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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Adolphus Hankins
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"개구리 전투"
7x9 체스판에서는 중앙 3x3 영역이 "로 표시됩니다.아레나". 각 플레이어는 긴 가장자리에 앉아 9마리의 개구리(그림자 모양의 플라스틱 조각상, 가장 큰 크기의 7cm)가 그 줄을 채우는 것으로 시작한다. 모든 개구리들은 체스 기사들처럼 움직입니다. 빛이 먼저 움직인다. 포획은 반대편 개구리에 착륙하는 것으로 의무사항은 아닙니다. 이 게임의 목적은 세 마리의 개구리를 아레나에서 수평, 수직, 대각선으로 일렬로 세워서 상대가 다음 동작을 할 때 (포획으로) 쪼개지지 못하게 하는 것이다. 무승부는 두 선수가 모두 개구리 두 마리까지 내려갈 때 발생한다.
고급 놀이에서는 체커스에서처럼 포획한 개구리가 다시 움직입니다. 다른 변형은 다른 시작 배치를 포함한다(선수 대칭을 이루는 한 사용할 수 있다). 마지막으로, "alternate win" 규칙은 상대를 개구리 두 마리로 줄여도 이길 수 있다고 명시한다.
7x9 체스판에서는 중앙 3x3 영역이 "로 표시됩니다.아레나". 각 플레이어는 긴 가장자리에 앉아 9마리의 개구리(그림자 모양의 플라스틱 조각상, 가장 큰 크기의 7cm)가 그 줄을 채우는 것으로 시작한다. 모든 개구리들은 체스 기사들처럼 움직입니다. 빛이 먼저 움직인다. 포획은 반대편 개구리에 착륙하는 것으로 의무사항은 아닙니다. 이 게임의 목적은 세 마리의 개구리를 아레나에서 수평, 수직, 대각선으로 일렬로 세워서 상대가 다음 동작을 할 때 (포획으로) 쪼개지지 못하게 하는 것이다. 무승부는 두 선수가 모두 개구리 두 마리까지 내려갈 때 발생한다.
고급 놀이에서는 체커스에서처럼 포획한 개구리가 다시 움직입니다. 다른 변형은 다른 시작 배치를 포함한다(선수 대칭을 이루는 한 사용할 수 있다). 마지막으로, "alternate win" 규칙은 상대를 개구리 두 마리로 줄여도 이길 수 있다고 명시한다.
"Battle of the Frogs"
On a 7x9 chessboard, the central 3x3 area is marked off as the "Arena". Each player sits at a long edge and starts with his nine frogs (hollow plastic figurines, 7 cm along their largest dimension) filling that row. All frogs move like Chess knights. Light moves first. Capture is by landing on an opposing frog and is not mandatory. The object of the game is to line up three frogs horizontally, vertically or diagonally in the Arena in such a way that the opponent cannot break it up (by capture) on his next move. A draw occurs when both players are down to two frogs.
In advanced play, a frog that captures gets to move again, sort of like in Checkers. Other variations allowed include different starting dispositions (any can be used as long as they are player-symmetrical). Finally, the "alternate win" rule states that you can also win by reducing the opponent to two frogs.
On a 7x9 chessboard, the central 3x3 area is marked off as the "Arena". Each player sits at a long edge and starts with his nine frogs (hollow plastic figurines, 7 cm along their largest dimension) filling that row. All frogs move like Chess knights. Light moves first. Capture is by landing on an opposing frog and is not mandatory. The object of the game is to line up three frogs horizontally, vertically or diagonally in the Arena in such a way that the opponent cannot break it up (by capture) on his next move. A draw occurs when both players are down to two frogs.
In advanced play, a frog that captures gets to move again, sort of like in Checkers. Other variations allowed include different starting dispositions (any can be used as long as they are player-symmetrical). Finally, the "alternate win" rule states that you can also win by reducing the opponent to two frogs.
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