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BGG랭킹
BGG전체 : 6358
WARGAMES : 714
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.13 / 5
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디자이너
Dirk Blennemann
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
1943년 2월 초 러시아 남부 스탈린그라드에서는 한때 독일 6군의 잔당들이 서서히 조직적으로 몰살되고 있다. 서쪽으로 수백 마일 떨어진 곳에서 강력한 소련 전선 두 곳이 남부 러시아 추축국의 잔존 병력을 격파하기 위해 독일군 방어선을 향해 서쪽과 남쪽으로 이동하고 있다. 스타와 갤럽 작전이 시작되었습니다.
6주 후, 이 두 소련 전선의 충격과 구타당한 잔당들은 강력한 독일 기갑창병들의 집단적인 목숨을 노리고 있다. 무슨 일이 일어난걸까? 소련의 과신도 이 재앙의 원인이었고, 독일군의 손에 놀아났지만, 이 놀라운 반전의 공적은 대부분 폰 만슈타인 원수에게 있었다. 소련군과 히틀러를 격퇴한 그는 독일군이 전술적, 작전적 우위를 되찾을 수 있도록 충분한 기갑 편대를 구축했다.
《본 만슈타인의 백핸드 블로우》는 모멘트 인 히스토리가 제작한 초기 동부 프런트 게임에서 선구적인 호평을 받은 터닝 더 테이블 시스템을 사용한 저/중간 복잡도 2인용 게임이다. 게임 시스템 자체가 배우기 쉽고 숙달하기도 쉽다. 컴뱃 쳇 드로우와 랜덤 이벤트 테이블로 인해 각 전투마다 많은 불확실성과 랜덤성이 주입되기 때문에 두 게임이 똑같이 플레이될 수는 없다. 이러한 불확실성으로 인해 전투 결과를 정확하게 예측할 수 없는 폰 만슈타인의 백핸드 블로는 솔리테어 게임으로 이상적이다.
디자이너인 Dirk Blenemann은 동부 전선의 전투 명령 시뮬레이션을 훌륭하게 만든 것으로 유명합니다. 러시아어와 독일어의 상세한 자료를 사용하여, 그는 소련군 사단과 군단, 그리고 소련군의 전진을 막기 위해 전투에 투입된 독일군 부대 등 광범위한 기동 부대를 제공했다.
게임 기능:
회전당 2일씩 시간 척도
MAP 축척/육각당 8km
UNIT SCale 소비에트 군단과 사단; 독일 연대, 전투그루펜, 대대급 부대
플레이어 수 1 또는 2명
(GMT 웹 사이트에서)
6주 후, 이 두 소련 전선의 충격과 구타당한 잔당들은 강력한 독일 기갑창병들의 집단적인 목숨을 노리고 있다. 무슨 일이 일어난걸까? 소련의 과신도 이 재앙의 원인이었고, 독일군의 손에 놀아났지만, 이 놀라운 반전의 공적은 대부분 폰 만슈타인 원수에게 있었다. 소련군과 히틀러를 격퇴한 그는 독일군이 전술적, 작전적 우위를 되찾을 수 있도록 충분한 기갑 편대를 구축했다.
《본 만슈타인의 백핸드 블로우》는 모멘트 인 히스토리가 제작한 초기 동부 프런트 게임에서 선구적인 호평을 받은 터닝 더 테이블 시스템을 사용한 저/중간 복잡도 2인용 게임이다. 게임 시스템 자체가 배우기 쉽고 숙달하기도 쉽다. 컴뱃 쳇 드로우와 랜덤 이벤트 테이블로 인해 각 전투마다 많은 불확실성과 랜덤성이 주입되기 때문에 두 게임이 똑같이 플레이될 수는 없다. 이러한 불확실성으로 인해 전투 결과를 정확하게 예측할 수 없는 폰 만슈타인의 백핸드 블로는 솔리테어 게임으로 이상적이다.
디자이너인 Dirk Blenemann은 동부 전선의 전투 명령 시뮬레이션을 훌륭하게 만든 것으로 유명합니다. 러시아어와 독일어의 상세한 자료를 사용하여, 그는 소련군 사단과 군단, 그리고 소련군의 전진을 막기 위해 전투에 투입된 독일군 부대 등 광범위한 기동 부대를 제공했다.
게임 기능:
회전당 2일씩 시간 척도
MAP 축척/육각당 8km
UNIT SCale 소비에트 군단과 사단; 독일 연대, 전투그루펜, 대대급 부대
플레이어 수 1 또는 2명
(GMT 웹 사이트에서)
Southern Russia, early February 1943 -- In Stalingrad, the surrounded remnants of the once might German Sixth Army are being slowly and methodically exterminated. Hundreds of miles to the west, two powerful Soviet Fronts are moving west and south against a patchwork German line, intent on destroying the remaining Axis forces in Southern Russia. Operations Star and Gallop have begun.
Six weeks later, the shocked, battered remnants of these two Soviet Fronts are running for the collective lives from powerful German panzer spearheads. What had happened? Soviet overconfidence was responsible in part for the disaster, playing into German hands, but by far, most of the credit for the amazing reversal belonged to Field Marshal von Manstein. Holding off the Soviets to his front and Hitler at his back, he managed to accumulate sufficient panzer formations to allow the Germans to regain tactical and operational superiority.
Von Manstein's Backhand Blow is a low/intermediate complexity two player game using the well-received Turning the Tables system pioneered in earlier east front games produced by Moments in History. The game system itself is easy to learn and master. No two games will ever play out alike because a great deal of uncertainty and randomness is injected into each combat due to the Combat Chit Draw and Random Events Table. This uncertainty makes Von Manstein's Backhand Blow ideal as a solitaire game since combat results cannot be accurately predicted.
Dirk Blennemann, the designer, has the reputation for creating excellent Orders of Battle for East Front simulations. Using detailed Russian and German language sources, he provides a broad array of maneuver units - Soviet division and corps on one side, and German units ranging from regiments down to the multitude of ad hoc German kampfgruppen thrown into the battle to stop the Soviet advance.
Game Features:
TIME SCALE 2 days per turn
MAP SCALE 8km per hex
UNIT SCALE Soviet corps and divisions; German regiments, kampgruppen, and battalion-sized
NUMBER OF PLAYERS One or two
(from GMT website)
Six weeks later, the shocked, battered remnants of these two Soviet Fronts are running for the collective lives from powerful German panzer spearheads. What had happened? Soviet overconfidence was responsible in part for the disaster, playing into German hands, but by far, most of the credit for the amazing reversal belonged to Field Marshal von Manstein. Holding off the Soviets to his front and Hitler at his back, he managed to accumulate sufficient panzer formations to allow the Germans to regain tactical and operational superiority.
Von Manstein's Backhand Blow is a low/intermediate complexity two player game using the well-received Turning the Tables system pioneered in earlier east front games produced by Moments in History. The game system itself is easy to learn and master. No two games will ever play out alike because a great deal of uncertainty and randomness is injected into each combat due to the Combat Chit Draw and Random Events Table. This uncertainty makes Von Manstein's Backhand Blow ideal as a solitaire game since combat results cannot be accurately predicted.
Dirk Blennemann, the designer, has the reputation for creating excellent Orders of Battle for East Front simulations. Using detailed Russian and German language sources, he provides a broad array of maneuver units - Soviet division and corps on one side, and German units ranging from regiments down to the multitude of ad hoc German kampfgruppen thrown into the battle to stop the Soviet advance.
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