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0Hack In The Dark: Warfare in the Dark Ages 250 AD to 1000 AD (2009) -
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인원
2-16 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Philip J. Viverito
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Hack In The Dark Age 250 AD - 1000 AD, Philip J. Viverito, 1 vol, 56 pgs L.M.의 작품입니다.W WORKS.
암흑 시대의 미니어처 피규어를 이용한 테이블 상판 게임 시스템. 이 책은 전작인 Classic Hack III: Hack in the Dark에 기반을 둔 독립적인 규칙 집합이며 도표, 사진 및 도표로 많이 설명된다. 대부분의 선수들은 3세 이후에 별 도움 없이 경기를 할 수 있다. First Edition의 주요 변화는 백분위수 기반 사상자 계산에서 D-10 시스템을 사용하는 것이다. 책의 첫 부분은 유닛 생성, 움직임, 슈팅에 관한 게임의 기본을 설명한다. 책의 나머지 부분은 턴 시퀀스를 중심으로 설계되었다. 이것은 기본적으로 각 턴 이벤트를 순서대로 설명하는 일반적인 턴을 통해 플레이어를 안내한다.
15mm 및 25mm 숫자에 대해 척도 1&128; = 150'. 각 턴 = 15~20분. 피규어 스케일은 5명에서 200명까지 유연합니다. 테이블 크기 4' x 6' 이상.
이 책의 끝부분에는 특수 부가 전술에 대한 섹션이 포함되어 있습니다. 게임을 하기 위한 일반적인 Q.R.S. 또는 빠른 참조 시트가 있습니다. 39명의 아미 리스트와 4개의 시나리오, 그리고 플레이 에이드가 있다. 포괄적인 목차를 가지고 있는 것 외에도 인덱스가 있는데, 이러한 유형의 게임 시스템에서 항상 찾을 수 있는 것은 아니다.
암흑 시대의 미니어처 피규어를 이용한 테이블 상판 게임 시스템. 이 책은 전작인 Classic Hack III: Hack in the Dark에 기반을 둔 독립적인 규칙 집합이며 도표, 사진 및 도표로 많이 설명된다. 대부분의 선수들은 3세 이후에 별 도움 없이 경기를 할 수 있다. First Edition의 주요 변화는 백분위수 기반 사상자 계산에서 D-10 시스템을 사용하는 것이다. 책의 첫 부분은 유닛 생성, 움직임, 슈팅에 관한 게임의 기본을 설명한다. 책의 나머지 부분은 턴 시퀀스를 중심으로 설계되었다. 이것은 기본적으로 각 턴 이벤트를 순서대로 설명하는 일반적인 턴을 통해 플레이어를 안내한다.
15mm 및 25mm 숫자에 대해 척도 1&128; = 150'. 각 턴 = 15~20분. 피규어 스케일은 5명에서 200명까지 유연합니다. 테이블 크기 4' x 6' 이상.
이 책의 끝부분에는 특수 부가 전술에 대한 섹션이 포함되어 있습니다. 게임을 하기 위한 일반적인 Q.R.S. 또는 빠른 참조 시트가 있습니다. 39명의 아미 리스트와 4개의 시나리오, 그리고 플레이 에이드가 있다. 포괄적인 목차를 가지고 있는 것 외에도 인덱스가 있는데, 이러한 유형의 게임 시스템에서 항상 찾을 수 있는 것은 아니다.
Hack In The Dark Ages 250 AD to 1000 AD by Philip J. Viverito, 1 vol, 56 pgs L.M.W WORKS.
A historical game system for tabletop gaming with miniature figures in the Dark Ages. This book is a stand alone set of rules based on it's predecessor Classical Hack III: Hack in the Dark and is profusely illustrated with diagrams, photographs and charts. Most players are able to play the game without much, if any, help after turn three. The primary change from First Edition is the use of a D-10 system from a percentile based casualty calculation. The first part of the book describes the basics of the game in regard to unit generation, movement and shooting. The remainder of the book is designed around the turn sequence. This takes the player basically through a typical turn describing each turn event in sequence.
Scale 1" = 150' for 15mm and 25mm figures. Each turn = 15 to 20 minutes. Figure scale is flexible, from 5 to 200 men. Table size 4' x 6' or larger.
The end of the book contains a section on Special Add-on Tactics. There is also a general Q.R.S. or Quick Reference Sheet for playing the game. There are 39 Army Lists and four scenarios, plus play aids. Besides having a comprehensive Table of Contents there is an Index; which is not always found in game systems of this type.
A historical game system for tabletop gaming with miniature figures in the Dark Ages. This book is a stand alone set of rules based on it's predecessor Classical Hack III: Hack in the Dark and is profusely illustrated with diagrams, photographs and charts. Most players are able to play the game without much, if any, help after turn three. The primary change from First Edition is the use of a D-10 system from a percentile based casualty calculation. The first part of the book describes the basics of the game in regard to unit generation, movement and shooting. The remainder of the book is designed around the turn sequence. This takes the player basically through a typical turn describing each turn event in sequence.
Scale 1" = 150' for 15mm and 25mm figures. Each turn = 15 to 20 minutes. Figure scale is flexible, from 5 to 200 men. Table size 4' x 6' or larger.
The end of the book contains a section on Special Add-on Tactics. There is also a general Q.R.S. or Quick Reference Sheet for playing the game. There are 39 Army Lists and four scenarios, plus play aids. Besides having a comprehensive Table of Contents there is an Index; which is not always found in game systems of this type.
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