-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Robert J. McCredie, Stephen G. Walburn
-
아티스트
Craig Lindholm, Robert J. McCredie
-
인원
게임 소개
사용자 요약
우주에서의 소규모 탑승을 위한 간단한 전술적 육중반격 게임입니다.
카운터는 개인 전투원을 나타냅니다(규칙에서 "캐릭터"라고 함). 최대 20명의 탑승자와 20명의 방어자가 있을 수 있습니다. 각 문자는 4가지 범주로 개별적으로 등급이 매겨집니다. 상처, 공격 등급, 갑옷 및 무기. 각 카테고리의 값은 제어 플레이어가 할당한 포인트(캐릭터당 4점씩 부여)에 따라 0~2점 범위이다.
선택적 규칙은 캐릭터가 생존할 때마다 10개의 미션에 대해 캐릭터 발전을 허용한다. 다른 선택적 규칙으로는 서면 주문, 대면, 각 유닛에 대한 이니셔티브 결정, 다중 플레이어 시나리오에 대한 캐릭터 구성 포인트의 다른 할당을 포함한다. 팀 플레이는 시나리오 생성 규칙의 일부로 제공됩니다.
규칙집 발췌문
함대 사령부로부터 함선을 나포하라는 명령을 받고 셔틀에서 적 함선의 상륙장으로 뛰어내렸습니다. 이 명령은 헤드셋으로 반복된다: 배를 온전하게 나포하라. 포로를 잡지 말라." 당신은 주문의 이유를 알지도 못하고 신경도 쓰지 않습니다. 임무 지휘관으로서, 당신의 유일한 관심사는 가능한 한 적은 사상자들로 임무를 성공적으로 완수하는 것입니다.
침대에서 클락슨 굉음이 들려요 잠에서 깬 당신은 당신의 함선이 포위되어 있다는 것을 깨닫고 다음 명령을 듣습니다. 그들은 살아서 배를 떠나서는 안 된다." 질문할 시간 없어요. 침략자들이 당신을 죽이기 전에 죽여야 한다는 것밖에 모르잖아요.
디자이너 참고 사항:
게시판을 꼼꼼히 살펴본 결과, 스페이스 워리어(SPACE WARRIOR)는 움직임의 게임임이 분명해야 한다. 덮개를 제공할 수 있는 벽이나 탈출구를 제공할 수 있는 해치웨이에서 너무 멀리 벗어나지 않도록 주의하십시오. 선택적 규칙의 사용을 강력히 권장합니다. 이 규칙들은 단지 몇 분간의 추가 경기 시간을 희생하면서 플레이 테스트 동안 게임에 활력을 불어넣었다.
우주에서의 소규모 탑승을 위한 간단한 전술적 육중반격 게임입니다.
카운터는 개인 전투원을 나타냅니다(규칙에서 "캐릭터"라고 함). 최대 20명의 탑승자와 20명의 방어자가 있을 수 있습니다. 각 문자는 4가지 범주로 개별적으로 등급이 매겨집니다. 상처, 공격 등급, 갑옷 및 무기. 각 카테고리의 값은 제어 플레이어가 할당한 포인트(캐릭터당 4점씩 부여)에 따라 0~2점 범위이다.
선택적 규칙은 캐릭터가 생존할 때마다 10개의 미션에 대해 캐릭터 발전을 허용한다. 다른 선택적 규칙으로는 서면 주문, 대면, 각 유닛에 대한 이니셔티브 결정, 다중 플레이어 시나리오에 대한 캐릭터 구성 포인트의 다른 할당을 포함한다. 팀 플레이는 시나리오 생성 규칙의 일부로 제공됩니다.
규칙집 발췌문
함대 사령부로부터 함선을 나포하라는 명령을 받고 셔틀에서 적 함선의 상륙장으로 뛰어내렸습니다. 이 명령은 헤드셋으로 반복된다: 배를 온전하게 나포하라. 포로를 잡지 말라." 당신은 주문의 이유를 알지도 못하고 신경도 쓰지 않습니다. 임무 지휘관으로서, 당신의 유일한 관심사는 가능한 한 적은 사상자들로 임무를 성공적으로 완수하는 것입니다.
