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BGG랭킹
BGG전체 : 20688
WARGAMES : 3914
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 두 사람이 하는 게임입니다. 하나는 북부군을 지휘하고, 다른 하나는 남부군을 지휘한다. 당신이 승리할 수 있는 최고의 기회를 줄 전략을 개발하고 결정을 내리는 것은 지휘관 중 한 명으로서 당신에게 달려 있습니다. 전쟁의 진행은 당신 손에 달렸어요.
1863년 초, 남군과 북군은 긴밀하게 균형을 이루었다. 어느 쪽도 이길 수 있다. 차이가 있었는데, 북한은 더 많은 군대를 보유하고 있는 반면 남한은 더 많은 기동력을 가진 더 나은 군대를 보유하고 있었다. 하지만 결정적인 싸움은 미래에 있었다. 북군과 남군 모두 같은 요소, 즉 적시에 적지에서 충분한 전투력, 대담하고 영리한 전술, 운에 의해 최종 승리가 결정될 것이다. 이 게임의 선수들은 똑같이 싸워야 합니다. 이기려면 같은 기술, 과감함, 운이 필요하다." - 게임 규칙 소개에서 따왔습니다.
사용자 검토: 부대에는 보병, 기병, 포함의 세 종류가 있습니다. 보병은 한 바퀴 돌 때마다 육지에서 한 칸씩 움직일 수 있다. 기병대는 각 턴마다 육지에서 최대 두 칸까지 이동할 수 있습니다. 포함은 한 바퀴 돌 때마다 최대 두 칸까지 움직일 수 있으며 보병을 수송할 수 있다. 단위는 직교 및 대각선으로 이동할 수 있습니다.
게임보드는 18 x 18 사각형 격자이다. 단위, 철도, 주요 도시, 산, 중요 수로의 출발지가 표시된다.
선수들은 남군 선수가 먼저 움직이며 교대로 움직인다. 전투는 상대 세력이 같은 공간을 차지할 때 발생한다. 규칙은 더 세밀하지만 큰 병력은 항상 작은 병사를 물리친다. 플레이어는 상대편의 주요 도시를 점령하여 강제로 유닛을 제거한다.
상대편 유닛을 모두 제거하거나 상대를 항복시키는 플레이어가 승리합니다.
[2012년 12월 27일] 이 게임은 1961년 3월 17일 라이프 매거진 제50권 11호에 처음 게재되었다. 그것은 라이프 매거진 스태프 세 명이 디자인했습니다. 이 파커 브라더스 판은 후속으로 출판되었으며, 따라서 두 번째 판으로 더 정확하게 설명된다. 그림에서 Life 매거진의 간단한 클립을 참조하십시오.
1863년 초, 남군과 북군은 긴밀하게 균형을 이루었다. 어느 쪽도 이길 수 있다. 차이가 있었는데, 북한은 더 많은 군대를 보유하고 있는 반면 남한은 더 많은 기동력을 가진 더 나은 군대를 보유하고 있었다. 하지만 결정적인 싸움은 미래에 있었다. 북군과 남군 모두 같은 요소, 즉 적시에 적지에서 충분한 전투력, 대담하고 영리한 전술, 운에 의해 최종 승리가 결정될 것이다. 이 게임의 선수들은 똑같이 싸워야 합니다. 이기려면 같은 기술, 과감함, 운이 필요하다." - 게임 규칙 소개에서 따왔습니다.
사용자 검토: 부대에는 보병, 기병, 포함의 세 종류가 있습니다. 보병은 한 바퀴 돌 때마다 육지에서 한 칸씩 움직일 수 있다. 기병대는 각 턴마다 육지에서 최대 두 칸까지 이동할 수 있습니다. 포함은 한 바퀴 돌 때마다 최대 두 칸까지 움직일 수 있으며 보병을 수송할 수 있다. 단위는 직교 및 대각선으로 이동할 수 있습니다.
