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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dan Bress, Ed Konstant
-
아티스트
-
인원
게임 소개
완벽한 범죄! 이 박스 게임은 플레이어들이 계획하고 그것을 해결하기 위해 노력하도록 한다. 주사위도 없고 다른 요소도 없다.
한 선수(심판)는 빅토리아 시대 런던을 배경으로 한 범죄의 기본을 짜고 쓴다. 다른 플레이어들(탐정)은 처음에 무슨 일이 일어났는지에 대한 설명과 주인공에 대한 약간의 정보 외에 거의 할 일이 없다. 이때부터 각각의 범죄는 심판에게만 알려진 정해진 회전수 내에서 해결되어야 하기 때문에 시계와의 경쟁이 된다.
그 기법은 간단하다: 형사들이 심판에게 서면으로 질문을 제출한다. 모두 모은 뒤 심판이 구두로 답한다. 보통 묻는 선수들만 답을 알아듣는다는 뜻이다. 질문은 매우 구체적이어야 합니다. 예를 들어, 선수는 은행에 가는 순회의 일부를 보낸 경우에만 은행 기록을 확인할 수 있습니다. 혼합된 그룹의 선수들은 항상 한 두 명이 무리의 앞쪽에 있고 한 두 명은 뒤에 있다. 플레이어들은 정보를 모을 수도 있지만, 일부는 항상 망설일 것이다.
초등학생 왓슨은 놀이가 단순하고, 롤플레잉 사고를 요구하기 때문에 숙달하기가 어렵습니다. 플레이어들은 전문 분야를 선택할 수 있으며, 이것은 그들이 추가적인 단서를 얻는 데 도움을 줄 수 있다. 이웃과 랜드마크가 있는 런던의 게임 보드가 포함되어 있지만, 초등학교 왓슨은 종이와 연필로 게임을 할 수 있습니다.
한 선수(심판)는 빅토리아 시대 런던을 배경으로 한 범죄의 기본을 짜고 쓴다. 다른 플레이어들(탐정)은 처음에 무슨 일이 일어났는지에 대한 설명과 주인공에 대한 약간의 정보 외에 거의 할 일이 없다. 이때부터 각각의 범죄는 심판에게만 알려진 정해진 회전수 내에서 해결되어야 하기 때문에 시계와의 경쟁이 된다.
그 기법은 간단하다: 형사들이 심판에게 서면으로 질문을 제출한다. 모두 모은 뒤 심판이 구두로 답한다. 보통 묻는 선수들만 답을 알아듣는다는 뜻이다. 질문은 매우 구체적이어야 합니다. 예를 들어, 선수는 은행에 가는 순회의 일부를 보낸 경우에만 은행 기록을 확인할 수 있습니다. 혼합된 그룹의 선수들은 항상 한 두 명이 무리의 앞쪽에 있고 한 두 명은 뒤에 있다. 플레이어들은 정보를 모을 수도 있지만, 일부는 항상 망설일 것이다.
초등학생 왓슨은 놀이가 단순하고, 롤플레잉 사고를 요구하기 때문에 숙달하기가 어렵습니다. 플레이어들은 전문 분야를 선택할 수 있으며, 이것은 그들이 추가적인 단서를 얻는 데 도움을 줄 수 있다. 이웃과 랜드마크가 있는 런던의 게임 보드가 포함되어 있지만, 초등학교 왓슨은 종이와 연필로 게임을 할 수 있습니다.
The perfect crime! This boxed game allows players to plan and try to solve it. No dice or other elements of chance.
One player (a referee) plots and writes the basics of a crime set in Victorian London. The other players (detectives) have little to work with at the start other than a description of what occurred, plus some information on the main characters. From that point on, it becomes a race against the clock since each crime must be solved within a set number of turns known only to the referee.
The mechanics are simple: detectives submit questions in writing to the referee. After collecting all of them, the referee answers them verbally. This means that the answers usually are understood only by the asking players. Questions must be very specific: for example, a player can check bank records only if he or she has spent part of a turn going to the bank. A mixed group of players will always have one or two ahead of the pack and one or two behind. Players also may pool information, but some always will hold back.
Elementary Watson is simple to play, difficult to master because it requires role-playing thinking. Players can choose areas of expertise, which might help them gain additional clues. A game board of London with neighborhoods and landmarks is included, but Elementary Watson can be played with paper and pencil.
One player (a referee) plots and writes the basics of a crime set in Victorian London. The other players (detectives) have little to work with at the start other than a description of what occurred, plus some information on the main characters. From that point on, it becomes a race against the clock since each crime must be solved within a set number of turns known only to the referee.
The mechanics are simple: detectives submit questions in writing to the referee. After collecting all of them, the referee answers them verbally. This means that the answers usually are understood only by the asking players. Questions must be very specific: for example, a player can check bank records only if he or she has spent part of a turn going to the bank. A mixed group of players will always have one or two ahead of the pack and one or two behind. Players also may pool information, but some always will hold back.
Elementary Watson is simple to play, difficult to master because it requires role-playing thinking. Players can choose areas of expertise, which might help them gain additional clues. A game board of London with neighborhoods and landmarks is included, but Elementary Watson can be played with paper and pencil.
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