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BGG랭킹
BGG전체 : 4378
WARGAMES : 498
THEMATIC : 720 -
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인원
2-99 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.91 / 5
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디자이너
Alessio Cavatore, Stephan Hess, Rick Priestley
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아티스트
-
인원
게임 소개
워마스터(Warmaster)는 워해머, 워해머 40,000, 반지의 제왕 미니어처 규칙과 같은 회사가 개발한 판타지 미니어처 게임이다. 이 게임은 완전한 게임이 아니며 플레이어들은 독립적으로 미니어처를 구입하고 플레이 표면(워게임 지형)을 구축해야 한다. 이 게임은 10mm 미니어처(1:144, N Scale)로 구성되어 있으며 판타지/르네상스 기술 세계를 배경으로 한 연대 및 여단 수준의 전투를 표현하기 위해 설계되었다.
워마스터에서 전투 및 사상자 계산은 스탠드 수준에서 이루어집니다. 즉, 유닛의 모든 스탠드에 대해 전투 중에 여러 주사위가 굴려집니다. 사상자를 내 스탠드를 통째로 없애버리기 때문에 주사위 시뮬레이션 횟수가 감소합니다.
Warmaster의 명령 메커니즘은 간단하지만 연상시킵니다. 각 지시선 모형에는 명령 요인이 있습니다. 유닛에 '앞으로 이동'과 같은 명령을 실행하려면 두 개의 주사위를 대상 명령 팩터에 굴려야 합니다. 이후 주문이 시도될 때마다 목표 수치를 달성하기가 더 어려워집니다. 그 결과, 표면에는 무브-카운터 이동 시스템이 있지만 턴 길이는 다양하며 각 선수는 원하는 모든 것을 달성할 수 있는 충분한 기회를 갖지 못할 수 있다. 이 간단한 메커니즘은 일반적인 워게임 규칙에 즐거운 긴장을 도입한다.
확장 기준:
워머스터 2002년
워머스터 연간 2003
워머스터 군대
재구현 대상:
워마스터 고대인들
오군 전투
Warmaster 매거진의 지원을 받습니다.
워마스터에서 전투 및 사상자 계산은 스탠드 수준에서 이루어집니다. 즉, 유닛의 모든 스탠드에 대해 전투 중에 여러 주사위가 굴려집니다. 사상자를 내 스탠드를 통째로 없애버리기 때문에 주사위 시뮬레이션 횟수가 감소합니다.
Warmaster의 명령 메커니즘은 간단하지만 연상시킵니다. 각 지시선 모형에는 명령 요인이 있습니다. 유닛에 '앞으로 이동'과 같은 명령을 실행하려면 두 개의 주사위를 대상 명령 팩터에 굴려야 합니다. 이후 주문이 시도될 때마다 목표 수치를 달성하기가 더 어려워집니다. 그 결과, 표면에는 무브-카운터 이동 시스템이 있지만 턴 길이는 다양하며 각 선수는 원하는 모든 것을 달성할 수 있는 충분한 기회를 갖지 못할 수 있다. 이 간단한 메커니즘은 일반적인 워게임 규칙에 즐거운 긴장을 도입한다.
확장 기준:
워머스터 2002년
워머스터 연간 2003
워머스터 군대
재구현 대상:
워마스터 고대인들
오군 전투
Warmaster 매거진의 지원을 받습니다.
Warmaster is a set of fantasy miniatures wargame rules developed by the same company as produced Warhammer, Warhammer 40,000 and Lord of the Rings miniatures rules. This is not a complete game; players are required to independantly purchase miniatures and construct a playing surface (wargames terrain). The game is scaled for 10mm miniatures (1:144, N Scale), and is designed to represent combat at the regiment and brigade level set in a fantasy/renaissance techology world.
In Warmaster, combat and casualty calculations occur at the stand level. That is, for every stand in a unit, a number of dice are rolled in combat. As whole stands are removed by sustaining casualties, the number of dice similalry decreases.
The command mechanism in Warmaster is simple but evocative. Each leader model has a Command factor. To issue a command, such as 'move forward' to a unit, two dice must be rolled against that target command factor. For every subsequent order attempted the target number becomes more difficult to achieve. As a consequence, despite being on the surface a move-counter move system, the turns are variable length and each player may not have the full opportunity to achieve everything they may want to. This simple mechanism introduces enjoyable tension into what is otherwise a largely conventional set of wargame rules.
Expanded by:
Warmaster Annual 2002
Warmaster Annual 2003
Warmaster Armies
Re-implemented by:
Warmaster Ancients
The Battle of Five Armies
Supported by the Warmaster magazine.
In Warmaster, combat and casualty calculations occur at the stand level. That is, for every stand in a unit, a number of dice are rolled in combat. As whole stands are removed by sustaining casualties, the number of dice similalry decreases.
The command mechanism in Warmaster is simple but evocative. Each leader model has a Command factor. To issue a command, such as 'move forward' to a unit, two dice must be rolled against that target command factor. For every subsequent order attempted the target number becomes more difficult to achieve. As a consequence, despite being on the surface a move-counter move system, the turns are variable length and each player may not have the full opportunity to achieve everything they may want to. This simple mechanism introduces enjoyable tension into what is otherwise a largely conventional set of wargame rules.
Expanded by:
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Re-implemented by:
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