게임보드는 18 x 18 사각형 격자이다. 단위, 철도, 주요 도시, 산, 중요 수로의 출발지가 표시된다.
선수들은 남군 선수가 먼저 움직이며 교대로 움직인다. 전투는 상대 세력이 같은 공간을 차지할 때 발생한다. 규칙은 더 세밀하지만 큰 병력은 항상 작은 병사를 물리친다. 플레이어는 상대편의 주요 도시를 점령하여 강제로 유닛을 제거한다.
상대편 유닛을 모두 제거하거나 상대를 항복시키는 플레이어가 승리합니다.
[2012년 12월 27일] 이 게임은 1961년 3월 17일 라이프 매거진 제50권 11호에 처음 게재되었다. 그것은 라이프 매거진 스태프 세 명이 디자인했습니다. 이 파커 브라더스 판은 후속으로 출판되었으며, 따라서 두 번째 판으로 더 정확하게 설명된다. 그림에서 Life 매거진의 간단한 클립을 참조하십시오.
"This game is played by two people. One commands the northern forces, the other commands the southern forces. It is up to you as one of the commanders to develop the strategy and make the decisions which will give you the best chance to win. The course of the war is in your hands.
At the beginning of the year 1863, the Confederate and Union armies were closely balanced. Either side could still win. There were differences - the North had more troops while the South had better ones with more mobility. But the decisive battles lay in the future. Final victory would be determined by the same factors for the Union and the Confederacy alike: sufficient fighting strength in the right place at the right time, daring and clever tactics, and luck. The players of this game must fight the same even fight. The same skill, daring and luck are required of you, if you want to win." - Taken from games rules introduction.
User review: There are three types of units: infantry, cavalry, and gunboats. Infantry can move one space on land each turn. Cavalry can move up to two spaces on land each turn. Gunboats may move up to two spaces each turn and may transport infantry. Units may move orthogonally and diagonally.
The gameboard is an 18 x 18 grid of squares. Starting places for the units, railroads, key cities, mountains, and important waterways are denoted.
Players alternate taking turns with the Confederate player moving first. Combat occurs when opposing forces occupy the same space. The rules are more detailed but a larger force always defeats the smaller force. A player forces the opponent to remove units from play by capturing any of the opponent’s key cities.
The player who eliminates all of the opponent’s units or gets the opponent to surrender is the winner.
[27 December 2012] This game was first published in Life Magazine, volume 50 number 11, 17 March 1961. It was designed by three Life magazine staff members. This Parker Brothers edition was published subsequently, and is thus more accurately described as the second edition. Refer to the brief clip from Life magazine in the graphics.
At the beginning of the year 1863, the Confederate and Union armies were closely balanced. Either side could still win. There were differences - the North had more troops while the South had better ones with more mobility. But the decisive battles lay in the future. Final victory would be determined by the same factors for the Union and the Confederacy alike: sufficient fighting strength in the right place at the right time, daring and clever tactics, and luck. The players of this game must fight the same even fight. The same skill, daring and luck are required of you, if you want to win." - Taken from games rules introduction.
User review: There are three types of units: infantry, cavalry, and gunboats. Infantry can move one space on land each turn. Cavalry can move up to two spaces on land each turn. Gunboats may move up to two spaces each turn and may transport infantry. Units may move orthogonally and diagonally.
The gameboard is an 18 x 18 grid of squares. Starting places for the units, railroads, key cities, mountains, and important waterways are denoted.
Players alternate taking turns with the Confederate player moving first. Combat occurs when opposing forces occupy the same space. The rules are more detailed but a larger force always defeats the smaller force. A player forces the opponent to remove units from play by capturing any of the opponent’s key cities.
The player who eliminates all of the opponent’s units or gets the opponent to surrender is the winner.
[27 December 2012] This game was first published in Life Magazine, volume 50 number 11, 17 March 1961. It was designed by three Life magazine staff members. This Parker Brothers edition was published subsequently, and is thus more accurately described as the second edition. Refer to the brief clip from Life magazine in the graphics.
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