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BGG랭킹
BGG전체 : 10634
THEMATIC : 1346
STRATEGY : 2570 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.53 / 5
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디자이너
Jim Musser
-
아티스트
Bill Sanders
-
인원
게임 소개
미리보기에서 추정한 값:
게임의 본질은 전국을 한 볼에서 네 볼로 옮겨 다니며 도시에 상륙하고 도시 크기에 비례하는 적절한 상태에서 "vote"를 득점하는 것입니다. 각 턴마다, 당신은 움직이고 당신이 착륙한 주에 표를 더한다.
발생할 수 있는 많은 합병증이 있습니다. 당신은 차례에 앉아서 돈을 모을 수 있습니다. 돈으로, 당신은 그 주에서 얻은 모든 차후 투표의 곱셈 역할을 하면서, 그 주에서 "조직"을 살 수 있다. 당신은 "광고"를 살 수 있다. - 당신이 방문하기엔 너무 바쁜 주의 표를 살 때 가장 유용하다. 당신은 당신의 후보처럼 여행을 하고 표를 얻을 수 있는 추가적인 전당포들을 살 수 있다. 주사위 운이 따르지 않는 곳에 가도록 도와주는 "특급 항공편"을 살 수 있습니다.
이 게임의 가장 특징적인 부분은 "이슈"에서 나온다. 각 선수는 다양한 이슈에 대해 자신의 프로필을 가지고 정치인을 고른다. 그러면 선택 카드나 우연 카드를 통해 이슈가 "능동적"이 됩니다. 이 문제가 활발한 한 관련 입장을 가진 정치인들은 특정 주를 방문할 때 상여금이나 위약금을 받게 된다. 이 게임은 역할 연기를 강하게 장려합니다.
게임의 클라이맥스는 마지막에 나타나며, 누가 가장 많은 표를 가졌는지 보기 위해 각 주를 내려가면서 그 주의 대의원을 얻게 된다. 가장 낮은 점수를 받은 선수가 탈락해 각 주에서 다음 강자에게 자신의 주의 표를 주는 스마트 투표 시스템이 있다. 이것은 승자가 결정될 때까지 선수들이 매 연속 투표에서 탈락하면서 계속된다.
게임의 본질은 전국을 한 볼에서 네 볼로 옮겨 다니며 도시에 상륙하고 도시 크기에 비례하는 적절한 상태에서 "vote"를 득점하는 것입니다. 각 턴마다, 당신은 움직이고 당신이 착륙한 주에 표를 더한다.
발생할 수 있는 많은 합병증이 있습니다. 당신은 차례에 앉아서 돈을 모을 수 있습니다. 돈으로, 당신은 그 주에서 얻은 모든 차후 투표의 곱셈 역할을 하면서, 그 주에서 "조직"을 살 수 있다. 당신은 "광고"를 살 수 있다. - 당신이 방문하기엔 너무 바쁜 주의 표를 살 때 가장 유용하다. 당신은 당신의 후보처럼 여행을 하고 표를 얻을 수 있는 추가적인 전당포들을 살 수 있다. 주사위 운이 따르지 않는 곳에 가도록 도와주는 "특급 항공편"을 살 수 있습니다.
이 게임의 가장 특징적인 부분은 "이슈"에서 나온다. 각 선수는 다양한 이슈에 대해 자신의 프로필을 가지고 정치인을 고른다. 그러면 선택 카드나 우연 카드를 통해 이슈가 "능동적"이 됩니다. 이 문제가 활발한 한 관련 입장을 가진 정치인들은 특정 주를 방문할 때 상여금이나 위약금을 받게 된다. 이 게임은 역할 연기를 강하게 장려합니다.
게임의 클라이맥스는 마지막에 나타나며, 누가 가장 많은 표를 가졌는지 보기 위해 각 주를 내려가면서 그 주의 대의원을 얻게 된다. 가장 낮은 점수를 받은 선수가 탈락해 각 주에서 다음 강자에게 자신의 주의 표를 주는 스마트 투표 시스템이 있다. 이것은 승자가 결정될 때까지 선수들이 매 연속 투표에서 탈락하면서 계속된다.
extrapolated from the preview:
The essence of the game is that you are moving from one to four pawns around the country, landing in cities, and scoring "votes" in the appropriate state which are proportional to the size of the city. Each turn, you move and add votes to the states you land in.
There are many complications that can occur. You can sit out a turn and collect money. With money, you can buy "organization" in a state, acting as a multiplier to all subsequent votes you get in that state. You can buy "advertising" - most useful in buying votes in piddly states that you're too busy to visit. You can buy "surrogates" which are additional pawns who may travel, garnering votes, just like your candidate. You can buy "special flights" that help you get to places without the luck of the dice.
The most characteristic part of the game comes in the "issues". Each player picks a politician with his own profile on how he stands on various issues. Then either through choice or chance cards, issues become "active". As long as the issue is active, politicians with a relevant stand will have bonuses or penalties when he visits certain states. The game strongly encourages role playing.
The climax of the game comes at the end, as you go down each state to see who has the most votes, thereby winning that state's delegates. There is a smart balloting system, in which the lowest scoring player drops out, giving his states' votes to the next strongest in each state. This continues, with players dropping out in each successive ballot until a winner is chosen.
The essence of the game is that you are moving from one to four pawns around the country, landing in cities, and scoring "votes" in the appropriate state which are proportional to the size of the city. Each turn, you move and add votes to the states you land in.
There are many complications that can occur. You can sit out a turn and collect money. With money, you can buy "organization" in a state, acting as a multiplier to all subsequent votes you get in that state. You can buy "advertising" - most useful in buying votes in piddly states that you're too busy to visit. You can buy "surrogates" which are additional pawns who may travel, garnering votes, just like your candidate. You can buy "special flights" that help you get to places without the luck of the dice.
The most characteristic part of the game comes in the "issues". Each player picks a politician with his own profile on how he stands on various issues. Then either through choice or chance cards, issues become "active". As long as the issue is active, politicians with a relevant stand will have bonuses or penalties when he visits certain states. The game strongly encourages role playing.
The climax of the game comes at the end, as you go down each state to see who has the most votes, thereby winning that state's delegates. There is a smart balloting system, in which the lowest scoring player drops out, giving his states' votes to the next strongest in each state. This continues, with players dropping out in each successive ballot until a winner is chosen.
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