-
BGG랭킹
BGG전체 : 17148
FAMILYGAMES : 2678
5.8Der Herr der Ringe: Die Zwei Türme – das Kartenspiel (2002) -
-
인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.96 / 5
-
디자이너
Reiner Knizia
-
아티스트
-
인원
게임 소개
데어 헤르 데 링게: Die Zwei T¨rme – das Kartenspiel은 독일 반지의 제왕 영화 타이인 게임 중 두 번째 게임이다. 호빗 프로도, 샘, 메리, 피핀은 그들의 여행을 계속한다. 중간지구를 지나는 길에, 그들은 새로운 모험을 정복하도록 도와주는 동맹국들을 만난다. 그들은 어두운 적들의 위험한 탑을 한 걸음씩 지나갑니다. 각 위치는 새로운 도전을 안고 있으며 힘, 지혜, 인내력 또는 결단력을 필요로 합니다.
게임은 6라운드에 걸쳐 진행됩니다. 각 라운드는 두 개의 연속 페이즈로 구성된다.
1. 이동 단계: Marker(마커)가 Path(경로) 카드 위로 이동합니다. 각각의 장소로 가는 길목에서 플레이어들은 캐릭터와 간달프 카드를 모은다.
2. 채점 단계: 마커가 위치에 도달합니다. 여기서는 각 플레이어가 원하는 만큼 또는 패스를 하는 만큼 자신의 앞에 여러 개의 카드를 대고 한 번에 플레이합니다. 모든 플레이어가 이렇게 하면 득점이 발생합니다. 플레이어들은 그들이 플레이한 카드의 총 수를 비교합니다. 현재 위치 카드의 특성이 표시된 카드와 특성이 일치하는 열에 재생된 간달프 카드만 계산됩니다. 가장 많은 카드를 가지고 있는 사람이 해당 위치와 링에서 가장 높은 포인트 타일을 받는다(그는 다음 라운드의 출발 선수다. 적절한 유형의 카드가 두 번째로 많은 플레이어는 다음으로 높은 포인트 타일을 사용합니다. 일치하는 카드가 가장 적은 플레이어는 아무 것도 얻지 못합니다.
게임이 끝날 때까지 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
게임은 6라운드에 걸쳐 진행됩니다. 각 라운드는 두 개의 연속 페이즈로 구성된다.
1. 이동 단계: Marker(마커)가 Path(경로) 카드 위로 이동합니다. 각각의 장소로 가는 길목에서 플레이어들은 캐릭터와 간달프 카드를 모은다.
2. 채점 단계: 마커가 위치에 도달합니다. 여기서는 각 플레이어가 원하는 만큼 또는 패스를 하는 만큼 자신의 앞에 여러 개의 카드를 대고 한 번에 플레이합니다. 모든 플레이어가 이렇게 하면 득점이 발생합니다. 플레이어들은 그들이 플레이한 카드의 총 수를 비교합니다. 현재 위치 카드의 특성이 표시된 카드와 특성이 일치하는 열에 재생된 간달프 카드만 계산됩니다. 가장 많은 카드를 가지고 있는 사람이 해당 위치와 링에서 가장 높은 포인트 타일을 받는다(그는 다음 라운드의 출발 선수다. 적절한 유형의 카드가 두 번째로 많은 플레이어는 다음으로 높은 포인트 타일을 사용합니다. 일치하는 카드가 가장 적은 플레이어는 아무 것도 얻지 못합니다.
게임이 끝날 때까지 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
Der Herr der Ringe: Die Zwei Türme – das Kartenspiel is the second of the German Lord of the Rings movie tie-in games. The Hobbits Frodo, Sam, Merry, and Pippin continue their journey. On their way through Middle Earth, they meet allies who help them to master new adventures. Step by step they pass the dangerous towers of the dark enemies. Each Location holds new challenges and requires strength, wisdom, endurance, or determination.
The game proceeds over six rounds. Each round consists of two consecutive phases:
1. Movement phase: The Marker moves over a Path card. On the path to the individual locations, the players collect Character and Gandalf cards.
2. Scoring phase: The Marker reaches a Location. Here, each player plays, all at once, as many cards face-up in front of himself as he wishes or he passes. After all players have done this, scoring occurs. Players compare the total number of their played cards. Only cards displaying the characteristic of the current Location card and Gandalf cards played in the column with the matching characteristic are counted. Whoever has the most cards of the appropriate type takes the highest point tile at that Location and the Ring (he is the start player for the next round). The player with second-most cards of the appropriate type takes the next highest point tile and so on - the player with the fewest matching cards gets nothing.
The player who has earned the most points by the end of the game wins.
The game proceeds over six rounds. Each round consists of two consecutive phases:
1. Movement phase: The Marker moves over a Path card. On the path to the individual locations, the players collect Character and Gandalf cards.
2. Scoring phase: The Marker reaches a Location. Here, each player plays, all at once, as many cards face-up in front of himself as he wishes or he passes. After all players have done this, scoring occurs. Players compare the total number of their played cards. Only cards displaying the characteristic of the current Location card and Gandalf cards played in the column with the matching characteristic are counted. Whoever has the most cards of the appropriate type takes the highest point tile at that Location and the Ring (he is the start player for the next round). The player with second-most cards of the appropriate type takes the next highest point tile and so on - the player with the fewest matching cards gets nothing.
The player who has earned the most points by the end of the game wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
599
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
454
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18