침대에서 클락슨 굉음이 들려요 잠에서 깬 당신은 당신의 함선이 포위되어 있다는 것을 깨닫고 다음 명령을 듣습니다. 그들은 살아서 배를 떠나서는 안 된다." 질문할 시간 없어요. 침략자들이 당신을 죽이기 전에 죽여야 한다는 것밖에 모르잖아요.
디자이너 참고 사항:
게시판을 꼼꼼히 살펴본 결과, 스페이스 워리어(SPACE WARRIOR)는 움직임의 게임임이 분명해야 한다. 덮개를 제공할 수 있는 벽이나 탈출구를 제공할 수 있는 해치웨이에서 너무 멀리 벗어나지 않도록 주의하십시오. 선택적 규칙의 사용을 강력히 권장합니다. 이 규칙들은 단지 몇 분간의 추가 경기 시간을 희생하면서 플레이 테스트 동안 게임에 활력을 불어넣었다.
User Summary
A simple tactical hex-and-counter game of small-scale boarding actions in space.
The counters represent individual combatants (referred to as "characters" in the rules). There can be up to twenty boarding and twenty defending characters. Each character is individually rated in four categories: Wounds, Offensive Class, Armor, and Weapons. The value for each category will range from 0-2 based on points assigned by the controlling player (four points are allotted to each character).
An optional rule allows for character advancement for every ten (!) missions a character survives (which seems like long odds in a game that is always a battle to the death). Other optional rules include written orders, facing, initiative determination for each unit, and a different allocation of character construction points for multi-player scenarios. Team play is offered as part of the scenario creation rules.
Rulebook Excerpts
You have received orders from Fleet Command to capture a ship and have jumped from your shuttle onto the landing bay of the enemy craft. The orders are repeated over the headset: "Capture the ship intact; no prisoners are to be taken." You do not know the reason for the order nor do you care. As mission commander, your sole concern is the successful completion of your mission with as few casualties as possible.
From your bunk you hear the klaxon blaring. Startled from sleep, you realize that your ship is under siege and listen for further orders. "They must not leave the ship alive." There is no time for questions; you only know that you must kill the invaders before they kill you.
Designers' Notes:
After carefully reviewing the board, it should be obvious that SPACE WARRIOR is a game of movement. Be careful not to stray too far from the wall that can provide cover or a hatchway that can provide escape. We strongly recommend the use of the optional rules. These rules enlivened the game during play-testing at the expense of only a few minutes of additional playing time.
A simple tactical hex-and-counter game of small-scale boarding actions in space.
The counters represent individual combatants (referred to as "characters" in the rules). There can be up to twenty boarding and twenty defending characters. Each character is individually rated in four categories: Wounds, Offensive Class, Armor, and Weapons. The value for each category will range from 0-2 based on points assigned by the controlling player (four points are allotted to each character).
An optional rule allows for character advancement for every ten (!) missions a character survives (which seems like long odds in a game that is always a battle to the death). Other optional rules include written orders, facing, initiative determination for each unit, and a different allocation of character construction points for multi-player scenarios. Team play is offered as part of the scenario creation rules.
Rulebook Excerpts
You have received orders from Fleet Command to capture a ship and have jumped from your shuttle onto the landing bay of the enemy craft. The orders are repeated over the headset: "Capture the ship intact; no prisoners are to be taken." You do not know the reason for the order nor do you care. As mission commander, your sole concern is the successful completion of your mission with as few casualties as possible.
From your bunk you hear the klaxon blaring. Startled from sleep, you realize that your ship is under siege and listen for further orders. "They must not leave the ship alive." There is no time for questions; you only know that you must kill the invaders before they kill you.
Designers' Notes:
After carefully reviewing the board, it should be obvious that SPACE WARRIOR is a game of movement. Be careful not to stray too far from the wall that can provide cover or a hatchway that can provide escape. We strongly recommend the use of the optional rules. These rules enlivened the game during play-testing at the expense of only a few minutes of additional playing time.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
264
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
852
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
543
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
486
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
448
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
652
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
671
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
977
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11