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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Graeme Levin, Arnold Witkin
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙에서:
카드 크리켓은 2년 반 동안 크리켓 경기의 통계 기록을 연구한 결과이다. 하지만 그것은 가벼운 측면도 가지고 있었다. 카드 크리켓이 가능한 한 진짜가 될 수 있도록 게임의 모든 세부 사항을 기록하면서 실제 경기를 보는 즐거운 날들을 많이 포함했다.
장비:
i) 다음과 같은 두 개의 카드 팩:
a) 볼링 팩(110장)
b) 배팅 팩(108 카드)
ii) 일반 크리켓 스코어북과 유사한 스코어링 패드
iii) 특수 다이 - 얼굴이 5개 보이고 '꺼지지 않음'이 1개 나타납니다.
iv) 볼링할 수 있는 다양한 유형의 볼에 대해 어떤 타격 샷을 할 수 있는지를 별표로 표시한 차트
v) 뒷면에 인쇄된 지시사항을 사용하여 점수를 매기는 방법의 예를 보여주는 느슨한 점수 매기기 시트입니다.
이것은 기계적으로 간단한 크리켓 시뮬레이션 게임입니다. 여러분은 크리켓 (하지만 그렇지 않다면 왜 크리켓을 하겠습니까?), 그래서 경기를 준비하고 득점하는 방법 등을 알 것으로 기대됩니다. 각 선수는 한 팀을 플레이한다 (분명히 두 명 이상이 크리켓 경기를 할 경우, 그들은 다른 선수의 역할을 맡을 수 있다).
이 메커니즘은 손 관리의 하나입니다. 볼링 선수는 오버에 있는 공에 대해 6개의 무작위 카드를 고르고, 그는 어떤 순서로든 경기를 할 수 있다. 그 배트맨은 그가 몇 번을 타구하느냐에 따라 다양한 배팅 카드를 가지고 있다. 볼러는 카드(공)를 치고 배트맨은 카드를 그 공에 대적한다. 만약 배팅 카드가 그 공에 유효한 스토크(반 발리 오프 스텀프, 구글리 스윕 등)라면, 그 결과는 때때로 배팅 카드에 인쇄된 대로 나오지만, 종종 그냥 필드 처리된다. 배팅 카드가 볼링에 유효한 스트로크가 아닐 경우 타자는 아웃될 가능성이 높다(다이를 이용한 어필과 아웃이 없다). 만약 그가 아웃되지 않았다면, 그 타자는 그의 손을 보충하고, 다음 공은 볼링된다.
카드 크리켓은 2년 반 동안 크리켓 경기의 통계 기록을 연구한 결과이다. 하지만 그것은 가벼운 측면도 가지고 있었다. 카드 크리켓이 가능한 한 진짜가 될 수 있도록 게임의 모든 세부 사항을 기록하면서 실제 경기를 보는 즐거운 날들을 많이 포함했다.
장비:
i) 다음과 같은 두 개의 카드 팩:
a) 볼링 팩(110장)
b) 배팅 팩(108 카드)
ii) 일반 크리켓 스코어북과 유사한 스코어링 패드
iii) 특수 다이 - 얼굴이 5개 보이고 '꺼지지 않음'이 1개 나타납니다.
iv) 볼링할 수 있는 다양한 유형의 볼에 대해 어떤 타격 샷을 할 수 있는지를 별표로 표시한 차트
v) 뒷면에 인쇄된 지시사항을 사용하여 점수를 매기는 방법의 예를 보여주는 느슨한 점수 매기기 시트입니다.
이것은 기계적으로 간단한 크리켓 시뮬레이션 게임입니다. 여러분은 크리켓 (하지만 그렇지 않다면 왜 크리켓을 하겠습니까?), 그래서 경기를 준비하고 득점하는 방법 등을 알 것으로 기대됩니다. 각 선수는 한 팀을 플레이한다 (분명히 두 명 이상이 크리켓 경기를 할 경우, 그들은 다른 선수의 역할을 맡을 수 있다).
