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BGG랭킹
BGG전체 : 15001
CHILDRENSGAMES : 257
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
4+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Wolfgang Kramer
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아티스트
Wolfgang Kramer, Petra Probst, Johann Rüttinger
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인원
게임 소개
이전에 코르사로 &NDASH로 출판되었던 피라텐-아벤투에르 &NDASH의 플레이어들은 어드벤처 아일랜드 근처로 피난을 가야 했고, 이제 그들은 근처 해역을 순찰하는 해적들을 피하려고 노력하면서 그들의 모든 보트를 안전한 곳으로 이동시키기 위해 협력해야 한다. 해적들에게 보트가 잡히면 플레이어는 포로들을 구출할 수 있습니다. 귀중한 시간과 물자를 희생하여.
이 협동 게임은 어드벤처 아일랜드에서 플레이어의 고향으로 돌아가는 경로를 보여주는 보드에서 행해진다. 각 플레이어는 어드벤처 아일랜드에서 보트로 시작하고, 경로를 따라 해적선 두 척이 배치된다. 그 게임은 돌아가면서 진행됩니다. 각 턴마다, 플레이어는 두 개의 주사위를 굴리고, 자신의 보트에 사용하기 위해 한 개의 주사위를 선택하고, 해적선에 사용하기 위해 한 개의 주사위를 선택한다. 두 자리 모두 선택한 다이가 표시하는 만큼 앞으로 이동합니다. 특정 시점에서 플레이어는 해적선이 사용하지 않는 은닉 루트로 자신의 배를 이동시킬 수 있다.
해적선이 보트를 지나가거나, 보트가 해적선을 지나가면, 그 보트는 포획되어 해적섬에 놓인다. 다른 보트들이 선로 위의 구조 공간 중 하나에 착륙할 경우, 구조된 보트는 같은 공간으로 되돌아간다.
모든 보트가 홈타운에 도착하면 선수들이 이긴 것이다. 그러나 다른 배들이 모두 홈타운에 도달한 상태에서 일부 배들이 나포되면 플레이어는 패배한다.
선수에게 한 척이 아닌 두 세 척의 보트를 주어 난이도를 높일 수 있다. 가장 큰 도전은 그랜드 어드벤처로 각 플레이어마다 3척의 보트가 있고, 세 번째 해적선이 있으며, 각 플레이어는 게임 중 최대 5턴까지 숨겨진 항로에 숨을 수 있다.
2011년 아미고 에디션은 "의 일부이다.Ökologisch + Kooperativ" (생태 및 협동조합) 게임 계열.
이 협동 게임은 어드벤처 아일랜드에서 플레이어의 고향으로 돌아가는 경로를 보여주는 보드에서 행해진다. 각 플레이어는 어드벤처 아일랜드에서 보트로 시작하고, 경로를 따라 해적선 두 척이 배치된다. 그 게임은 돌아가면서 진행됩니다. 각 턴마다, 플레이어는 두 개의 주사위를 굴리고, 자신의 보트에 사용하기 위해 한 개의 주사위를 선택하고, 해적선에 사용하기 위해 한 개의 주사위를 선택한다. 두 자리 모두 선택한 다이가 표시하는 만큼 앞으로 이동합니다. 특정 시점에서 플레이어는 해적선이 사용하지 않는 은닉 루트로 자신의 배를 이동시킬 수 있다.
해적선이 보트를 지나가거나, 보트가 해적선을 지나가면, 그 보트는 포획되어 해적섬에 놓인다. 다른 보트들이 선로 위의 구조 공간 중 하나에 착륙할 경우, 구조된 보트는 같은 공간으로 되돌아간다.
모든 보트가 홈타운에 도착하면 선수들이 이긴 것이다. 그러나 다른 배들이 모두 홈타운에 도달한 상태에서 일부 배들이 나포되면 플레이어는 패배한다.
선수에게 한 척이 아닌 두 세 척의 보트를 주어 난이도를 높일 수 있다. 가장 큰 도전은 그랜드 어드벤처로 각 플레이어마다 3척의 보트가 있고, 세 번째 해적선이 있으며, 각 플레이어는 게임 중 최대 5턴까지 숨겨진 항로에 숨을 수 있다.
2011년 아미고 에디션은 "의 일부이다.Ökologisch + Kooperativ" (생태 및 협동조합) 게임 계열.
In Piraten-Abenteuer – previously published as Corsaro – players have been forced to take refuge near Adventure Island, and now they must work together to move all their boats to safety while trying to avoid the pirates who patrol the nearby waters. If a boat is captured by the pirates, the players have a chance to rescue the prisoners... at the cost of valuable time and supplies.
This cooperative game is played on a board which shows the route from Adventure Island back to the player's home town. Each player starts with a boat on Adventure Island, and two pirate ships are placed along the route. The game is played in turns. Each turn, a player rolls two dice, then choses one die to use for his own boat and one die to use for one of the pirate ships. Both are moved as many places forward as the selected die shows. At certain points, the player can have his ship take a hidden route, which is not used by the pirate ships.
If a pirate ship passes a boat, or if a boat passes a pirate ship, the boat is captured and placed on Pirates' Island. Other boats can free it if they manage to land on one of the rescue spaces on the track; the rescued boat is then returned to that same space.
When all boats have reached the home town, the players have won the game. However, if some ships are captured while all other ships have reached the home town, the players lose.
The difficulty level can be increased by giving each player two or three boats instead of one. The greatest challenge is the Grand Adventure, in which each player has three boats, there is a third pirate ship, and each player may hide on the hidden routes at most five turns during the game.
The 2011 AMIGO edition is part of its "Ökologisch + Kooperativ" (Ecological & Cooperative) line of games.
This cooperative game is played on a board which shows the route from Adventure Island back to the player's home town. Each player starts with a boat on Adventure Island, and two pirate ships are placed along the route. The game is played in turns. Each turn, a player rolls two dice, then choses one die to use for his own boat and one die to use for one of the pirate ships. Both are moved as many places forward as the selected die shows. At certain points, the player can have his ship take a hidden route, which is not used by the pirate ships.
If a pirate ship passes a boat, or if a boat passes a pirate ship, the boat is captured and placed on Pirates' Island. Other boats can free it if they manage to land on one of the rescue spaces on the track; the rescued boat is then returned to that same space.
When all boats have reached the home town, the players have won the game. However, if some ships are captured while all other ships have reached the home town, the players lose.
The difficulty level can be increased by giving each player two or three boats instead of one. The greatest challenge is the Grand Adventure, in which each player has three boats, there is a third pirate ship, and each player may hide on the hidden routes at most five turns during the game.
The 2011 AMIGO edition is part of its "Ökologisch + Kooperativ" (Ecological & Cooperative) line of games.
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