는 점수를 받는다. 득점 카드를 모두 쓰는 순간 레이싱 시즌이 끝난다. 가장 많은 득점 카드를 가진 선수가 시즌(그리고 게임)에서 승리한다.
모든 플레이어는 4장의 카드로 시작합니다. 다음 4라운드에서 그들은 카드를 바꿔서 경쟁력 있는 경주용 자동차를 만들기 위해 노력한다. 경주용 자동차는 자동차 작업 카드, 타이어 카드, 엔진 카드, 그리고 운전자 카드로 구성되어 있습니다. 4라운드가 끝난 후, 모든 선수들은 그들의 경주용 자동차를 보여줍니다. 강점은 플레이한 카드 4장의 합입니다. 조합이 강할수록 마무리 순위가 높아진다. 동점일 경우 드라이버의 가치가 결정됩니다. 당신이 완전한 자동차를 만들 수 없을 때, 당신은 그 경주에 참가할 수 없습니다. 코치 작업, 타이어 및 엔진의 값이 같을 경우 원래 값에도 불구하고 조합은 21점입니다. 그런 다음 드라이버의 값을 더하면 됩니다. 당신의 드라이버도 같은 값일 때, 총 조합은 28점의 가치가 있습니다.
이 되면 다음 작업 중 하나를 선택할 수 있습니다. 카드 중 한 장을 버리고 두 장을 새로 그리세요. 새 카드는 눈에 보이는 카드나 닫힌 더미에서 뽑을 수 있습니다. 열려 있는 4개의 더미는 유형별로 정렬됩니다.
2. 모든 카드를 보관하고 열린 카드 또는 닫힌 더미에서 새 카드를 1장 뽑습니다.
그래서 매번 1장의 추가 카드를 받게 됩니다. 4바퀴를 돌면 8장의 카드가 주어지며, 이 카드를 사용하여 경주용 자동차를 만들어야 합니다. 나머지 4장의 카드는 다음 라운드에서 사용됩니다. 당신이 열린 더미들 중 하나에서 카드를 뽑을 때마다, 그것은 항상 맨 위에 있습니다. 방금 제출한 형식으로는 해당 형식의 열린 더미에서 새 형식을 그릴 수 없습니다. 매 라운드 시작마다 선수 수만큼 많은 득점카드가 공개된다. 승자는 가장 높은 카드 등을 받게 됩니다. 당신이 경기에 참가할 수 없는 경우를 제외하고 모든 플레이어는 점수를 받는다. 득점 카드를 모두 쓰는 순간 레이싱 시즌이 끝난다. 가장 많은 득점 카드를 가진 선수가 시즌(그리고 게임)에서 승리한다.
The goal of Jumbo Grand Prix is to create strong race cars that score the most racing points.
Every player starts with 4 cards. In the next 4 rounds they try to build a competitive race car by changing their cards. A race car consists of a coach-work card, a tire card, an engine card, and a driver card. After 4 rounds, all the players show their race car for that race. The strength is the sum of the 4 played cards. The stronger the combination, the higher your finish place. In case of a tie, the value of the driver decides. Whenever you cannot make a complete car, you cannot take part in that race. When your coach-work, tires, and engine have the same value, the combination is worth 21 points, in spite of their original value. Then you add the value of the driver. When your driver is also of the same value, the total combination is worth 28 points.
When it's your turn, you can choose one of the following actions:
1. Discard 1 of your cards (face up) and draw 2 new ones. The new cards can be drawn from the visible cards or from the closed pile. The 4 open piles are sorted by type.
2. Keep all your cards and draw 1 new card (from an open or the closed pile).
So every turn you get 1 extra card. After 4 turns you have 8 cards, from which you must build your race car. The other 4 cards are used in the next round. Whenever you draw a card from one of the open piles, it is always the top one. From the type you just handed in, you cannot draw a new one from that type's open pile. At the start of each round, as many scoring cards are revealed as there are players. The winner gets the highest card and so on. Every player receives points, unless you cannot take part in the race. As soon as all scoring cards are used, the racing season is over. The player with the highest total of scoring cards wins the season (and the game).
Every player starts with 4 cards. In the next 4 rounds they try to build a competitive race car by changing their cards. A race car consists of a coach-work card, a tire card, an engine card, and a driver card. After 4 rounds, all the players show their race car for that race. The strength is the sum of the 4 played cards. The stronger the combination, the higher your finish place. In case of a tie, the value of the driver decides. Whenever you cannot make a complete car, you cannot take part in that race. When your coach-work, tires, and engine have the same value, the combination is worth 21 points, in spite of their original value. Then you add the value of the driver. When your driver is also of the same value, the total combination is worth 28 points.
When it's your turn, you can choose one of the following actions:
1. Discard 1 of your cards (face up) and draw 2 new ones. The new cards can be drawn from the visible cards or from the closed pile. The 4 open piles are sorted by type.
2. Keep all your cards and draw 1 new card (from an open or the closed pile).
So every turn you get 1 extra card. After 4 turns you have 8 cards, from which you must build your race car. The other 4 cards are used in the next round. Whenever you draw a card from one of the open piles, it is always the top one. From the type you just handed in, you cannot draw a new one from that type's open pile. At the start of each round, as many scoring cards are revealed as there are players. The winner gets the highest card and so on. Every player receives points, unless you cannot take part in the race. As soon as all scoring cards are used, the racing season is over. The player with the highest total of scoring cards wins the season (and the game).
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