이 메커니즘은 손 관리의 하나입니다. 볼링 선수는 오버에 있는 공에 대해 6개의 무작위 카드를 고르고, 그는 어떤 순서로든 경기를 할 수 있다. 그 배트맨은 그가 몇 번을 타구하느냐에 따라 다양한 배팅 카드를 가지고 있다. 볼러는 카드(공)를 치고 배트맨은 카드를 그 공에 대적한다. 만약 배팅 카드가 그 공에 유효한 스토크(반 발리 오프 스텀프, 구글리 스윕 등)라면, 그 결과는 때때로 배팅 카드에 인쇄된 대로 나오지만, 종종 그냥 필드 처리된다. 배팅 카드가 볼링에 유효한 스트로크가 아닐 경우 타자는 아웃될 가능성이 높다(다이를 이용한 어필과 아웃이 없다). 만약 그가 아웃되지 않았다면, 그 타자는 그의 손을 보충하고, 다음 공은 볼링된다.
From the rules:
Card Cricket was the result of 2 1/1 years' painstaking research into the statistical records of cricket matches going back several years. But it had its lighter side, too. It involved many pleasant days spent watching actual matches - recording every single detail of the games so that Card Cricket would be as authentic as possible.
Equipment:
i) Two packs of cards as follows:
a) Bowling pack (110 cards)
b) Batting pack (108 cards)
ii) A scoring pad which resembles an ordinary cricket score book
iii) A special die - 5 faces showing out and 1 face showing 'not out'.
iv) A chart showing by means of asterisks which batting shots can be played against the various types of balls that can be bowled
v) A loose scoring sheet which serves as an example of how to score with instructions printed on the back.
This is a mechanically simple cricket simulation game. You are expected to 'know' cricket (but why else would you be playing it?), and thus how to arrange and score matches, etc. Each player plays one team (obviously if more than two people are playing the game, they can take the part of different players in the cricket match).
The mechanism is one of hand management. The bowler picks 6 random cards for the balls in the over, which he can play in any order. The batsman has a number of batting cards which varies according to which number he is batting at. The bowler plays a card (a ball) and the batsman plays a card against that ball. If the batting card is a valid stoke for that ball (a cover drive for a half volley outside off stump, a sweep to a googly, etc), then the outcome is as printed on the batting card sometimes runs, but often just fielded. If the batting card is not a valid stroke for the ball bowled, then the batsman is likely to be out (there are appeals and not outs using the die). If he is not out, the batsman replenishes his hand, and the next ball is bowled.
Card Cricket was the result of 2 1/1 years' painstaking research into the statistical records of cricket matches going back several years. But it had its lighter side, too. It involved many pleasant days spent watching actual matches - recording every single detail of the games so that Card Cricket would be as authentic as possible.
Equipment:
i) Two packs of cards as follows:
a) Bowling pack (110 cards)
b) Batting pack (108 cards)
ii) A scoring pad which resembles an ordinary cricket score book
iii) A special die - 5 faces showing out and 1 face showing 'not out'.
iv) A chart showing by means of asterisks which batting shots can be played against the various types of balls that can be bowled
v) A loose scoring sheet which serves as an example of how to score with instructions printed on the back.
This is a mechanically simple cricket simulation game. You are expected to 'know' cricket (but why else would you be playing it?), and thus how to arrange and score matches, etc. Each player plays one team (obviously if more than two people are playing the game, they can take the part of different players in the cricket match).
The mechanism is one of hand management. The bowler picks 6 random cards for the balls in the over, which he can play in any order. The batsman has a number of batting cards which varies according to which number he is batting at. The bowler plays a card (a ball) and the batsman plays a card against that ball. If the batting card is a valid stoke for that ball (a cover drive for a half volley outside off stump, a sweep to a googly, etc), then the outcome is as printed on the batting card sometimes runs, but often just fielded. If the batting card is not a valid stroke for the ball bowled, then the batsman is likely to be out (there are appeals and not outs using the die). If he is not out, the batsman replenishes his hand, and the next ball is bowled.
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